FANDOM

Cudzy1 I am Gawain, knight of the sun, but that's Sir Gawain to you. I serve the king and all that dare defy my liege shall pay the price. Cudzy2
Sir Gawain, Sonic and the Black Knight

Sir Gawain (ガウェイン Gauein?) – antropomorficzny czerwony kolczatka, odpowiednik Knucklesa w świecie Camelot. Jest jednym z Rycerzy Okrągłego Stołu, podlegających Królowi Arturowi. Znany jest ze swojej nieugiętości i zawziętości, a także bezpośredniego podejścia do rozwiązywania konfliktów.

Historia Edytuj

Gawain, razem z Sir Lancelotem i Sir Percival, był rycerzem w służbie u Króla Artura. Otrzymał od swojego władcy zadanie zgładzenia niebieskiego jeża Sonica, kiedy ten przybył do świata Camelot. Gawain był drugim rycerzem z którym niebieski jeż miał stoczyć pojedynek.

Gawain vs Sonic

Gawain szykuje się do walki z Soniciem

Gawain spotyka Sonica pośród starożytnych ruin. Jeż mówi że kolczatka przypomina mu pewien zakuty łeb, co Gawain odbiera jako obelgę i szykuje się do pojedynku. Sonic próbuje mu wytłumaczyć że chce rozprawić się ze smokiem, aby uratować kilku ludzi. Jednak Gawain uznaje że niebieski jeż kłamie i zamierza go zgładzić w imię Króla Artura. Rycerz zostaje jednak pokonany w walce i uważa że splamił swój honor, przez co musi się zabić. Sonic wybija mu ten pomysł z głowy, mówiąc że bycie rycerzem to coś więcej niż tylko służenie królowi.

Gawain sacred sword

Gawain składa swoje miecze na ołtarzu

Gawain i pozostali Rycerze Okrągłego Stołu dowiedzieli się później od Merliny, że Król Artur był w rzeczywistości iluzją stworzoną przez jej dziadka. Czarodziejka otrzymała od Sonica pochwę Excalibura i za pomocą swojej magii zamierzała uczynić Camelot wiecznym królestwem. Rycerze Okrągłego Stołu uciekli z Soniciem z zamku i, nie mogąc nic zrobić, obserwowali jak królestwo jest konsumowane przez magię Merliny. Sonic, z pomocą Nimue, przekonał ich, że bycie rycerzem to coś więcej niż tylko służenie królowi. Rycerze Okrągłego Stołu zamierzali wesprzeć Sonica, umieszczając swoje miecze w Poświęconych Ołtarzach, co zatrzymało magię Merliny. Gawain ruszył do Great Megalith i złożył tam swoje bronie.

Knights bow

Rycerze Okrągłego Stołu oddają pokłon prawdziwemu Królowi Arturowi

Po dotarciu do siedziby Merliny, Sonic dokonał transformacji w Excalibur Sonica. Za radą Nimue Gawain i pozostali rycerze złożyli swoje miecze i pozwolili niebieskiemu jeżowi dokończyć transformację. Excalibur Sonic pokonał Merlinę, będącą w formie Dark Queen i wyjaśnia jej że świat który trwa wiecznie nie jest dobry, ponieważ wszystko musi się skończyć. Rycerze Okrągłego Stołu odkryli później że Sonic jest prawdziwym Królem Arturem i oddali mu pokłon.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Sir Gawain jest niezwykle lojalny względem swojego króla, ale jako pierwszy z Rycerzy Okrągłego Stołu zaczął kwestionować jego władzę, nie chcąc zabijać Merliny i Sonica, ponieważ ta pierwsza była królewskim czarodziejem. Podobnie jak Knuckles Gawain jest skory do bitki i prędzej ruszy do walki zanim zastanowi się nad jej sensem.

Wygląd Edytuj

Podobnie jak Knuckles Gawain jest czerwoną kolczatką. Nosi hełm z przyłbicą, zbroję, oraz żelazne rękawice, które przypominają białe rękawice Knucklesa z kolcami.

Moce i umiejętności Edytuj

Tak jak Knuckles Gawain dysponuje nadzwyczajną siłą, która pozwala mu powalać nawet bardzo silnych przeciwników kilkoma ciosami. W parze z jego mocą idzie również wytrzymałość, która pozwala mu przyjąć wiele ciosów. Jak większość postaci antropomorficznych w serii, potrafi się poruszać z super prędkością, ale nie jest tak szybki jak Lancelot czy Sonic. Poza tym potrafi szybować i wspinać się.

W walce Gawain posługuje się dwoma mieczami. Jako jeden z Rycerzy Okrągłego Stołu jest mistrzem szermierki. Specjalizuje się z wyprowadzaniu agresywnych i szybkich ciosów, nie pozwalając swojemu oponentowi na opuszczenie gardy. Jednocześnie jest dobrym obrońcą. Gawain posługuje się również niebezpieczną techniką, która polega na rzucie mieczami jak bumerangami, które ranią przeciwników i wracają prosto do rąk rycerza.

Temat muzyczny Edytuj

Tematem muzycznym Gawaina jest instrumentalny remiks utworu Unknown from M.E..

Nazwa Muzyka
Gawain

Ciekawostki Edytuj

  • Gawain jest rywalem Lancelota.
  • Gawain jest jedynym rycerzem z trybu fabularnego, który nie posiada Homing Attacku, a zamiast tego korzysta z szybowania.
  • W legendach arturiańskich Gawain rzekomo czerpie swoją siłę ze światła słonecznego, stąd jego tytuł Rycerza Słońca.
  • Walka z Gawainem w otoczeniu Stonehenge może nawiązywać do Knucklesa przy Ołtarzu Szmaragdów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki