FANDOM

Sky Sanctuary Zone – szósty poziom w grze Sonic & Knuckles (dwunasty w Sonic 3 & Knuckles). Składa się z jednego aktu, różnego dla postaci. Następuje po Hidden Palace Zone. W historii Sonica poprzedza Death Egg Zone, zaś dla Knucklesa jest to ostatni poziom. Poziom pojawia się później w kilku innych grach.

Opis Edytuj

Sky Sanctuary jest unoszącym się kompleksem ruin nad Anielską Wyspą. Struktury są głównie koloru zielonego, niektóre porośnięte są trawą. Większość jest stabilna, lecz część niszczy się po kontakcie z postacią. Pojawiają się także fontanny, jako element tła.

Sonic trafia tutaj po wydarzeniach z Hidden Palace Zone. Dzięki Knucklesowi był w stanie dostać się przez teleporter do sanktuarium. Gracz obserwuje start Death Egga, a gdy ten zniknie z pola widzenia, Knuckles resztką sił otwiera most, aby gracz mógł gonić stację. Knuckles trafia tutaj, aby stoczyć finałową walkę z Mecha Sonicem.

Ważnym elementem są wysokie zielone wieże, często ze springami na dole, które wybijają gracza na górę wieży. W wejściach do niektórych znajdują się EggRobo, a przed nimi wyskakują spłoszone zwierzątka. Nawigację po poziomie w pionie ułatwiają windy z tyczką oraz teleportery. Te drugie pojawiają się często dopiero po pokonaniu mini-bossa. Spod ziemi czasami wyłaniają się poziome springi, nadające graczowi przyspieszenie.

Do innych elementów należą kamienne kolumny, które niszczone są po kontakcie czy chmury, od których może odbijać się gracz. W niektórych miejscach pojawiają się płaskie, obrotowe dyski. Po wskoczeniu na niego, gracz zacznie obracać się razem z nimi dookoła kolumny na środku. Gdzieniegdzie, w ich miejscu pojawiają się platformy z kolcami na dole. Wykonują one pełny lub półpełny obrót. Gracz może do nich wskoczyć, ale musi również uważać na kolce na dole.

Po pokonaniu Mecha Sonica, Sonic/Tails wskakują i biegną w górę rozpadającej się wieży, aby dogonić i wskoczyć na Death Egg, co się udaje. Poziom Knucklesa kończy się zniszczeniem sanktuarium oraz uratowaniem kolczatki przez Sonica w Tornadzie.

Bossowie Edytuj

Osobne artykuły: Egg Mobile-H, Flying Eggman, Mecha Sonic (Sky Sanctuary Zone), Super Mecha Sonic

Gracz konfrontuje się w poziomie z Mecha Sonicem w różnych formach aż pięciokrotnie, 3 razy jako Sonic/Tails i 2 razy jako Knuckles.

Mini-bossowie to Egg Mobile-H i Flying Eggman pilotowane przez Mecha Sonica. Sposób ataku oraz przebieg walki są niemalże identyczne. Walczą z nimi tylko Sonic i Tails.

Wspólnym bossem dla Sonica oraz Knucklesa (w ich własnych aktach) jest bezpośrednia konfrontacja z Mecha Sonicem. Robot atakuje używając Spin Attacku oraz Spin Dasha.

Knuckles walczy z jeszcze jednym, finałowym dla siebie, bossem - Super Mecha Sonicem, transformacją robota zasilaną Głównym Szmaragdem.

Badniki Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
EggRobo EggRobo (エッグロボ Eggurobo?)
Eggrobo-sprite-s&k

W innych grach Edytuj

Sonic Generations Edytuj

SkySanctuarySGIkona
Osobny artykuł: Sky Sanctuary (Sonic Generations)

Sky Sanctuary pojawia się jako trzeci poziom ery klasycznej w grze Sonic Generations. Następuje po Chemical Plant, a poprzedza Speed Highway. Składa się z aktu klasycznego i nowoczesnego.

Sonic & All-Stars Racing Transformed Edytuj

Osobny artykuł: Sanctuary Falls

Sky Sanctuary pojawia się jako tor w grze Sonic & All-Stars Racing Transformed pod nazwą Sanctuary Falls. Wygląda podobnie do wersji z Sonic Generations i jest głównie torem powietrznym.

Sonic Runners Adventure Edytuj

Osobny artykuł: Sky Sanctuary (Sonic Runners Adventure)

Sky Sanctuary pojawia się jako czwarty, ostatni poziom w grze Sonic Runners Adventure.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Sky Sanctuary Zone

Ciekawostki Edytuj

  • Skysanctuaryzachęcającyknuckles

    W tym miejscu należy wcisnąć strzałkę w dół

    Jeśli tuż po starcie kucniemy w odpowiednim miejscu Knuckles będzie pokazywał ręką w prawo "doradzając" graczowi kontynuowanie przygody.
  • W menu wyboru poziomu, Sky Sanctuary jest podzielone na dwa akty - pierwszy jest Sonica, a drugi Knucklesa.
  • Muzyka poziomu została użyta w Sonic the Hedgehog Pocket Adventure jako piosenka Chaotic Space Zone.
  • W poziomie Knucklesa, wraz z upływem czasu wyspa opada, aż wreszcie w czasie Time Overu całkowicie znika pod powierzchnią sanktuarium.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Sky Sanctuary Zone