Shovel Claw

2757stron na

Shovel Claws (シャベル クラウ Shaberu Kurau?) – ulepszenia dla rękawic Knucklesa, pojawiające się w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure 2, a także ich remake'ach. Są to metalowe szpony z dwoma pazurami.

Opis Edytuj

Sonic Adventure Edytuj

Shovel Claws Adventure.png

Knuckles trzymający Shovel Claws w Sonic Adventure DX

Shovel Claws zadebiutowały w Sonic Adventure. Gracz może znaleźć je w Mystic Ruins w jaskini, niedaleko warsztatu Tailsa. Po wejściu do komory z ulepszeniem, za graczem zatrzasną się drzwi, pilnowane przez E-01 Baby Kiki w klatce. Aby wydostać się z jaskini, gracz będzie musiał wykorzystać Shovel Claws, aby wykopać znajdującą się w pobliskim kopcu bombę, a następnie podłożyć ładunek pod klatkę z robotem. Po zniszczeniu Baby Kiki, gracz będzie mógł opuścić jaskinię.

Shovel Claws pozwalają Knucklesowi kopać w ziemi, w poszukiwaniu pierścieni lub części Głównego Szmaragdu. Może on również znaleźć inne obiekty, niezbędne do ukończenia gry. Aby rozpocząć kopanie, gracz musi wcisnąć przycisk skoku i ataku.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Shovel Claws powracają w Sonic Adventure 2. Można je znaleźć na poziomie Pumpkin Hill. Podobnie jak w poprzedniej grze, Shovel Claws pozwalają graczowi kopać w ziemi, w poszukiwaniu pierścieni, części Głównego Szmaragdu, lub innych obiektów (dyń w ogrodach Chao, czaszek). Za ich pomocą można również przekopywać się przez specjalne ściany do innych części poziomu. Aby rozpocząć kopanie, gracz musi wcisnąć przycisk skoku i ataku, lub wcisnąć przycisk ataku będąc w powietrzu.

Odpowiednikiem Shovel Claws dla Rouge the BatPick Nails.

W innych mediach Edytuj

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Shovel Claws (Sonic X)
W serialu anime Sonic X, Shovel Claws są przedmiotami, pochodzącymi ze świata Sonica, które przeniosły się do alternatywnego świata ludzi dzięki Kontroli Chaosu. W siedemnastym odcinku szpony odnajduje Hawk i przekazuje Knucklesowi, który wykorzystuje je następnie do kopania w ziemi lub walk.