Fandom

Sonic Wiki

Sonic 3D Blast: Flickies' Island

2651stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Share

Być może szukałeś gry Sonic Blast na konsolę Sega Game Gear?
Cudzy1.png Rozpraw się z Dr. Robotnikiem i zdobądź Szmaragdy Chaosu! Cudzy2.png
Powiązany portal:
Portal:Sonic 3D Blast: Flickies' Island
Sonic 3D (znany jako Sonic 3D Blast w Ameryce Północnej lub Sonic 3D: Flickies' Island w Europie i Australii) to gra platformowa z serii Sonic the Hedgehog. Zawiera ona pseudo-trójwymiarową grafikę oraz nowy styl gameplayu, który nie pojawił się nigdy wcześniej w serii. Gra została wydana na wiele konsol. Jej premiera miała miejsce 5 listopada 1996 roku w Europie.

Pojawiła się również inna wersja gry, która zawiera nową muzykę oraz grafikę. Została ona wydana na konsolę Sega Saturn 30 listopada 1996 roku.

Wersja na PC, która oparta jest na wersji na Saturna, zawiera pełną nazwę gry, która brzmi: Sonic 3D Blast: Flickies' Island.

Fabuła Edytuj

Doktor Robotnik odkrywa, że 7 Szmaragdów Chaosu znajduje się na Wyspie Flicky, jednak nigdzie nie może ich znaleźć. Po niedługim czasie odkrywa, że wyspa jest zamieszkana przez ptaki Flicky, a one same pochodzą z innego wymiaru. Mogą one podróżować pomiędzy światami używając wielkich pierścieni. Robotnik postanawia zrobotyzować Flicky i wykorzystać je do zdobycia Szmaragdów. Niedługo potem na wyspę przybywają Sonic, Tails i Knuckles, aby powstrzymać Eggmana. Jest jednak za późno - Sonic odkrywa, że Robotnik już złapał Flicky i zamyka je w robotach. Sonic postanawia uwolnić Plicky oraz powstrzymać Robotnika przed zdobyciem Szmaragdów.

Gameplay Edytuj

Gameplay Sonica 3D różni się od typowej platformówki z serii. Gracz ma widok nie z boku jak w poprzednich grach, ale widzi poziom pod pewnym kątem, co daje złudzenie poziomu 3D. Główny cel gry również został zmieniony. Zamiast po prostu przechodzić poziomy, Sonic musi niszczyć badniki i zabierać ze sobą Flickiesy, ktore są w nich uwięzione. Gdy Sonic uratuje Flicka, będzie on za nim podążać. Jeżeli jednak Sonic zostanie uderzony, zebrane Flicky odlecą i trzeba będzie je na nowo złapać. Nie ma limitu czasowego, jednakże gracz otrzymuje więcej punktów za szybsze przejście poziomu.

Każdy poziom składa się trzech aktów. Dwa pierwsze podzielone są na dwie lub trzy sekcje, każda zawierająca po pięć Flicków do zebrania (wyjątek stanowi drugi akt Panic Puppet Zone, gdzie nie trzeba zbierać Flicków). Każda sekcja zakończona jest zamknięty przejśćiem z wielkim pierścieniem, który się nad nim unosi. Sonic musi zawiesić się na pierścieniu i wrzucić tam zebrane Flicky. Gdy zbierze wszystkie pięć, pierścień zniknie, a przejście otworzy się. Wejście do niego przeniesie gracza do następnej sekcji. Pełni to także funkcję checkpointa. Końcowa sekcja zakończona jest portalem, który wyprowadza Sonica z poziomu. Akt trzeci to walka z bossem, którym jest Doktor Robotnik w jednej z maszyn.

Sterowanie również przeszło zmiany. Gracz może poruszać Sonicem w ośmiu kierunkach po planszy, a także może skakać za pomocą przycisków A i C. Sonic został pozbawiony możliwości kucania, patrzenia w górę oraz popychania. Zmienił się sposób wykonywania niektórych ataków - aby się poturlać, gracz musi się rozpędzić a następnie wcisnąć przycisk B. Jeżeli Sonic stoi w miejscu, wciśnięcie B pozwala na użycie Spin Dasha.

Sposób dostawania się do specjalnych poziomów także został zmieniony. Aby dostać się do specjalnego poziomu, gracz musi znaleźć Tailsa lub Knucklesa, a następnie dać mu 50 pierścieni (jednorazowo lub "na raty"). Jeżeli warunki zostaną spełnione, Sonic trafi do specjalnego poziomu. Zdobycie siedmiu Szmaragdów Chaosu pozwoli graczowi stoczyć walkę z finałową maszyną Doktora Robotnika w The Final Fight.

Postacie Edytuj

Grywalne Edytuj

Niegrywalne Edytuj

Flicky Edytuj

S3D-NiebieskiFlicky.png

Niebieski Flicky

W grze pojawiają się cztery rodzaje Flicków:
  • Niebieski Flicky - najłatwiejszy do zdobycia, gdyż sam szuka Sonica i leci w jego kierunku.
  • Różowy Flicky - lata po większym terenie, ale również próbuje znaleźć Sonica i do niego podlecieć.
  • Czerwony Flicky - o ile nie oddala się za bardzo, o tyle jest trudny do złapania, gdyż lata dosyć wysoko.
  • Zielony Flicky - najtrudniejszy do złapania, gdyż nie okazuje żadnego zainteresowania Sonicem, a nawet można by rzec, że od niego ucieka.

