Sky Sanctuary (Sonic Generations)

2642strony na

Główny artykuł
Artykuł ten dotyczy poziomu z Ery Klasycznej w Sonic Generations. Jeśli szukałeś poziomu z gry Sonic & Knuckles kliknij tutaj.

<< Poprzedni poziom

Sonic Generations
Sky Sanctuary

Następny poziom >>

Sky Sanctuary (スカイサンクチュアリ Sukaisankuchuari?) – trzeci poziom w Sonic Generations. Kończy Erę Klasyczną. Pojawia się w wersji gry na konsole/PC. Jest remakiem poziomu Sky Sanctuary Zone z Sonic & Knuckles. Postacią, którą gracz uratuje po przejściu obu aktów poziomu, jest Knuckles the Echidna. Sonic, który przejdzie akt jako drugi, wystąpi w krótkiej wstawce filmowej z tą postacią.

Opis Edytuj

Akt 1 Edytuj

Akt pierwszy rozgrywany jest przez Klasycznego Sonica. Pozostaje on dosyć wierny oryginalnemu poziomowi. Toczy się przez cały czas na zewnątrz podniebnych ruin, porośniętych mchem, po których będzie się poruszać gracz. W tle można również zaobserwować Death Egg, wznoszące się w przestworza.

Podobnie jak na oryginalnym poziomie, można tutaj spotkać uchwyty poruszające się w górę i w dół, z których może skorzystać gracz. Niektóre zawieszone w powietrzu trasy są dosyć niebezpieczne, ze względu na to że zaczynają zawalać się kiedy postać po nich biegnie. Pojawiają się tutaj również obrotowe platformy. Ponieważ postać porusza się w perspektywie dwuwymiarowej, możliwe jest tylko przejście po wyznaczonej trasie na takiej platformie. Czasami posiadają one ucięte niektóre fragmenty, dlatego trzeba uważać aby z nich nie spaść. Można tu też spotkać białe chmurki. Jeśli gracz skoczy na nie od góry, to będzie się mógł odbijać nieskończenie wiele razy. Unikalne dla aktu pierwszego są Obrotowe Dyski, które gracz napędza swoim bieganiem. Kiedy postać stanie na takim dysku, zacznie się on poruszać w stronę w którą biegnie postać. Co jakiś czas będą od niego odpadały dolne segmenty. Jeśli odpadną wszystkie cztery, to dysk zawali się i gracz będzie musiał z niego wyskoczyć, ponieważ nie będzie już mógł się poruszać. Ważne są tutaj również Punkt Teleportacji, czyli czerwone kule. Jeśli gracz wskoczy na taką kulę, zostanie wystrzelony w górę i znajdzie się w innej sekcji poziomu. Pojawiają się także unoszące się w powietrzu dwa typy platform: niebieskie, które stoją cały czas w miejscu i czerwone, które zapadają się chwilę potem jak gracz na nich stanie.

Pod koniec poziomu, sanktuarium zacznie się zawalać. Klasyczny Sonic będzie biegł wzdłuż kamiennej wieży, po porośniętej trawą drodze. Po chwili i trasa i wieża zaczną się walić, a gracz będzie musiał nieustannie biec po trasie, aż nie dojdzie do jej końca. Tam zostanie wybity przez spring do samotnej platformy z tabliczką kończącą poziom.

Akt 2 Edytuj

Akt rozgrywany jest przez Nowoczesnego Sonica. Jest nastawiony na szybszą rozgrywkę. W tle można również zaobserwować Death Egg.

