Fandom

Sonic Wiki

Sonic Chaos

2655stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Sonic Chaos znana jako Sonic & Tails (ソニック&テイルス Sonikku to Teirusu?) w Japonii to gra platformowa z serii Sonic the Hedgehog stworzona przez Aspect, a wydana przez Segę w 1993. Wydana została na konsole Sega Master System i Sega Game Gear. Rok później, do gry powstał sequel - Sonic Triple Trouble (Sonic & Tails 2)

Fabuła Edytuj

Akcja gry dzieje się rok po wydarzeniach z gry Sonic the Hedgehog. Szmaragdy Chaosu zostały umieszczone w North Cave z dala od Doktora Robotnika i innych niepowołanych osób. Od tej pory, na wyspie panował spokój i harmonia.

Stan ten został przerwany gdy na wyspie doszło do potężnej eksplozji. Okazało się, że Szmaragdy zniknęły, najprawdopodobniej w wyniku ich destabilizacji. Co gorsza, brak Szmaragdów oznacza, że w krótkim czasie wyspa zapadnie się do oceanu. Wtem przyleciał Doktor Robotnik trzymający w ręku czerwony Szmaragd, którego zabranie spowodowało te wszystkie zdarzenia. Ogłosił, że to on za tym stoi oraz objaśnił swoje plany dominacji nad światem po czym wyruszył na poszukiwanie pozostałych pięciu Szmaragdów. Teraz Sonic i Tails muszą odnaleźć Szmaragdy i powstrzymać Doktora Robotnika, zanim wyspa zatonie.

Postacie Edytuj

Grywalne Edytuj

Niegrywalne Edytuj

Poziomy Edytuj

W grze znajduje się 6 poziomów podzielonych na 3 akty.

Bossowie Edytuj

Walki z bossami odbywają się w każdym akcie trzecim

Odbiór Edytuj

Sonic Chaos otrzymał mieszane recenzje. Z jednej strony, krytycy chwalili układ poziomów, gameplay i możliwość grania Tailsem. Z drugiej strony zaś krytykowano grafikę i krótką długość gry. Pomimo krytyki, Sonic Chaos otrzymał nagrodę dla najlepszej gry na Game Gear w 1993 od Electronic Gaming Monthly.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to pierwsza gra na konsole przenośne z grywalnym Tailsem, a także pierwsza gra z serii, w której gracz może nim latać.
  • Jest to jedna z trzech gier z serii, która pokazuje jak szybko Sonic porusza się przez poziom (na końcu poziomu pojawia się licznik). Innymi grami są Sonic Labyrinth i Sonic Unleashed.

Więcej w Fandom

Losowa wiki