Fandom

Sonic Wiki

Sonic Adventure DX: Director's Cut

2645stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Share

Powiązany portal:
Portal:Sonic Adventure

Sonic Adventure DX: Director's Cut (ソニックアドベンチャー デラックス Sonikku Adobenchā Derakkusu?, właśc. Sonic Adventure Deluxe) – ulepszony port gry Sonic Adventure z konsoli Sega Dreamcast. Gra została wydana w 2003 roku na konsolę Nintendo GameCube, a w 2004 na komputery PC. Sonic Adventure DX zawiera liczne zmiany w porównaniu do oryginalnego Sonic Adventure.

Fabuła Edytuj

Osobny artykuł: Sonic Adventure#Fabuła

Fabuła gry jest taka sama jak w przypadku Sonic Adventure.

Opis Edytuj

Nowości Edytuj

Zmiany Edytuj

  • Zmieniono modele wszystkich grywalnych postaci, oprócz modelu E-102 Gammy. Postacie wyglądają teraz wierniej w stosunku do swoich szkiców i rysunków z gry. Nowe modele otrzymały także lepsze tekstury, z wykorzystaniem zaawansowanej techniki cieniowania. Zmieniono także tekstury i oświetlenie otoczenia.
    SA vs DX.png

    Porównanie oryginalnego Sonic Adventure (po prawej) i Sonic Adventure DX (po lewej)

  • Przywrócono oryginalną ilość 60 klatek na sekundę. Niestety z powodu problemów z silnikiem, gra co jakiś czas pomija niektóre klatki, głównie w zatłoczonych miejscach, ale czasami także i w miejscach z kilkoma obiektami.
  • Głośność dźwięków przy zbieraniu pierścieni i emblematów została zmniejszona, podczas gdy dźwiękowi pryz traceniu pierścieni zwiększono głośność.
  • Dodano opcję zmiany trybu kamery w trakcie rozgrywki na Auto Kamerę (Auto Camera) i Wolną Kamerę (Free Camera).
  • Możliwość połączenia się z internetem została usunięta. Nieliczne pakiety DLC z oryginalnej wersji na Dreamcasty przeniesiono do Sonic Adventure DX.
  • Wprowadzono wiele zmian do systemu opiekowania się Chao, takie jak więcej możliwości interakcji z nimi, możliwość zobaczenia ich statystyk i zmian w wyglądzie. Gra VMU Chao Adventure została usunięta i zamieniona na możliwość połączenia się z Game Boy Advance i tamtejszym Małym Ogrodem Chao. Wersja na PC nie posiada tej funkcji.
  • Dodano możliwość pomijania cutscenek przy wciskaniu przycisku startu.
  • Dodano możliwość zobaczenia mapy dla trzech pól przygód: Station Square, Mystic Ruins i Egg Carrier, aby ułatwić graczom eksplorację.
  • Pociąg w Station Square i Mystic Ruins jest teraz niebieski, a nie czerwony jak w wersji na Dreamcasta.
  • Zmieniono niektóre odgłosy, na przykład odgłos latania Tailsa lub uderzania młotka Amy.
  • Poruszanie ust danej postaci jest teraz dostosowane do tego co postać mówi w danym języku, ale powoduje czasami błędy.
  • Czas ładowania się poziomów jest dłuższy niż w wersji z Dreamcasta.
  • W czołówce gry, Tails ma otwartą buzię podczas latania, podczas gdy w wersji na Dreamcasta ma zamkniętą.
  • Fioletowe oczy Knucklesa zostały pokazane wyraźniej.
  • Buty Amy są bardziej okrągłe z przodu.
  • Palce postaci które otrzymały nowe modele posiadają teraz oddzielone od reszty palce, podczas gdy w wersji na Dreamcasta dłoń i palce stanowiły całość.

Krytyka Edytuj

W przypadku Sonic Adventure DX: Director's Cut, ocena krytyków była znacznie niższa niż w przypadku Sonic Adventure. Na podstawie 27 recenzji, portal Metacritic wystawił grze ocenę 57/100. Na stronie GameRaknings gra uzyskała wynik 64.43%, na podstawie 49 recenzji, dla wersji na GameCube i 61.75% dla PC, na podstawie 4 recenzji.

Krytykowano głównie pracę kamery, wykrywanie kolizji, problemy z częstotliwością klatek, a także dialogi i voice acting. Portal IGN wystawił grze ocenę 5/10, mówiąc że jest to bardzo zaniedbany port gry. Strona GameSpot polecała zagrać w wersję na Dreamcasta, wystawiając Sonic Adventure DX ocenę 5.7/10.

Ciekawostki Edytuj

  • Kiedy Amy jest porywana przez ZERO, jej wygląd zmienia się na oryginalny model z Dreamcasta. Pozostałości po tychże modelach pojawiają się także w niektórych cutscenkach (wspomnienia Gammy podczas lotu do Mystic Ruins), oraz na ikonach dodatkowych żyć.
  • Poza pięcioma grywalnymi postaciami, modele pozostałych NPC nie uległy żadnym zmianom. Można dostrzec więc dużą różnicę w jakości, szczególnie w przypadku modeli Doktora Eggmana i Tikal. Co ciekawe, E-102 Gamma jako jedyna grywalna postać nie otrzymał nowych tekstur, podobnie jak pozostałe roboty z serii E-100.
  • W trybie Mission Mode w niektórych misjach, gracz musi zbierać Sonic Tokeny, które wyglądają identycznie jak medale z Sonic R.
  • Ostatni obrazek, pojawiający się po napisach końcowych dla danej postaci wciąż przedstawia model tej postaci z Dreamcasta.
  • Napis na pudełku gry Sonic Adventure DX: Director's Cut ukazuje napis, który mówi że jest to debiut Sonica i jego przyjaciół na PC. Jest to błędne, ponieważ na PC pojawiła się wcześniej gra Sonic CD.
ved
Sonic Adventure
Sonic AdventureSonic Adventure DX: Director's CutSonic Adventure (2010)

Więcej w Fandom

Losowa wiki