Sandopolis Zone – trzeci poziom w grze Sonic & Knuckles i dziewiąty w Sonic 3 & Knuckles. Składa się z dwóch aktów. Następuje po Flying Battery Zone, a poprzedza Lava Reef Zone.

Opis Edytuj

Sandopolis rozgrywa się w pustynnych rejonach Angel Island. Gracz trafia tutaj po wyskoczeniu z Flying Battery Zone i wpada do piasku. Akty różnią się między sobą, jednak w obu dominują piaszczyste struktury, piaskospady oraz ruchome piaski. Akt pierwszy rozgrywa się na pustyni oraz w ruinach na tejże. W tle widać piramidy, niebo oraz nieprzebrane połacie piasku. Drugi akt rozgrywa się wewnątrz jednej z piramid.

Częstym elementem są ruchome bloki oraz kolumny, które poruszają się w pionie lub poziomie. Na niektórych znajdują się kolce, inne natomiast są w takich miejscach, aby zgnieść nieostrożnego gracza. Ważnym elementem są piaskospady, występujące w kilku formach: na jednych się zjeżdża, na wąskich pionowych oraz poziomych można się przesuwać, a na innym automatycznie wznosić się. Ruchome piaski mogą zabić gracza, jeżeli w nich zatonie, ale mogą także prowadzić do innych sekcji. Unikatowe dla poziomu są pętle narożnikowe, przez które gracz musi przebiec kilka razy, aby się wydostać.

Do przemieszczania się po poziomie służą również inne elementy rozgrywki. Gracz może popychać kamienne bloki, które po zrzuceniu z krawędzi mogą opaść na specjalne prowadnice, po których będą się poruszać. Przy wielkich jasnoniebieskich budowlach lub pomiędzy nimi rozwieszone są gdzieniegdzie liny, zaś przy zwykłych ścianach lub nad piaskami są platformy, aktywowane poprzez wejście na nie.

Akt drugi zawiera niespotykane w pierwszym elementy. Rozgrywa się on w piramidzie, która wyłania się pod koniec aktu pierwszego. Poza elementami z aktu pierwszego, znajdują się tu specjalne włączniki, aktywujące drzwi oraz inne mechanizmy. Ponadto, w wielu miejscach znajdują się włączniki światła. Należy ich używać, aby utrzymać piramidę w jasności. Gdy jest spowita w mroku, nawigacja jest utrudniona, a ponadto (po uwolnieniu) ujawnia się pełna forma Hyudoro. Zostają one uwolnione z kapsuły w historii Sonica i pozostają w piramidzie w trakcie historii Knucklesa. Akt drugi zawiera także sekcje, w których gracz musi uciekać przed wnoszącym się piaskiem przez labirynt pułapek.

Po pokonaniu bossa, postacie udają się do Lava Reef Zone. Sonic i Tails wpadają do dziury, zaś Knuckles przechodzi.

Położenie wielkich pierścieni Edytuj

Osobny artykuł: Lokacje wielkich pierścieni w Sandopolis Zone

Sandopolis Zone zawiera 11 wielkich pierścieni. 7 w akcie pierwszym i 4 w akcie drugim. Część z nich jest dostępna tylko dla określonych postaci.

Bossowie Edytuj

Osobne artykuły: Stone Guardian, Egg Golem

Mini-bossem poziomu jest strażnik piramidy – Stone Guardian. Posiada nadnaturalne moce, pozwalające mu się poruszać oraz odradzać po zniszczeniu. Nie da się go zniszczyć konwencjonalnymi metodami i jedynym sposobem pokonania go jest zatopienie go w ruchomych piaskach.

Bossem poziomu jest Egg Golem, wielki robot chroniony pancerzem, a także potrafiący strzelać laserem. Aby go pokonać, gracz musi uderzyć Egg Mobile 8 razy, uprzednio pozbywając się pancerza maszyny.

Przeciwnicy Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Hyudoro Hyudoro (ヒュードロ Hyū doro?)
Hyudoro-sprite
Rock'n Rock'n (ロックン Rokkun?)
Rock'n-sprite
Sandworm Nal (ナール Nāru?)
Sandworm-sprite
Skorp Skorp (スコープ Sukōpu?)
Skorp-sprite

W innych grach Edytuj

LEGO Dimensions Edytuj

Ta sekcja wymaga rozbudowy. Jeżeli posiadasz informacje na ten temat, rozbuduj ją!

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Sandopolis Zone Akt 1
Sandopolis Zone Akt 2

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas grania w trybie fabularnym, drugi akt rozpoczyna się w ciemnościach. Jeżeli jednak gracz wejdzie z level selectu lub zginie, akt będzie rozświetlony od początku.