FANDOM

Sol znany jako Gohla (ゴーラ Gōra?)badnik typu Orbinaut pojawiający się w licznych grach z serii Sonic the Hedgehog, począwszy od Sonic the Hedgehog 2.

Opis Edytuj

Sol to Orbinaut o wyglądzie czerwonej kuli, wokół której krążą cztery płomienie. Sol atakuje gracza zwykle po kolei odrzucając swoje ogniste kule. W Sonic Advance 2 Sol otrzymał dodatkowy kolczasty pancerz na górnej i spodniej części swojego ciała.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog 2 Edytuj

Sol sprite
Sol po raz pierwszy pojawiają się w Sonic the Hedgehog 2 na poziomie Hill Top Zone.

Sonic Blast Edytuj

Gola sonic blast

Sol powraca w Sonic Blast, pojawiając się na poziomie Red Volcano Zone. Wokół badnika krąży tylko jedna ognista kula, której się nie pozbywa.

Sonic Adventure Edytuj

Osobny artykuł: E-17 Ghora

W Sonic Adventure pojawia się robot z serii E, nawiązujący swoim wyglądem i sposobem działania do Sola - E-17 Ghora. Pojawia się na poziomach Red Mountain i Lost World.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Osobny artykuł: E-31 Gola

W Sonic Adventure 2 można spotkać podobnego robota z serii E, wyglądem bardo mocno przypominającego Ghorę - E-31 Gola. Pojawia się tylko na poziomie Death Chamber.

Sonic Advance 2 Edytuj

Gola sprite

Sol otrzymał w tej grze nową nazwę - Gohla, a także zmianę wyglądu. Robot nie jest już prostą czerwoną kulką. Posiada metalowe kolce z tyłu ciała, a krążące wokół niego cztery ogniste kule posiadają oczy i są osobnymi robotami. Gohla nie wystrzeliwuje również swoich kul do przodu, kiedy zobaczy gracza. Sol może być łatwo zniszczony poprzez wskoczenie mu na głowę. Pojawia się na poziomie Hot Crater.

Sonic Lost World Edytuj

Gohla Lost World

Sol w Sonic Lost World

Sol powracają ze swoim oryginalnym wyglądem w grze Sonic Lost World w pierwszej zonie Desert Ruins, oraz w pierwszej zonie Frozen Factory. W tej grze Sole odrzucają swoje ogniste kule w dość specyficzny sposób. Kiedy gracz się zbliży, Sol odrzuci wszystkie cztery kule, które zaczną krążyć wokół gracza. Po pewnym czasie zbliżą sie do niego, próbując go spalić. Można tego łatwo uniknąć poprzez podskcozenia.
Sol Lost World 2

Sole kręcące wokół siebie słupami ognia

Szczególna odmiana Sola, pojawiająca się tylko w 4 zonie Sky Road, ukrywa się w ścianach lub unosi się w powietrzu. Wokół tego Sola kręci się jeden, lub czasami dwa słupy ognia. Sol ten może poparzyć gracza, a jego zniszczenie może być trudne, albo wręcz niemożliwe jeśli Sol jest ukryty w ścianie.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki