Fandom

Sonic Wiki

Signpost

2632strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Klasyczny eggman.png
Ten artykuł jest w trakcie rozbudowy!

Signpost znany jako Bonus Panel, Bonus Plate (ボーナスプレート Bōnasu purēto?) w Japonii lub Goal Post to specjalny znak, który we wczesnych grach służy jako oznaczenie końca aktu.

Opis Edytuj

Signpost to szary, płaski znak. Po obu jego stronach znajdują się obrazki - wizerunek Eggmana na przodzie oraz Sonica lub innej grywalnej postaci z tyłu. Można je znaleźć na końcu pierwszego i drugiego, a czasami trzeciego aktu poziomu. Przekręcenie znaku jest niezbędne do ukończenia poziomu. Można to zrobić przechodząc i/lub skacząc nad znakiem. Signpost zacznie się obracać i po chwili obraz z przodu zmieni się na ten z tyłu. Czasami obrazki poruszają się.

Czasami przy signpoście można znaleźć bonusowe punkty lub wielki pierścień, który pojawia się gdy gracz ma co najmniej 50 pierścieni.

Signposty pojawiały się tylko we wczesnych grach. Z czasem zostały zastąpione kapsułami oraz Goal Ringsami.

Signpost w grach Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Strona znaku z wizerunkiem Eggmana
Signposty pojawiają się po raz pierwszy w grze Sonic the Hedgehog i jej ośmiobitowej wersji.

W 16-bitowej wersji, signposty pojawiają się na końcu pierwszego i drugiego aktu. Przód znaku przedstawia twarz Doktora Eggmana. Gdy Sonic przebiegnie obok signpostu zacznie się on obracać i po chwili obrazek na znaku zmieni się na twarz Sonica. Oba obrazki mają żółte tło. Jeśli Sonic będzie miał 50 pierścieni przy signpoście, za znakiem pojawi się wielki pierścień. Wskoczenie do niego przeniesie Sonica do specjalnego poziomu.

Strona znaku z wizerunkiem Eggmana
W 8-bitowej wersji signposty również pojawiają się pod koniec pierwszego i drugiego aktu, jednak mają inne działania. Gdy Sonic przebiegnie obok signpostu (znanego w tej wersji gry jako "Bonus Panel") wzniesie się on w powietrze i zacznie się obracać. Po chwili spadnie i zatrzyma się na jednym z symboli, który jest losowy. Obrazki dają różne bonusy: rysunek Eggmana nie daje nic, rysunek pierścienia daje 10 pierścieni, rysunek Sonica daje dodatkowe życie. Ostatni z symboli to wykrzyknik. Pojawia się on gdy Sonic ma 50 pierścieni lub więcej. Przenosi on Sonica do bonusowego poziomu. Signposty pojawiają się również w bonusowych poziomach.

Sonic the Hedgehog 2 Edytuj

Strona znaku z wizerunkiem Eggmana
Signposty pojawiają się również w obu wersjach gry Sonic the Hedgehog 2.

W 16-bitowej wersji signposty pojawiają się na końcu pierwszego aktu (z wyjątkiem Metropolis Zone, gdzie signpost pojawia się również w drugim akcie). Przód znaku przedstawia twarz Doktora Eggmana. W zależności od tego, która postać została wybrana przez gracza, po zatrzymaniu się, obrazek na znaku zmieni się na twarz Sonica lub Tailsa. Signposty nie pojawiają się na Sky Chase Zone, Wing Fortress Zone oraz Death Egg Zone.

Strona znaku z wizerunkiem Eggmana
W 8-bitowej wersji gry signpost (znany pononwnie jako "Bonus Panel") pojawia się na końcu pierwszego i drugiego aktu każdego poziomu. Podstawa znaku ma czerwony, niebieski i szary pasek. Tak jak w Sonic the Hedgehog (8-bit), gdy Sonic przebiegnie obok signpostu, wzniesie się on w powietrze i zacznie się obracać. Gdy wyląduje, pojawi się losowy obrazek, który daje power-upy: rysunek Eggmana nie daje nic, rysunek pierścienia daje 10 pierścieni, rysunek Sonica daje dodatkowe życie, a rysunek Tailsa daje continue.

Sonic CD Edytuj

Strona znaku z wizerunkiem Eggmana
Signpost pojawia się również w Sonicu CD. Pełni on takie same funkcje jak w Sonic the Hedgehog. Signposty pojawiają się tu na końcu pierwszego oraz drugiego aktu poziomu. Przód przedstawia Eggmana pokazującego graczowi kciuk w dół. Po tym jak signpost zostanie obrócony, pojawia się na nim Sonic pokazujący graczowi kciuk do góry. Jeśli Sonic ma co najmniej 50 pierścieni, za signpostem pojawi się wielki pierścień, który pozwoli Sonicowi wejść do specjalnego poziomu. Co ciekawe, przed właściwym signpostem pojawia się niebieski znak z napisem "Goal".

W grze pojawiają się również Time Warp Platesy, które są używane do podróży w czasie.

Zobacz też (lub utwórz) Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki