FANDOM

SegaSonic the Hedgehog (セガソニック・ザ・ヘッジホッグ SegaSonikku za Hejjihoggu?) – platformowa gra arkadowa stworzona przy współpracy Sonic Teamu oraz Sega AM3. Pojawiła się za pośrednictwem Segi w czerwcu 1993 roku w Japonii, a kilka miesięcy później także w wybranych lokalach anglojęzycznych na świecie. Była to pierwsza pełnowymiarowa gra arkadowa z serii. Zadebiutowali w niej wiewiórka Ray oraz pancernik Mighty. Jest to także pierwsza gra z serii, w której postciom użyczyli głosu aktorzy (w tej grze tylko japońscy).

Fabuła

Sonic, Ray i Mighty zostają złapani przez Doktora Eggmana i uwięzieni na Eggman Island, najeżonej pułapkami. Trójka postanawia połączyć siły, aby uciec z wyspy. Ich celem staje się centrum dowodzenia w Eggman's Tower. Tam, Eggman uruchamia proces autodestrukcji, w wyniku czego wyspa zostaje zniszczona. Zarówno bohaterom jak i Eggmanowi udaje się uciec. Zły naukowiec po chwili jednak spada do oceanu, gdyż skończyło mu się paliwo w Egg Mobilu.

Rozgrywka

Volcano Vault

Przykład rozgrywki

SegaSonic the Hedgehog jest grą platformową. Rozgrywana jest z widoku trzeciej osoby w rzucie izometrycznym, co daje efekt trójwymiaru. Gracz wciela się w rolę jeża Sonica, wiewiórki Raya oraz pancernika Mighty'ego. Sterowanie odbywa się za pomocą trackballi oraz przycisku w kolorach danej postaci. Wszystkie postacie posiadają te same zdolności. Trackball używany jest do poruszania się, a przycisk do wykonywania Spin Jumpu.

Zadaniem gracza jest dotarcie na koniec planszy, omijając przy tym różnorakie przeszkody i pułapki, aktywowane przez Doktora Eggmana. Każda z postaci posiada licznik zdrowia. Gracz musi unikać nadchodzących zagrożeń. W przeciwnym razie utraci jego część. Zdrowie można odnowić poprzez zbieranie pierścieni. W związku z dominacją pułapek, pojawia się tutaj mało przeciwników oraz tylko jeden boss. W ostatnim poziomie gracz otrzymuje limit 20 sekund na przejście poziomu.

Postacie

Wygląd Imię Opis
SegaSonic-Sonic
Sonic the Hedgehog Niebieski jeż potrafiący biegać z ponaddźwiękową prędkością. Arcy-wróg Doktora Eggmana. Pewnego dnia został przez niego złapany i wraz z Rayem i Mightym uwięziony na Wyspie Eggmana.
SegaSonic-Ray
Ray the Flying Squirrel Żółta wiewiórka, przyjaciel Sonica. Wraz z nim został porwany przez Doktora Eggmana i uwięziony na jego wyspie.
SegaSonic-Mighty
Mighty the Armadillo Brązowy pancernik, przyjaciel Sonica. Pewnego dnia Doktor Eggman porwał go wraz z Sonicem i Rayem na swoją wyspę, na której naukowiec uwięził całą trójkę.
SegaSonic-Eggman
Doktor Eggman Szalony naukowiec, który za wszelką cenę chce zniszczyć Sonica i jego przyjaciół. W jednym ze swoich planów, przejął przybrzeżną wyspę i zamienił w ogromną fortecę. Uwięził w niej Sonica, Raya i Mighty'ego.

Poziomy

SegaSonic the Hedgehog składa się z 7 poziomów, rozgrywających się na Wyspie Eggmana.

Przeciwnicy

Sprite Nazwa Poziom Opis
SegaSonic-Dżdżownica
Dżdżownica Desert Dodge Dżdżownica skacze pomiędzy dwoma punktami.
SegaSonic-Mrówka
Mrówka Desert Dodge Mrówka wciąga gracza pod piasek.
SegaSonic-Stonoga
Stonoga Desert Dodge Stonoga goni gracza przez piaskowe ścieżki.
SegaSonic-Małż
Małż Wild Water Way Małż czeka na gracza, aby zamknąć go znienacka w swojej muszli.
SegaSonic-Wąż
Wąż Wild Water Way Wąż atakuje gracza swoim ciałem.

Bossowie

Gra posiada wyłącznie jednego bossa w poziomie Landslide Limbo.

Aktorzy głosowi

Postać Aktor głosowy
Sonic the Hedgehog Takeshi Kusao
Mighty the Armadillo Yūsuke Numata
Ray the Flying Squirrel Hinako Yoshino
Doktor Eggman Masaharu Satō

Ciekawostki

  • Użycie trackballa spowodowało wiele problemów w portowaniu oraz emulacji gry. Jak stwierdził Yuji Naka, był to również jeden z powodów, przez które gra nie pojawiła się w Sonic Gems Collection.
  • Jest to pierwsza gra, w której Eggman nie pojawia się jako finałowy boss. Gracz również nie spotyka się z nim w żadnej bezpośredniej konfrontacji.
  • W grze Sonic Generations pojawia się nawiązanie do tej gry, poprzez wspomnienie Raya. Pojawia się on na plakacie jako zaginiony.