Sonic the Hedgehog 3
Screw Mobile

Następny boss >>

Screw Mobile (スクリューモービル Sukuryū Mōbiru?) – boss poziomu Hydrocity Zone w grach Sonic the Hedgehog 3 oraz Sonic 3 & Knuckles. Do pokonania wymaganych jest 8 uderzeń.

Opis Edytuj

Screwmobile-sprite.png
Screw Mobile jest ulepszeniem Egg Mobilu. Do jego dolnej części przyczepiony jest pomarańczowy wirnik, zaś z tyłu i po bokach posiada układ pozwalający na zrzucanie bomb. Pilot chroniony jest przez szklaną kopułę.

Walka Edytuj

Walka rozgrywa się na płaskiej arenie pod koniec aktu drugiego. Znajduje się tu woda, jej poziom jest na tyle wysoki, że postać jest cała zanurzona.

Maszyna pojawia się nad środkiem areny i zlatuje z góry aż do momentu, w którym jest widoczna. Przez chwilę wisi nieruchomo, po czym rozkręca swój wirnik i powoli opuszcza się nad powierzchnię wody. Gdy znajdzie się dostatecznie blisko, wzniesie się, a z wody aż do wirnika powstanie słup wirującej wody. Gracz musi uważać, aby nie zostać zassanym - może to zrobić poprzez wyskakiwanie z wody lub poruszanie się w kierunku przeciwnym do położenia wiru. Jeżeli gracz zostanie zassany, wir wyrzuci go w maszynę i otrzyma on obrażenia. Po kilku sekundach, wirnik zacznie zwalniać, a wir maleć. Górna część opadającego wiru jest solidna, więc gracz może na niego wskoczyć i dosięgnąć bossa.

Następnie maszyna będzie wolno latać nad areną, zrzucając bomby do wody. Bomby po kilku sekundach wybuchają, tworząc gwałtowny wyrzut wody. Gracz może wykorzystać go, aby wybić się w powietrze i uderzyć bossa. Poza tym sposobem, gracz może uderzać maszynę od dołu ogonami latając Tailsem. Należy jednak uważać, aby nie uderzyć w rozkręcający się lub zwalniający wirnik. Po czterech przelotach nad areną, boss zatrzyma się nad środkiem areny i cała sekwencja powtórzy się.

Walka Knucklesa różni się nieznacznie. Jedyną zmianą w ataku bossa jest to, że nie zniża się on aby wytworzyć wir, co zabiera jedną z okazji na uderzenie go. W obu wariantach, do pokonania wymaganych jest 8 uderzeń. Po tym, Egg Mobile zacznie wybuchać i odpadną od niego doczepione akcesoria. Gracz będzie mógł pójść zniszczyć kapsułę, a następnie zostanie wyrzucony do Marble Garden Zone przez potężny strumień wody.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W poradniku opublikowanym w Sonic the Comic, boss został nazwany Doctor Robotnik’s Waterspout and Depth Charge Machine.
  • W grze Sonic the Hedgehog 3, jeżeli gracz zostanie zassany przez wir jako Super Sonic, to wciąż będzie w super formie, lecz wygląd powróci do normalnego, a super forma utrzyma się nawet po pokonaniu bossa.