Sonic Boom: Shattered Crystal

Komentarze6 Udostępnij

Klasyczny eggman.png
Ten artykuł jest w trakcie rozbudowy!
Jeśli uważasz, że posiadane przez ciebie informacje są wartościowe dla tego artykułu, rozbuduj go!

Do zrobienia: Poprawa stylu

Sonic Boom: Shattered Crystal (znana w Japonii jako Sonic Toon: Adventure Island) to gra wydana na konsole Nintendo 3DS. Premiera miała miejsca 11 listopada w Ameryce, 21 listopada w Europie i 18 grudnia w Japonii. Jest to prequel do serialu animowanego.

Fabuła Edytuj

Gra jest prequelem serialu Sonic Boom

W Sonic Boom: Shattered Crystal, Amy odkrywa tajemniczy starożytny język i rękopis ze szczegółową historią i miejscem pobytu zaginionego Kryształu Mocy. Zły i podły łotr, Lyric, porywa Amy, aby położyć swoje "łapy" na tej dawno zapomnianej mocy, które zostały ukryte we wszystkich dżunglach i kanionach na tajemniczej wyspie. Sonic musi współpracować z Tails 'em, Knuckles'em i nową przyjaciółką - Sticks the Badger, by odnaleźć ślady Amy i uratować ją ze szponów Lyric'a i jego armii robotów. Ufając własnej sile i pracy w zespole, będą musieli udowodnić, że są silniejsi razem niż osobno.

Postacie Edytuj

Grywalne Edytuj

Niegrywalne Edytuj

GameplayEdytuj

W przeciwieństwie do wersji Wii U.Shattered Crystal używa 2.5D i jest bardzo podobny do klasycznych gier z dodatkiem zagadek i nowymi umiejętnościami dla każdej postaci w grze. Będziemy kierować Sonic'iem, Tails'em, Knuckles'em i Sticks przez 6 światów wypełnionych 18 poziomami. Na początku będziemy mogli grać jako Sonic, a później dołączy reszta grupy. Sonic jest najszybszy z całej paczki, potrafi zrobić Spin Dash i posiada nowy Dash Attack, który rozwala niebieskie klocki. Tails potrafi szybować, używać swojego podwodnego robota do minigierek i posiada bomby. Sticks jest w stanie użyć swojego boomeranga do odkrywania zagadek i rozwalania wrogów. Knuckles jest w stanie bić przeciwników i kopać w niektórych miejscach. Każda postać może używać Homing Attack, Double Jump oraz Enerbeam. Enerbeam jest nową funkcją, która pozwala na wyciągnięcie tarczy z wrogów oraz łapania się za niektóre obiekty. Są trzy rodzaję poziomów:

  • Eksploracja
  • Wyścigi
  • Tunele

Poziomy z ekploracją są wypełnione tonami zagadek, znajdziek oraz różnych dróg. By grać w inne poziomy trzeba zdobywać niemalże wszystke znajdźki. Jest 40 kryształów do zdobycia, 48 planów oraz 34 Sonic Badge (podobne do emblematów z serii Adventure i Heroes). Poziomów jest 8.

Poziomy wyścigowe są podobne do tych z Sonic Rivals i właściwie ta gra była inspiracją tych poziomów. Są bardzo proste. Po prostu trzeba je wygrać. Nie ma w nich znajdziek. Będziemy się ścigać z Sticks, Shadow, Metal Sonic oraz Amy w niektórych sekcjach w finałowym bossie. Poziomów jest 4.

Poziomy Tunel są podobne do tych z Sonic Dash. Po prostu biegniemy do przodu i unikamy przeszkód. Nie posiadają znajdziek. Poziomów jest 6.

Na górnym ekranie wyświetla się gra. Na dolnym zaś są trzy opcje:wybór postaci, mapa gry lub nasz Progress.

W grze są również medale. Są one za zdobywanie określonej ilości pierścieni oraz Time Attack. Odblokowują one figurki.

ArenyEdytuj

Gra jest podzielona na 6 światów z 18 poziomami razem.