Poziomy Edytuj

W Sonicu 3D pojawia się 7 poziomów oraz dodatkowy poziom z prawdziwym finałowym bossem.

  1. Green Grove Zone
  2. Rusty Ruin Zone
  3. Spring Stadium Zone
  4. Diamond Dust Zone
  5. Volcano Valley Zone
  6. Gene Gadget Zone
  7. Panic Puppet Zone
  8. The Final Fight - dodatkowy poziom dostępny po zdobyciu wszystkich Szmaragdów Chaosu.

Specjalne poziomy Edytuj

Osobny artykuł: Specjalny poziom (Sonic 3D Blast)

W grze pojawia się czternaście specjalnych poziomów, po siedem na postać i po jednym na każdy Szmaragd. Poziomy rozgrywają się na pseudo-trójwymiarowych mostach zawieszonych nad niebem (poziomy Tailsa) lub nad wulkanem (poziomy Knucklesa). Każdy poziom składa się z trzech sekcji, których pokonanie jest zależne od ilości pierścieni. Poziomy te są podobne do tych z gry Sonic the Hedgehog 2 W wersji na Saturna/PC podobieństwo jest jeszcze większe, gdyż akcja poziomów przenosi się do trójwymiarowych tub.

Przeciwnicy Edytuj

Badniki Edytuj

Bossowie Edytuj

Walka z bossem odbywa się w każdym akcie trzecim poziomu. W grze pojawiają się następujący bossowie:

Reedycje Edytuj

Wersja na Sega Saturn/PC Edytuj

Wersja na Saturna różni się od wersji na Mega Drive'a przede wszystkim grafiką oraz muzyką. Grafika została ulepszona, dodano także zjawiska atmosferyczne takie jak deszcz w Rusty Ruin Zone, śnieg w Diamond Dust Zone lub para w Volcano Valley Zone. Wersja ta posiada również całkowicie nowy soundtrack oraz piosenkę "You're My Hero" graną podczas napisów końcowych. Zostały zmienione tekże poziomy specjalne.

Kompilacje Edytuj

Sonic 3D Blast został wydany w następujących kompilacjach:

Inne Edytuj

Poza wymienionymi powyżej, Sonic 3D Blast został wydany na Steamie oraz na Wirtualną Konsolę Wii.

Komiksowa adaptacja Edytuj

Osobny artykuł: Archie Sonic Blast
Archie Sonic Blast.jpg

Okładka numeru

W styczniu 1997 roku, wydawnictwo Archie Comics wydało ósmy i ostatni specjalny numer komiksu, w którym, obok dwóch innych historii, zawarta została adaptacja gry Sonic 3D Blast podzielona na trzy części.

Opowiada ona o robotyzacji Flicków przez Doktora Robotnika i wejście do ich świata w celu pozyskania Szmaragdów Chaosu. Ostatecznie zostaje jednak powstrzymany przez Sonica, a Flicky zderobotyzowane przez Tailsa i Rotora.

Odbiór Edytuj

Gra otrzymała mieszane opinie. Podczas gdy niektórzy chwalili grę za grafikę, soundtrack oraz wymagających bossów, inni krytykowali ją za złe sterowanie oraz nudne layouty i rozgrywkę. Lepiej ocenianą wersją była wersja na Saturna - recenzenci jako dodatkowe zalety wymieniali przerobione poziomy specjalne oraz dodanie zjawisk atmosferycznych.

Galeria Edytuj

Sonic3DBlast-logo.png
Kliknij tutaj, aby przejść do galerii

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to ostatnia gra z serii wydana na Sega Mega Drive, a zarazem pierwsza wydana na Sega Saturn.
  • Nieużyta w finałowej wersji piosenka bossa z wersji beta została użyta ponownie w tym samym celu w grze Sonic the Hedgehog 4: Episode I.
  • To druga gra z serii, w której zdobycie siedmiu Szmaragdów Chaosu nie daje możliwości transformacji w Super Sonica.
  • To druga gra, w której kolor skarpetek Knucklesa jest inny niż być powinien - w grze są one niebieskie, zaś powinny być zielone. Pierwszą grą była Sonic 3 & Knuckles, w której skarpetki Knuckles z cut-scenek były żółte.
  • Wszystkie nazwy poziomów, podobnie jak w Sonic the Hedgehog CD, są aliteracjami.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Sonic 3D Blast: Flickies' Island

  • Taka tam informacyja

    2 wiadomości
    • Pragnę was radośnie poinformować, iż jestem na ostatniej prostej w moim projekcie o ''...
    • Czy uda ci się napisać o grach: Sonic Rush i Sonic Rush Adventure?
  • Więcej Infromacji o Sonic 3D Blast

    2 wiadomości
    • Chciał bym żęby było napisane że ta gra jeszcze raz sie pojawiła w Sonic Mega Collections Plus!
    • A wiesz, że sam możesz to dodać? Na tym polega wikia...

Więcej w Fandom

Losowa wiki