Sonic Boost (ソニックブースト Sonikku Būsuto?), znany również jako Super Boost (スーパーブースト Sūpā Būsuto?), lub po prostu Boost (ブースト Būsuto?) – umiejętność pojawiająca się w serii Sonic the Hedgehog. Korzystają z niej Sonic the Hedgehog i Shadow the Hedgehog. Pozwala na zwiększenie prędkości gracza podczas biegu.

Opis Edytuj

Sonic Boost pojawił się po raz pierwszy w Sonic Rush, choć podobna umiejętność została wcześniej zastosowana na specjalnych poziomach z Sonic Heroes. Polegała tam na krótkim przyspieszeniu, zasilanym przez zbieranie kolorowych kulek.

W Sonic Rush wprowadzono Sonic Boost i jego odmianę: Fire Boost. Umiejętność zasila licznik napięcia, który można napełnić poprzez: pokonywanie przeciwników, wykonywanie akrobacji w powietrzu, zbieranie pierścieni etc. Zdolność pojawiła się także w Sonic Rush Adventure gdzie zasady jej używania nie zmieniły się. Sonic otaczał się z przodu niebieską barierą, jego prędkość zwiększała się drastycznie, a gracz mógł bez przeszkód taranować wrogów, a także biec po wodzie. Korzystanie z Boosta zużywa licznik napięcia, chyba że ten jest maksymalnie zapełniony.

Shadow Boost.png

Boost w wykonaniu Shadowa

Pierwszą grą 3D która wykorzystała Boost było Sonic Unleashed. Działa podobnie jak w Sonic Rush: Sonic ma licznik który można napełniać wykonując akrobacje, zbierając pierścienie, albo niszcząc przeciwników. Boost pozwala także taranować napotkanych przeciwników. Sonic otrzymuje bonus do prędkości, co nieco utrudnia manewrowanie na boki (umożliwia to Quick Step). Boost nadal zużywa licznik i nie można temu zapobiec nawet napełniając go w pełni. Rekompensuje to zdolność do przyciągania pierścieni w trakcie przyspieszenia. Boost przeszedł potem do Sonic Colors (na Nintendo Wii w wersji z Sonic Unleashed, a na Nintendo DS w wersji z Sonic Rush), oraz Sonic Generations, gdzie korzystał z niego również Shadow jako boss. W przypadku Shadowa, jeż lata lekko nad ziemią, otaczając się z przodu pomarańczową barierą. Super Sonic wykorzystujący Boost zużywa bardzo dużo pierścieni, ale może automatycznie przelatywać nad trójwymiarowym sekcjami.

Odmiany Edytuj

Air Boost Edytuj

Osobny artykuł: Air Boost
SU Air Boost.png

Air Boost

Air Boost to powietrzna odmiana Boosta, wykonywana podczas skoku. Różni się tym, że jest krótkotrwała i nie zapewnia trwałego przyspieszenia. Sonic wyskakuje do przodu z dużą siłą, otaczając się niebieską barierą. Może wtedy niszczyć przeciwników i przyciągać pierścienie, a także docierać do bardziej oddalonych platform.

Boost Mode Edytuj

Osobny artykuł: Boost Mode
Boost Mode SAdvance 2 Sonic.png

Boost Mode Sonica

Boost Mode odnosi się do stanu, w którym postać od dłuższego czasu biegnie z wielką prędkością. Zdolność ta pojawiła się w Sonic Advance 2, Sonic Advance 3 i Sonic Rush, oraz Sonic Rush Adventure, gdzie korzystały z niej wszystkie grywalne postacie. Boost Mode można osiągnąć poprzez nieustanne bieganie w jednym kierunku, lub poprzez panel przyspieszający. Postać zostawia za sobą swoje sylwetki, co przedstawia jej szybkość.

Super Sonic Boost Edytuj

Osobny artykuł: Super Sonic Boost

Odmiana Boosta wykorzystywana przez Super Sonica. Jest to krótkie przyspieszenie, które pozwala Super Sonicowi atakować wrogów.

Fire Boost Edytuj

Osobny artykuł: Fire Boost

Odmiana Boosta wykorzystywana przez Blaze. Różni się tym, że zamiast niebieskiej bariery tworzona jest ognista bariera.

Burning Fire Boost Edytuj

Osobny artykuł: Burning Fire Boost

Odmiana Boosta wykorzystywana przez Burning Blaze. Działa podobnie jak Super Sonic Boost.

Sonic Boom Edytuj

Osobny artykuł: Sonic Boom (Sonic Rivals 2)

Specjalna umiejętność Sonica w Sonic Rivals i Sonic Rivals 2. Jest nieco trudniejszą w sterowaniu odmianą Boosta. Dodaje bonus do prędkości i pozwala z łatwością niszczyć przeciwników.

Infinite Boost Edytuj

Odmiana pojawiająca się w Sonic Colors i Sonic Generations. W Sonic Colors po zebraniu wszystkich specjalnych pierścieni Sonic otrzymuje zdolność do nieskończonego Boosta, z którego może korzystać nawet wtedy kiedy wyczerpie wszystkie swoje pierścienie. Zdolność powraca w Sonic Generations, gdzie można ją nabyć w sklepie. Jej wadą jest tutaj brak możliwości zbierania pierścieni, co oznacza że jeden otrzymany cios oznacza natychmiastową śmierć.

Final Color Blaster Edytuj

Osobny artykuł: Final Color Blaster

W wersji Sonic Colors na Nintendo DS, Wispy wzmacniają Boost Sonica, zmieniając go w tęczowy pocisk pod koniec walki z Nega-Wisp Armor.

Dash Edytuj

Osobny artykuł: Dash (Sonic Dash)

Wersja Boosta pojawiająca się w Sonic Dash. Aktywowana po zebraniu odpowiedniej liczby pierścieni. Może ją wykonać każda postać. Gracz jest wówczas niezniszczalny, otrzymuje bonus do prędkości, a także niszczy wszystkie przeszkody i przeciwników i automatycznie przeskakuje nad przepaściami.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Sonic Colors w wersji na Wii to jedyna gra, w której nie można zwiększać licznika Boosta.
  • Początkowo w Sonic Unleashed Boost miał generować białą barierę przed graczem, co miało przedstawiać opór wiatru.
  • W plikach Sonic Generations Boost znajduje się w pliku o nazwie Chaos Energy i może być modyfikowany w pliku BoostEnableChaosEnergy. Sugeruje to że Boost zasilany jest energią chaosu.
  • We wstępnym przerywniku z historii Sonica w Sonic the Hedgehog (2006), Sonic wykorzystuje umiejętność podobną do Boosta, która otacza go niebieską aurą i pozwala niszczyć roboty.
  • Podczas wykonywania Boosta w grach Sonic Unleashed, Sonic Colors i Sonic Generations, Sonic zaciska swoje pięści.
  • W Sonic Rush jeśli Sonic zbyt długo będzie korzystać z umiejętności, zacznie wykraczać poza niebieską barierę.