Fandom

Sonic Wiki

Seria E

Przekierowano z Seria E-100

2666stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze15 Udostępnij

Seria E (E-シリーズ E - shirīzu?) – seria robotów Doktora Eggmana, pojawiająca się w serii Sonic the Hedgehog począwszy od Sonic Adventure.

Członkowie Edytuj

Seria E-00 Edytuj

Pierwsza seria składała się z zasilanych zwierzętami robotów. Większość modeli tej serii była wzorowana na starszych badnikach Doktora Eggmana. Seria E-00 była podstawą armii Robotnika w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure 2.

Seria E-100 Edytuj

Seria E-100 to najbardziej znana seria robotów Eggmana. Składała się z elitarnych robotów, uzbrojonych w długodystansową broń palną. Po raz pierwszy jej przedstawiciele pojawili się w Sonic Adventure. Większość robotów miała zbliżony do siebie wygląd, chodź zdarzały się również wyjątki. Każdy model z tej serii otrzymywał imię, będące jedną z liter greckiego alfabetu.

W przeciwieństwie do innych robotów, niektórzy przedstawiciele serii E-100 posiadali wyższą inteligencję i własną osobowość. Roboty takie jak E-102 Gamma, czy E-123 Omega całkowicie uwolniły się spod kontroli Eggmana, buntując się przeciwko własnemu twórcy. Odgrywały też ważne role w wydarzeniach niektórych gier.

E-123 Omega jest ostatnim modelem z tej serii. Po jego wyprodukowaniu, Eggman porzucił dalsze pracę nad serią E-100 i rozpoczął tworzenie robotów, których źródłem zasilania nie były już zwierzęta.

Seria E-1000 Edytuj

Seria E-1000 składała się z masowo produkowanych robotów, nie wykorzystujących już zwierząt jako swojego napędu. Seria po raz pierwszy pojawiła się w Sonic Heroes. Ikoną serii E-1000 jest Egg Pawn, wciąż produkowany i zasilający szeregi armii Eggmana.

Seria E-2000 Edytuj

Seria E-2000 składała się z dwóch modeli. Pojawiła się w tylko Sonic Heroes, pełniąc rolę elitarnych robotów Eggmana. Jej przedstawiciele byli robotami o wyglądzie sokołów i ludzkiej sylwetce.

Seria E-10000 Edytuj

Seria E-10000 pojawiła się w grach Sonic Riders i Sonic Free Riders. Roboty z tej serii zostały zaprojektowane w celu obsługiwania Extreme Gear i reprezentowaniu Eggmana na wyścigach latających desek. Przypominają Egg Pawny, lecz są niższe, występują w różnych kolorach i noszą na głowach czapki z daszkiem.

W innych mediach Edytuj

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Seria E (Sonic X)

W Sonic X pojawiło się wiele robotów z serii E. Nie należą one do kanonu stworzonego przez gry, lecz istnieją tylko w tym uniwersum.

ved
Sonic Adventure
ved
Sonic Adventure 2
ved
Sonic Battle
ved
Sonic Rush

Więcej z Fandomu

Losowa wiki