FANDOM

Scrap Brain Zone – szósty poziom w grze Sonic the Hedgehog. Następuje po Star Light Zone, a poprzedza Final Zone. Jest to baza Eggmana położona na South Island.

Opis

Scrap Brain Zone jest szóstym i przedostatnim poziomem w grze. Każdy akt wygląda inaczej. Największymi niebezpieczeństwami czyhającymi na gracza są generatory elektryczne, zanikające/obrotowe platformy, miotacze ognia oraz przepaście. Pierwszy akt rozgrywa się na zewnątrz bazy.

Drugi akt jest wewnątrz bazy. Pojawiają się tu windy oraz guziki wysuwające pewne platformy. Nie pojawiają się tu jednak bonusowe punkty. Po przejściu drugiego aktu pojawia się cut-scenka. Eggman stoi za szybą i wciska guzik, który sprawia, że platformy pod jeżem niszczą się, a postać spada do trzeciego aktu.

Trzeci akt jest podobny do Labyrinth Zone z wodą włącznie. Jedyna różnica jest taka, że poziom jest dłuższy, ściany są szare a woda fioletoworóżowa.

Poziom nie ma bossa. Zamiast tego gracz używając springów wybija się do Final Zone.

Badniki

Wszystkie badniki, oprócz Ball Hoga, pojawiły się w poprzednich poziomach

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Ball Hog Tonton (トントン?)
Ballhog
Bomb Bomu (ボム?)
Bomb-spr
Burrobot Mogurin (モグリン?)
Burrobot-sprite
Caterkiller Nal (ナール?)
Caterkiller-spr
Jaws Puku-puku (プクプク?)
Jaws-spr
Orbinaut Unidus (ウニダス?)
Unidus-spr

W innych grach

Sonic the Hedgehog (8-bit)

Osobny artykuł: Scrap Brain Zone (8-bit)
Scrapbrain-s1-8-bit

Scrap Brain Zone w wersji ośmiobitowej

Ośmiobitowa wersja poziomu różni się nieco od 16-bitowej. W tej grze jest to piąty poziom i w przeciwieństwie do pozostałych nie ma bossa. Pierwszy akt jest łatwy. Drugi i trzeci są labiryntem z różnymi przyciskami, drzwiami, teleporterami. Następuje po Labyrinth Zone, a poprzedza Sky Base Zone.

Sonic Drift

Osobny artykuł: Scrap Brain (Sonic Drift)

Scrap Brain pojawia się obok innych poziomów z Sonic the Hedgehog jako tor wyścigowy w Sonic Drift. Jest finałowym torem, następującym po Star Light.

SEGA Superstars Tennis

Osobny artykuł: Scrap Brain Zone (Sega Superstars Tennis)

Scrap Brain Zone pojawia się jako kort, który można odblokować w grze SEGA Superstars Tennis.

W innych mediach

Sonic X (komiks)

W jedenastym numerze komiksu Sonic X Sonic, Tails, Knuckles, Amy i Rouge idą przez Scrap Brain Zone w poszukiwaniu Cream, Cheese'a i Vanilli.

Muzyka

Nazwa Muzyka
StH1 Scrap Brain Zone ~Mega Drive Version~
StH1 Scrap Brain Zone ~Masa's Demo Version~
Scrap Brain Zone (Sonic the Hedgehog Genesis)
Sonic Advance: Opcje

Ciekawostki