Seaside Coast Edytuj

Seaside Coast to poziom wypełniony trawą, budynkami letnimi oraz plażą. Jest bardzo podobny do Seaside Hill z Sonic Heroes. Wszystkie grywalne postacie tutaj mieszkają. Można w nim odblokować Sticks i Tails. Ścigamy się z Sticks.

Scrapyard Edytuj

Scrapyard to poziom wypełniony skałami i górami. Wygląda na opuszczone miejsce, a w pobliżu jest stara fabryka oraz Praca Knucklesa (Boxing). Odblokowujemy w nim Knucklesa.

Shadow Canyons Edytuj

Shadow Canyons to poziom, który przypomina trochę pustynie, choć ją nie jest. Ma w pobliżu jaskinię wypełnioną skorpionami i kopaliskami. Wygląda na opuszczony plac budowlany. Ścigamy się z Shadow.Dlatego, że Shadow jest kontrolowany umysłowo przez Lyric'a po walce Sonic niszczy urządzenie, a Lyric się pojawia ujawniając dokładniej swój plan.

Ancient Ruins Edytuj

Ancient Ruins to ruiny przodków zamieszkałej wyspy. W pobliżu znajduje się kolejna fabryka, w której obecnie Lyric produkuje roboty. W środku spotkamy Eggman oraz Metal Sonic. Fabryka znajduje się pod ziemią, a Tails próbuje w niej zdobyć informację i spróbować ją zatrzymać. Ścigamy się z Metal Sonic. Tutaj Amy zdobywała informacje o przodkach, a Lyric ją wtedy porwał.

Volcanic Crater Edytuj

Volcanic Crater jest to wulkan,w którym pobliżu znajduje się starożytny samolot,a bohaterowie próbują go zdobyć, lecz muszą się spieszyć, bo wulkan może wybuchnąć.Poziom jest wypełniony lawą oraz skałami.

Cloud Sanctuary Edytuj

Cloud Sanctuary jest ostatnim światem w grze. Sonic i załoga rozbijają się o fortecę i próbują dostać się do sterowca w którym znajduje się Amy, lecz zostają porwani prócz Sonica, a on rusza im na ratunek. Poziom jest bardzo podobny do tego z wersji Wii U. Posiada latające ruiny oraz sterowiec Lyrica.

DomyEdytuj

  • Dom Tails służy do odkrycia co znajduje się na zdobywanych przez nas planach i zdobycie trwałych power-up.
  • Dom Sonic służy do słuchania muzyki, oglądania przerywników filmowych oraz przeczytania 1 części komiksu zrobionego przez Archie Comics.
  • Dom Sticks służy do odnowienia kryształu.
  • Chata Knuckles służy do zdobywania tokenów. Jest dostępna tylko raz na dobę.
  • Dom Amy jest nagrodą za zdobycie wszystkich Sonic Badge. W nim postacie tanczą robo-taniec.
  • Sklep Q-N-C służy do oglądania oraz wygrywania figurek za tokeny.

UlepszeniaEdytuj

1.Pokazuje plany na mapie.

2.Pokazuje kryształy na mapie.

3.Dotknięcie pierwszego punktu kontrolnego da nam tarczę (Shield)

4.Pokazuje pudełka z pierścieniami i z tarczami na mapie.

5.Tracimy 25% mniej pierścieni po uderzeniu.

6.Po zdjęciu tarczy z wroga, od razu ginie.

7.Automatycznie zbiera pierścienie w pobliżu.

8.Niszczy wrogów przez sprint.

RecenzjaEdytuj

Wersja 3DS została lepiej przyjęta, lecz jest słabo oceniona na Metacritic (47/100). SEGA wypuściła notkę, że Sonic Boom do 31 marca sprzedał 620 tysięcy kopii razem, tworząc ją najgorzej sprzedającą się grą w serii.

CiekawostkiEdytuj

  • Można się połączyć z wersją Wii U, by zdobyć ulepszenie do pierścieni.
  • Biografia Sonic oraz Sticks znajduje się w sklepie Q-N-C, ale również w serialu w "My Fair Sticksy", "Unlucky Knuckles" i "Translate This"
  • To jest pierwsza gra od czasów Game Gear, którą stworzył inny developer niż Dimps.