FANDOM

Elementy z wersji Beta które zostały usunięte lub zmienione w finalnej wersji gry Sonic Generations.

Usunięte wersje Edytuj

Sonic Generations miało być stworzone w ramach umowy między Segą i Sony. Gra miała zostać wyprodukowana na konsole Sony pod roboczym tytułem Sonic Anniversary. Nie wspominano wtedy o portach na Xbox 360 i PC. Z Gamefest w Madrycie można dowiedzieć się że planowano wydać grę na Wii, PlayStation Portable, PlayStation 3 i Nintendo 3DS. Co do wersji na Xbox 360 pracownicy utrzymywali że nadal prowadzone były w tej kwestii rozmowy.[1]

Po wydaniu gry nie wiadomo było jak daleko zaszła produkcja wersji na Wii, PlayStation 2 i Nintendo DS. Niektóre źródła podają że zostały anulowane we wczesnej fazie.[1]

Postacie Edytuj

Trzeci Sonic Edytuj

W wywiadzie z Ryanem Drummondem okazało się że twórcy planowali stworzyć trzeciego Sonica, który reprezentowałby erę Dreamcasta. Drummond otrzymał propozycję udzielenia głosu temu Sonicowi, ale odmówił z powodu niekorzystnych dla niego warunków umowy i tym samym porzucono plany nad stworzeniem trzeciego niebieskiego jeża.

Głos Klasycznego Sonica Edytuj

Aaron Webber powiedział że Sega planowała aby Jaleel White użyczył głosu Klasycznemu Sonicowi. Aktor znany był z użyczania głosu Sonicowi z kilku kreskówek, m.in. Adventures of Sonic the Hedgehog. Sega nie mogła się z nim jednak skontaktować i uznano że Klasyczny Sonic i tak powinien pozostać bez głosu.

Profil Super Sonica Edytuj

W plikach gry znajduje się niewykorzystany profil Super Sonica z Collection Room. Nie wiadomo dlaczego został usunięty. Pozostałość po niewykorzystanym profilu to prawdopodobnie jedno puste miejsce zaraz obok karty profilu Metal Sonica. Tekst profilu brzmi następująco:

Cudzy1 The name given to Sonic's ultimate form when he is transformed through the power of the Chaos Emeralds. Sonic is more powerful than normal as Super Sonic, but he can remain so for only a short time due to the tremendous amounts of energy required. Cudzy2

Sega Genesis Controller Edytuj

Mimo że port na PC nie posiada Sega Genesis Controller, który pozwala zagrać w oryginalnego Sonic the Hedgehog z 1991 roku, to w plikach gry nadal znajduje się muzyka z HUBa i ikona ze sklepu.

Ataki i umiejętności Edytuj

Niewykorzystana Moc Koloru Edytuj

W wersji na konsole/PC Pomarańczowy Wisp i Różowy Wisp miały być początkowo dostępne na wszystkich poziomach jako opcjonalne power-upy do wyekwipowania. W finalnej wersji gry pojawiają się tylko na poziomie Planet Wisp. Po tym pomyśle pozostał jedynie opis umiejętności Wispów:

  • "Turns Sonic into an Orange Rocket to fly up."
  • "Turns Sonic into Pink Spikes- Cling to surfaces!"

Homing Attack Edytuj

Niewykorzystana opcja pozwala zmienić przycisk Homing Attacku na X. Wadą tego jest jednak to że Klasyczny i Nowoczesny Sonic nie mogą mogli wykonać Jump Dash, a także podwójnego skoku podczas noszenia osłon żywiołów (ogień, woda, elektryczność).

Foot Sweep Edytuj

W plikach gry znajduje się atak Foot Sweep z Sonic Unleashed. Może być przywrócony do gry, ale nie jest w pełni ukończony. Nie wytwarza wokół Nowoczesnego Sonica odpowiedniej aury, a przeciwnicy którzy zostaną trafieni tym atakiem zamrożą się i wybuchną bez odtwarzania odpowiedniej animacji.

Niewykorzystane misje Edytuj

W plikach gry znajdują się cele misji, które nigdy nie pojawiły się w finalnej wersji gry:

  • Niszczenie konkretnej liczby przeciwników aby ukończyć misję.
  • Kontrolowanie licznika Sonic Boosta.
  • Ilość umiejętności potrzebnych do ukończenia misji.

Te warunki spełnienia misji zostały jednak wykorzystane w wersji na Nintendo 3DS.

Niewykorzystane grafiki Edytuj

Pozostałości po Sonic Unleashed Edytuj

Wersja na PC posiada dużą ilość renderów postaci z Sonic Unleashed. Oprócz tego w plikach znajdują się ikony Sonica i Jeżołaka, takie jak np. ikona dodatkowego życia Jeżołaka.

Unleashed leftovers

Rendery postaci z gry Sonic Unleashed znalezione w plikach Sonic Generations na PC

Nagłówki postaci Edytuj

Unused headers

Niewykorzystane nagłówki

W jednym z plików Time Eatera znajdują się nagłówki przedstawiające lustrzane odbicia imion postaci w różnych językach. Nagłówki posiadają barwy będące głównymi kolorami danej postaci. Co ciekawe znajdują się w nich również nagłówki Omochao i Metal Sonica, chociaż żaden z nich nie pojawił się podczas finałowego bossa.

Power-upy Edytuj

SG power ups

Power-upy z imionami postaci

Wśród ikon power-upów znajdują się również ikony z imionami postaci.

Ekran tytułowy Edytuj

Demo title screen

Ekran tytułowy z wersji demo

Przedstawiony obok ekran tytułowy z wersji demo.

Ekran ładowania Edytuj

W demo na Xbox Live Arcade i PlayStation Network ekran ładowania przedstawiał sprite'y biegnącego Sonica i Eggmana.

Niewykorzystana muzyka Edytuj

Muzyka Opis
Invincible Beta
Dżingiel nietykalności z bety.
1up Beta
Muzyka z HUBa Green Hill w wersji beta.
Green Hill Hub Beta
Dżingiel dodatkowego życia z Bety.

Oprócz tego początkowo wersja muzyki do Big Arma,zaprezentowana na E3, była remiksem The Doomsday Zone.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 https://www.unseen64.net/2012/01/15/sonic-generations-beta-playstation-3-xbox-360-2/