Pojawiają się tu m.in. czerwone szyny po których zjeżdża postać, oraz chmury (które są teraz większe) i Punkty Teleportacji. Poruszające się w górę i w dół uchwyty można spotkać tylko w dwuwymiarowych sekcjach. Unoszące się w powietrzu platformy ponownie są niebieskie i czerwone. Oprócz poruszania się po zewnętrznych sekcjach sanktuarium, gracz odwiedzi również jego wnętrze. Są to przyciemnione ruiny, w których można spotkać szyny, oraz futurystycznie wyglądające drogi, biegnące w dół ruin. Obrotowe platformy są tutaj mniejsze i pojawiają się tylko w jednej wewnętrznej sekcji, ale gracz może poruszać się teraz po całej ich powierzchni. Nie pojawiają się tutaj natomiast Obrotowe Dyski, a zawalające się za graczem drogi są rzadsze. Sanktuarium ulegnie również większym zniszczeniom niż w pierwszym akcie. Początkowo będą się zawalały głównie elementy tła, takie jak kamienne wieże. Później zawalą się unoszące się w powietrzu platformy, a pod koniec gracz będzie uciekać przed walącą się kamienną trasą, biegnąca wzdłuż wieży. Akt kończy się na samotnej, unoszącej się w powietrzu platformie, tuż przed Death Egg.

Misje Edytuj

Akt 1 Edytuj

  • Doppelganger Race! – Zmierz się z kopią Sonica i pokonaj ją w wyścigu do celu.
  • Eggrobo Rush – Dostań się do celu przed upływem czasu, odpierając rój groźnych Eggrobo!
  • Aerial Paradise – Użyj Punktów Teleportacji, aby dostać się do celu przed upływem wyznaczonego czasu.
  • Ring Time Challenge – Użyj Czasu na Pierścień, wciskając Trójkąt/Y, aby otrzymać ustaloną ilość pierścień. Dostań się do celu aby otrzymać umiejętność Czasu na Pierścień!
  • Amy: Topsy-Turvy – ścigaj się z Amy na Obrotowych Dyskach i pokonaj ją docierając do celu jako pierwszy.

Akt 2 Edytuj

  • Knuckles: Buried Treasure – Wciśnij Trójkąt/Y, aby przywołać Knucklesa do wykopania medali!
  • 200% Boost Gauge Challenge – Twój Licznik Przyspieszenia jest podwojony. Użyj go do dotarcia do celu w czasie.
  • Balloon Bonanza – Użyj balonów, aby odbijać się jeszcze wyżej w górę i utoruj sobie drogę do celu w odpowiednim czasie.
  • Doppelganger Race! – Zmierz się z kopią Sonica i pokonaj ją w wyścigu do celu.
  • High-Speed Hijinks – Przeciwnicy poruszają się i atakują ze zdwojoną prędkością. Dostań się do celu na czas!

Czerwone pierścienie Edytuj

Osobny artykuł: [[Czerwone pierścienie w Sky Sanctuary (Sonic Generations)

]]

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Sky Sanctuary - Hub
Sky Sanctuary - Akt 1
Sky Sanctuary - Akt 2
Sky Sanctuary - Akt 2 (przyspieszenie)

Ciekawostki Edytuj

  • Podobnie jak w oryginalnym poziomie, w tle unosi się stacja bojowa Eggmana: Death Egg. Co ciekawe, walka z bossem, do którego wejście znajduje się obok Sky Sanctuary, toczy się właśnie na Death Egg.
  • Przed wejściem do Sky Sanctuary widać drzewa z rosnącymi winogronami. Jest to nawiązanie do instrukcji do gry Sonic & Knuckles gdzie jest wspomniane, że ulubionym jedzeniem Knucklesa są właśnie winogrona.
  • Zapadające się podłoże z końca oryginalnego poziomu (cut-scenka po pokonaniu Mecha Sonica) pojawia się w obu aktach.
  • Wewnętrzny segment w akcie nowoczesnego Sonica jest nawiązaniem do Hidden Palace Zone. Pojawia się nawet podobny teleporter.
  • Green Hill i Sky Sanctuary to dwa poziomy w Sonic Generations, które posiadają alternatywną muzykę dla aktu 2, kiedy Sonic korzysta z Przyspiesznia.
  • Mimo tego że poziom pochodzi z gry Sonic & Knuckles, ma reprezentować Sonic the Hedgehog 3& Knuckles.
  • Sky Sanctuary i Speed Highway to dwa poziomy w Sonic Generations, które w oryginalnej grze były finałowymi poziomami (Sky Sanctuary dla Knucklesa i Speed Highway dla Tailsa).
  • Na poziomie pojawiają się Obrotowe Dyski z Marble Garden Zone, których nie było w oryginalnym Sky Sanctuary.