FANDOM

SegaSonic the Hedgehog (セガソニック・ザ・ヘッジホッグ SegaSonikku za Hejjihoggu?) – platformowa gra arkadowa stworzona przy współpracy Sonic Teamu oraz Sega AM3. Pojawiła się za pośrednictwem Segi w czerwcu 1993 roku w Japonii, a kilka miesięcy później także w wybranych lokalach anglojęzycznych na świecie. Była to pierwsza pełnowymiarowa gra arkadowa z serii. Zadebiutowali w niej wiewiórka Ray oraz pancernik Mighty. Jest to także pierwsza gra z serii, w której postaciom użyczyli głosu aktorzy (w tej grze tylko japońscy).

Fabuła Edytuj

Sonic, Ray i Mighty zostają złapani przez Doktora Eggmana i uwięzieni na Eggman Island, najeżonej pułapkami. Trójka postanawia połączyć siły, aby uciec z wyspy. Ich celem staje się centrum dowodzenia w Eggman's Tower. Tam, Eggman uruchamia proces autodestrukcji, w wyniku czego wyspa zostaje zniszczona. Zarówno bohaterom jak i Eggmanowi udaje się uciec. Zły naukowiec po chwili jednak spada do oceanu, gdyż skończyło mu się paliwo w Egg Mobilu.

Rozgrywka Edytuj

Volcano Vault

Przykład rozgrywki

SegaSonic the Hedgehog jest grą platformową. Rozgrywana jest z widoku trzeciej osoby w rzucie izometrycznym, co daje efekt trójwymiaru. Gracz wciela się w rolę jeża Sonica, wiewiórki Raya oraz pancernika Mighty'ego. Sterowanie odbywa się za pomocą trackballi oraz przycisku w kolorach danej postaci. Wszystkie postacie posiadają te same zdolności. Trackball używany jest do poruszania się, a przycisk do wykonywania Spin Jumpu.

Zadaniem gracza jest dotarcie na koniec planszy, omijając przy tym różnorakie przeszkody i pułapki, aktywowane przez Doktora Eggmana. Każda z postaci posiada licznik zdrowia. Gracz musi unikać nadchodzących zagrożeń. W przeciwnym razie utraci jego część. Zdrowie można odnowić poprzez zbieranie pierścieni. W związku z dominacją pułapek, pojawia się tutaj mało przeciwników oraz tylko jeden boss. W ostatnim poziomie gracz otrzymuje limit 20 sekund na przejście poziomu.

Postacie Edytuj

Wygląd Imię Opis
SegaSonic-Sonic
Sonic the Hedgehog Niebieski jeż potrafiący biegać z ponaddźwiękową prędkością. Arcy-wróg Doktora Eggmana. Pewnego dnia został przez niego złapany i wraz z Rayem i Mightym uwięziony na Wyspie Eggmana.
SegaSonic-Ray
Ray the Flying Squirrel Żółta wiewiórka, przyjaciel Sonica. Wraz z nim został porwany przez Doktora Eggmana i uwięziony na jego wyspie.
SegaSonic-Mighty
Mighty the Armadillo Brązowy pancernik, przyjaciel Sonica. Pewnego dnia Doktor Eggman porwał go wraz z Soniciem i Rayem na swoją wyspę, na której naukowiec uwięził całą trójkę.
SegaSonic-Eggman
Doktor Eggman Szalony naukowiec, który za wszelką cenę chce zniszczyć Sonica i jego przyjaciół. W jednym ze swoich planów, przejął przybrzeżną wyspę i zamienił w ogromną fortecę. Uwięził w niej Sonica, Raya i Mighty'ego.

Poziomy Edytuj

SegaSonic the Hedgehog składa się z 7 poziomów, rozgrywających się na Wyspie Eggmana.

Przeciwnicy Edytuj

Sprite Nazwa Poziom Opis
SegaSonic-Dżdżownica
Dżdżownica Desert Dodge Dżdżownica skacze pomiędzy dwoma punktami.
SegaSonic-Mrówka
Mrówka Desert Dodge Mrówka wciąga gracza pod piasek.
SegaSonic-Stonoga
Stonoga Desert Dodge Stonoga goni gracza przez piaskowe ścieżki.
SegaSonic-Małż
Małż Wild Water Way Małż czeka na gracza, aby zamknąć go znienacka w swojej muszli.
SegaSonic-Wąż
Wąż Wild Water Way Wąż atakuje gracza swoim ciałem.

Bossowie Edytuj

Gra posiada wyłącznie jednego bossa w poziomie Landslide Limbo.

Aktorzy głosowi Edytuj

Postać Aktor głosowy
Sonic the Hedgehog Takeshi Kusao
Mighty the Armadillo Yūsuke Numata
Ray the Flying Squirrel Hinako Yoshino
Doktor Eggman Masaharu Satō

Ciekawostki Edytuj

  • Użycie trackballa spowodowało wiele problemów w portowaniu oraz emulacji gry. Jak stwierdził Yuji Naka, był to również jeden z powodów, przez które gra nie pojawiła się w Sonic Gems Collection.
  • Jest to pierwsza gra, w której Eggman nie pojawia się jako finałowy boss. Gracz również nie spotyka się z nim w żadnej bezpośredniej konfrontacji.
  • W grze Sonic Generations pojawia się nawiązanie do tej gry, poprzez wspomnienie Raya. Pojawia się on na plakacie jako zaginiony.