Sandworm

2675stron na
Zobacz też: Sandworm (ujednoznacznienie)

Sandworm (ナール Nāru?, właśc. Nal) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic & Knuckles. Jest robotem przypominającym gąsienicę.

Opis Edytuj

Sonic & Knuckles Edytuj

Sandworm-sprite.png

Sandworm zadebiutował w grze Sonic & Knuckles na poziomie Sandopolis Zone. Sandwormy pływają w ruchomych piaskach i co jakiś czas wyskakują z nich, aby zaatakować gracza. Następnie lądują z powrotem w swojej kryjówce, aby móc wyskoczyć ponownie. Aby je zniszczyć, należy atakować ich głowę, ponieważ atak w każdy inny segment ciała poskutkuje otrzymaniem obrażeń i nie zniszczy robota.

Sonic Colors Edytuj

W Sonic Colors, Sandwormy powracają z lekko zmienionym wyglądem i nowymi zdolnościami. Można jest spotkać na poziomie Asteroid Coaster.

Sandwormy ukrywają się teraz w specjalnych włazach. Kiedy gracz się do nich zbliży, Sandworm wysunie się z niego i po chwili wystrzeli w stronę gracza pocisk. Najlepiej jest zniszczyć je Homing Attackiem.

Sonic Generations Edytuj

Sandwormy w Sonic Generations wyglądają i zachowują się tak samo jak w Sonic Colors, ale można je spotkać tylko na poziomie Planet Wisp.

Sonic Lost World Edytuj

W Sonic Lost World ponownie zmieniła się rola Sandwormów. Są teraz wielkimi, niebieskimi gąsienicami. Można je spotkać tylko w pierwszym Zonie Sky Road.

Sandworm Lost World.png

Sandworm w Sonic Lost World

Sandwormy zachowują się podobnie jak Caterkillery. Mogą przekopywać się pod ziemią i wychodzić z niej. Poruszają się pełzając. Kiedy gracz znajdzie się w pobliżu robota, ten zacznie migać na czerwono i przyspieszy swój ruch w kierunku postaci. Po pewnym czasie Sandworm zamknie oczy i rozdzieli wszystkie segmenty swojego ciała, które upadną na ziemię. Jeśli gracz dotknie dowolnego segmentu, to otrzyma obrażenia, ale również zniszczy wszystkie części Sandworma. Aby temu zapobiec, należy skoczyć w głowę robota Flying Kickiem (skok w inne segmenty ciała spowoduje ich rozdzielenie).