FANDOM

Sonic Drift (ソニックドリフト Sonikku Dorifuto?) – gra wyścigowa z serii Sonic the Hedgehog stworzona i wydana przez Segę 18 marca 1994 roku. Gra przez wiele lat była dostępna wyłącznie w Japonii, pierwsze światowe wydanie nastąpiło wraz z premierą Sonic Adventure DX: Director's Cut, w której grę można było odblokować. Sonic Drift jest pierwszą grą, w której Amy Rose i Doktor Eggman są grywalnymi postaciami. Rok później został wydany sequel, Sonic Drift 2, o zasiegu ogólnoświatowym.

Rozgrywka Edytuj

Sonic Drift jest grą wyścigową. Rozgrywka toczy się w widoku zza pojazdu. Gracz może poruszać pojazdem na boki, przyspieszać i zwalniać, a także wykorzystywać power-upy i indywidualne zdolności. Na trasie znajdują się pierścienie, które są wymagane do wykonywania tych ostatnich. Gracz może także driftować na zakrętach, lecz musi jednak rozważnie korzystać z tej umiejętności, aby nie utracić kontroli nad pojazdem.

Głównym, jednoosobowym trybem gry jest Chaos GP. Zadaniem gracza jest wygrać zawody, składające się z sześciu wyścigów. Dostępne są trzy Chaos GP (zielony, żółty i czerwony), które mają te same tory, lecz różnią się poziomem trudności ich tras. W każdym wyścigu gracz musi przejechać 3 okrążenia. Po zakończeniu wyścigu, zawodnicy w zależności od zajętej pozycji otrzymują punkty - od 3 za pierwsze miejsce do 0 za czwarte. Gracz zaczyna zawody na czwartym miejscu. Chaos GP wygrywa ten zawodnik, który uzyskał najwięcej punktów we wszystkich wyścigach, a przypadku remisu ten, który wygrał ich więcej. Nagrodą za zwycięstwo jest Szmaragd Chaosu.

Pozostałymi trybami gry są Free Run oraz Versus. We Free Run zadaniem gracza jest jak najszybsze ukończenie trasy. Gracz może wybrać postać, tor oraz trasę. Najlepsze czasy okrążenia oraz trasy są zapisywane, a następnie dostępne do wglądu. Tryb Versus pozwala dwóm graczom na rywalizację. Do jego aktywacji niezbędne jest posiadanie specjalnego kabla "Gear-to-Gear", który podpina się do obu konsol Game Gear. Rozgrywka jest podobna do Chaos GP, lecz ścigają się dwaj gracze.

Postacie Edytuj

Wygląd Kierowca Pojazd Specjalny ruch Mocne i słabe strony
Cyclone-sdrift
Sonic the Hedgehog Cyclone Przyspieszenie + przyspieszenie, maksymalna prędkość
sterowność
Whirlwind
Miles "Tails" Prower Whirlwind S7 Skok + sterowność
maksymalna prędkość
Breeze
Amy Rose Breeze Spowalniające serce + przyspieszenie
maksymalna prędkość
Eggmobile-sdrift
Doktor Eggman Egg Typhoon Bomba + maksymalna prędkość
przyspieszenie

Tory Edytuj

Greenhill-sdrift

Tor Green Hill w zielonym Chaos GP

W grze znajduje się sześć torów, stworzonych na podstawie poziomów z Sonic the Hedgehog. Każdy tor posiada trzy różne trasy, zależne od Chaos GP.
  1. Green Hill – tor o tematyce Green Hill.
  2. Marble – tor o tematyce starożytnych ruin.
  3. Spring Yard – tor o tematyce miejskiej.
  4. Labyrinth – tor o tematyce starożytnych ruin.
  5. Star Light – tor o tematyce miejskiej.
  6. Scrap Brain – tor o tematyce przemysłowej.

Porty i inne wydania Edytuj

Gra początkowo była dostępna wyłącznie w Japonii. Pierwsze światowe wydanie miało miejsce wraz z premierą Sonic Adventure DX: Director's Cut, gdzie gra była dostępna do odblokowania po zdobyciu 40 emblematów. Pojawiła się także w Sonic Mega Collection Plus.

Krytyka Edytuj

Odbiór gry był mieszany, z przewagą negatywnych recenzji. Famicom Tsūshin przyznał grze 19 na 40 punktów. Wydanie w Sonic Mega Collection Plus spowodowała że zagraniczne serwisy także oceniły grę. Krytykowano grafikę, długość gry i niski poziom trudności tras.

Ciekawostki Edytuj

  • Wszystkie nazwy pojazdów z gry związane są z wiatrem.
  • Początkowo zamiast Amy Rose grywalną postacią miał być Flicky.
  • Sonic Drift był pierwszą grą z serii na Sega Game Gear, która nie została przeportowana na Sega Master System, a także pierwszą grą konsolową z serii, która została wydana wyłącznie w Japonii.