FANDOM

Ten artykuł wymaga poprawy pod kątem zasad edycji!
Jeżeli widzisz ten komunikat w artykule, oznacza to, że jest on niezgodny z naszymi standardami i wymaga poprawy. Jeżeli potrafisz, popraw go i usuń ten szablon z nagłówka, jeżeli uznasz, że zostało to wykonane.
Ten artykuł jest tylko zalążkiem!

Sonic Free Riders – spin-offowa gra z serii Sonic the Hedgehog i kontynuacja gry Sonic Riders: Zero Gravity. Jest też pierwszą w serii Sonic Riders, która jest dostępna na Xbox 360.

Fabuła Edytuj

Historia Hero Edytuj

Sonic, Tails i Knuckles zapisali się do kolejnych wyścigów World Grand Prix jako Team Sonic. Ich pierwszymi oponentami był Team Rose, na czele z Amy. Po pokonaniu ich Team Sonic stanęli do wyścigu z Team Dark. Ich ostatnimi rywalami byli Team Babylon, którym przewodził Jet. W trakcie ich ostatniego wyścigu Jetowi popsuła się deska. Sonic postanowił dać swojemu rywalowi szansę i zgodził się na powtórzenie wyścigu. Ostatecznie niebieski jeż zwyciężył i jego drużyna miała zdobyć pierwszą nagrodę.

W Last Story okazało się jednak, że Doktor Eggman potajemnie posłużył się jednym ze swoich robotów do skopiowania danych pozostałych zawodników. Mimo przewagi, Sonic i wielu innych zawodników zdecydowało się na wyzwanie doktora na wyścig. Eggman przegrał, ale tylko dlatego że robot podesłał mu fałszywe dane. Robotem tym okazał się być przebrany Metal Sonic, który zachował dane dla siebie i stworzył doskonałą Extreme Gear. Ostatecznie to Sonic pokonał Metal Sonica i zmusił robota do ucieczki. Mimo że Eggman nie miał żadnej nagrody dla zawodników, Sonic przyznał że bardzo dobrze bawił się w trakcie wyścigów.

Historia Babylon Edytuj

Babylon Rogues zapisali się do kolejnych wyścigów World Grand Prix. Jet liczył na to że uda mu się pokonać Sonica w wyścigu. Pierwszymi oponentami Team Babylon byli Team Dark, a kolejnymi Team Rose. W finałach wzięli udział w wyścigu z Team Sonic. Jet kazał Wave trzymać się z dala od sabotowania desek drużyny niebieskiego jeża, aby nie podkopać reputacji Team Babylon. Po wyścigu Babylon Rogues zwyciężyli. Jednak Jet zaczął podejrzewać Wave i Storma o sabotaż, więc postanowił rozegrać jeszcze jeden wyścig z niebieskim jeżem aby mieć pewność że odniósł zwycięstwo bez żadnych wspomagaczy. Jet wygrał i zadowolony z siebie powiedział Sonicowi że będzie gotowy na rewanż w każdym momencie.

W Last Story okazało się jednak, że Doktor Eggman potajemnie posłużył się jednym ze swoich robotów do skopiowania danych pozostałych zawodników. Mimo przewagi, Jet i wielu innych zawodników zdecydowało się na wyzwanie doktora na wyścig. Eggman przegrał, ale tylko dlatego że robot podesłał mu fałszywe dane. Robotem tym okazał się być przebrany Metal Sonic, który zachował dane dla siebie i stworzył doskonałą Extreme Gear. Ostatecznie to Sonic pokonał Metal Sonica i zmusił robota do ucieczki. Mimo że Eggman nie miał żadnej nagrody dla zawodników, Jet przyznał że bardzo dobrze bawił się w trakcie wyścigów, z czym zgodził się również Sonic.

Historia Rose Edytuj

Amy i Cream utworzyły Team Rose. Pół godziny przed rozpoczęciem World Grand Prix wynajęły Vectora, aby mieć trzeciego członka. Pierwszy wyścig rozegrali z Team Sonic i Amy uznała że musi to być przeznaczenie. Kolejnymi oponentami drużyny byli Team Babylon. Ostatni wyścig Team Rose stoczyli z Team Dark. Team Rose wygrali, ale w trakcie wyścigu robot E-10000B zepsuł się. Amy próbowała uciszyć Vectora aby nie robił z tego afery, ale nie udało się i wyścig musiał być powtórzony tym razem bez udziału robota. Ostatecznie Team Rose wygrali i Amy chciała się pochwalić Sonicowi swoim sukcesem. W Last Story okazało się jednak, że Doktor Eggman potajemnie posłużył się jednym ze swoich robotów do skopiowania danych pozostałych zawodników. Mimo przewagi, Amy i wielu innych zawodników zdecydowało się na wyzwanie doktora na wyścig. Eggman przegrał, ale tylko dlatego że robot podesłał mu fałszywe dane. Robotem tym okazał się być przebrany Metal Sonic, który zachował dane dla siebie i stworzył doskonałą Extreme Gear. Ostatecznie to Sonic pokonał Metal Sonica i zmusił robota do ucieczki. Mimo że Eggman nie miał żadnej nagrody dla zawodników, Amy uznała że spędziła bardzo dobry czas i stwierdziła również że Vector miał wielkie szczęście, ponieważ niecodziennie może mieć okazję do ścigania się z nią i Cream.

Historia Dark Edytuj

Shadow i Rouge utworzyli Team Dark, w celu wzięcia udziału w World Grand Prix i zgarnięcia głównej nagrody. Nie byli zainteresowani ceremonią otwierającą wyścigi. Omochao poinformował ich, że zgodnie z zasadami każda drużyna musi mieć trzech członków. Shadow i Rouge przyjęli do swojego zespołu znalezionego w pobliżu robota E-10000B, który wydawał im się wystarczająco silny. Tak więc na początku zmierzyli się z Team Babylon, a potem Team Sonic. Ich ostatnimi oponentami byli Team Rose. Po ostatnim wyścigu E-10000B przegrzał się i Team Dark groziła dyskwalifikacja. Shadow i Rouge domagali się rewanżu, twierdząc że uda im się wygrać nawet bez ich poległego towarzysza. Ostatecznie Team Rose zostali pokonani, a Shadow i Rouge chcieli ukraść główną nagrodę. Omochao powiedział im jednak, że jest trzymana w sejfie. W Last Story kazało się jednak, że Doktor Eggman potajemnie posłużył się E-10000B do skopiowania danych pozostałych zawodników. Mimo przewagi, Shadow i wielu innych zawodników zdecydowało się na wyzwanie doktora na wyścig. Eggman przegrał, ale tylko dlatego że robot podesłał mu fałszywe dane. E-10000B okazał się być przebrany Metal Sonic, który zachował dane dla siebie i stworzył doskonałą Extreme Gear. Ostatecznie to Sonic pokonał Metal Sonica i zmusił robota do ucieczki. Okazało się, że Eggman nie miał dla zawodników żadnej nagrody. Shadow stwierdził że można się było tego spodziewać, ponieważ plany doktora rzadko są czymś nowym. Mimo tego zgodził się z Soniciem, który twierdził że wszyscy dobrze się bawili.

Postacie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Można też grać przy użyciu własnego awatara.
  • Są dwa typy pojazdów: unoszące się nad ziemią deski snowboardowe oraz futurystyczne rowery.
  • To pierwsza gra która użyła nowych aktorów (na miejsce tych z 4Kids Entertaiment).
  • To jedyna ruchowa gra z serii, która nie została wydana na Wii.