Słup (ポール Pōru?, ang. Pole) – elementy rozgrywki pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Sonic Heroes Edytuj

Pole Heroes

Postacie podczas wspinaczki po słupie

W Sonic Heroes słupy są biało czerwone i posiadają żółty kolec na szczycie. Pojawiają się na większości poziomów. Czasami słupy będą nieaktywne i trzeba będzie znaleźć odpowiedni przycisk aby je wysunąć. Mogą być przyczepione do ziemi, albo zwisać z sufitu.

Ze słupa mogą korzystać jedynie postacie szybkości (Sonic, Shadow, Amy i Espio). Cała drużyna łapie się wtedy słupa i obraca wokół niego. Kiedy dojdzie na szczyt to postać szybkości wyskoczy do przodu, na kolejny słup albo do dalszej części poziomu. Można tego dokonać na trzy sposoby:

Shadow the Hedgehog Edytuj

W Shadow the Hedgehog słupy mogą być ułożone pionowo albo poziomo. Shadow może na nie wskoczyć i automatycznie się ich złapie. Następnie może się po nich wspinać, zjeżdżać po nich, albo przemieszczać na boki w zależności od położenia. Słupy nie mają tutaj jednolitego wyglądu.

Sonic Unleashed Edytuj

Pole Unleashed

Słup do wspinaczki w Sonic Unleashed

W Sonic Unleashed słupy pojawiają się na nocnych poziomach. Sonic the Werehog może się po nich wspinać. Niektóre słupy posiadają jednak kolce, więc należy uważać podczas wspinaczki. W wersji na Xbox 360/PS3 pojawia się również inny rodzaj słupa. Werehog może się go złapać, naciągnąć go i po puszczeniu wystrzelić do innego miejsca.

Ciekawostki Edytuj

  • W Sonic Heroes jeśli gracz włączył przycisk wysuwający słup i wykonał Chaos Inferno jako Team Dark, to wciąż będzie mógł skorzystać ze słupa, mimo że czas został zatrzymany i słup przestał się wysuwać.