Fandom

Sonic Wiki

Sol

2655stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Sol znany jako Gohla (ゴーラ Gōra?)badnik typu Orbinaut pojawiający się w licznych grach z serii Sonic the Hedgehog, począwszy od Sonic the Hedgehog 2.

Opis Edytuj

Sonic the Hedgehog 2 Edytuj

Sol sprite.png
Sol po raz pierwszy pojawiają się w Sonic the Hedgehog 2 na poziomie Hill Top Zone. Są tutaj czerwonymi kulkami, wokół których krążą cztery ogniste kule. Głównym atakiem Sola jest odrzucanie swoich kul w kierunku, w którym się porusza.

Sonic Blast Edytuj

Gola sonic blast.gif

Sol powraca w Sonic Blast, pojawiając się na poziomie Red Volcano Zone. Wokół badnika krąży tylko jedna ognista kula, oraz nie wystrzeliwuje on jej w gracza, kiedy go zobaczy.

Sonic Adventure Edytuj

Osobny artykuł: E-17 Ghora

W Sonic Adventure pojawia się robot z serii E, nawiązujący swoim wyglądem i sposobem działania do Sola - E-17 Ghora. Pojawia się na poziomach Red Mountain i Lost World.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Osobny artykuł: E-31 Gola

W Sonic Adventure 2 można spotkać podobnego robota z serii E, wyglądem bardo mocno przypominającego Ghorę - E-31 Gola. Pojawia się tylko na poziomie Death Chamber.

Sonic Advance 2 Edytuj

Gola sprite.png

Sol otrzymał w tej grze nową nazwę - Gohla, a także zmianę wyglądu. Robot nie jest już prostą czerwoną kulką. Posiada metalowe kolce z tyłu ciała, a krążące wokół niego cztery ogniste kule posiadają oczy i są osobnymi robotami. Gohla nie wystrzeliwuje również swoich kul do przodu, kiedy zobaczy gracza. Mogą być zniszczone w prosty sposób, skacząc na ich głowy. Pojawia się na poziomie Hot Crater.

Sonic Lost World Edytuj

Gohla Lost World.png

Sol w Sonic Lost World

Sol powracają ze swoim oryginalnym, prostym wyglądem w grze Sonic Lost World w pierwszym Zonie Desert Ruins, oraz w pierwszym Zonie Frozen Factory.

Sole będą patrolowały pobliski teren. Kiedy zobaczą gracza odrzucą swoje kule, a te zaczną krążyć nad postacią Po pewnym czasie szybko zbliżą się do gracza, próbując go spalić. Atak ten zadaje normalne obrażenia i aby go uniknąć, gracz musi po prostu podskoczyć w odpowiednim momencie.
Sol Lost World 2.png

Sole kręcące wokół siebie słupami ognia

Szczególna odmiana Sola, pojawiająca się tylko w 4 Zonie Sky Road, ukrywa się w ścianach lub unosi się w powietrzu. Wokół tego Sola kręci się jeden, lub czasami dwa słupy ognia. Mogą one zadać graczowi obrażenia, jeśli ten w nie wbiegnie. Robota można nadal zniszczyć Spin Jumpem, chyba że jest ukryty w ścianie.

Galeria Edytuj

ved
Sonic Advance 2
ved
Sonic Lost World

Więcej w Fandom

Losowa wiki