Fandom

Sonic Wiki

Sonic Mania

2823strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Strona dyskusji0 Udostępnij
Future-znak.png
Ten artykuł dotyczy nadchodzącego wydarzenia!
Informacje zawarte w tym artykule mogą się diametralnie zmienić! Prosimy nie dodawać spekulacji do artykułu i każdą możliwą informację poprzeć przypisem.
Future-znak.png

Klasyczny eggman.png
Ten artykuł jest w trakcie rozbudowy!

Do zrobienia: Uzupełniać o najnowsze informacje

Sonic Mania – nadchodząca gra z serii Sonic the Hedgehog. Jej premiera planowana jest na wiosnę 2017. Gra powstanie we współpracy Sonic Team, Christiana Whiteheada, Headcannon i PagodaWest Games[1].

Produkcja Edytuj

Zwiastun gry został po raz pierwszy zaprezentowany podczas Comic-Con 2016 w San Diego[2]. W skład grupy tworzącej grę znajdują się Christian Whitehead i Simon Thomley, którzy wcześniej zajmowali się tworzeniem nowych portów do starszych gier z Sonica[3]. Tee Lopes, YouTuber, który stworzył wiele remiksów do piosenek z gier Sonica, zajmie się skomponowaniem ścieżki dźwiękowej do gry[4]. Członkowie PagodaWest Games - Jared Kasl i Tom Fry, którzy pracowali również nad fanowską przeróbką Sonic the Hedgehog 2 w HD, zajmują się projektowaniem poziomów[5].

Gra posiadać będzie zarówno przeróbki wcześniejszych poziomów, jak i całkiem nowe. Pojawi się nowa umiejętność Drop Dash.

Takashi Iizuka powiedział, że projekt "narodził się z miłości fanów do klasycznych dwuwymiarowych platformówek z Sonicem". Dodał również, że jest to pierwsza tego typu współpraca dla Segi oraz, że liczy na to że fani będą zadowoleni z gry[1]. Christian Whitehead zaznaczył również, że gra będzie dłuższa niż Sonic Generations[6].

W lipcu firma Renegade Kid zaproponowała port Sonic Manii na Nintendo 3DS, więc możliwe że gra ukaże się również na tę konsolę przenośną.

We wrześniu w Ameryce Sega zapowiedziała limitowaną edycję kolekcjonerską Sonic Manii. Będą tam: 12 calowa figurka Sonica stojącego na Mega Drive z okrzykiem Sega, ozdobny katridż Sonic Manii z pierścieniem i kod z grą. Później zrobiono trailer komercyjny podobny do tego z Sonic The Hedgehog 2.

W październiku ogłoszono edycję kolekcjonerską w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Niemiec na PS4 i Xbox One, ale nie na PC.

26 października ukazano nowy poziom: Mirage Saloon Zone, a także rozgrywkę Tailsem (samotnie i w kooperacji z Soniciem), a także Knucklesem.

12 stycznia 2017 roku oficjalnie ogłoszono, że Sonic Mania ukaże się na Nintendo Switch, przy czym Tantulus Media pomoże przy portowaniu gry.

Postacie Edytuj

Grywalne Edytuj

Niegrywalne Edytuj

Przeciwnicy Edytuj

Bossowie Edytuj

Poziomy Edytuj

Filmy Edytuj

Sonic Mania - 25th Anniversary Debut01:58

Sonic Mania - 25th Anniversary Debut

Trailer gry

Ciekawostki Edytuj

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki