FANDOM

Główny artykuł

Ten artykuł dotyczy nadchodzącego wydarzenia!
Informacje zawarte w tym artykule mogą się diametralnie zmienić!
Prosimy nie dodawać spekulacji do artykułu i każdą możliwą informację poprzeć przypisem.

Sonic Mania – nadchodząca gra z serii Sonic the Hedgehog. Jej premiera odbędzie się 15 sierpnia 2017. Gra powstanie we współpracy Sonic Team, Christiana Whiteheada, Headcannon i PagodaWest Games.[1]

Produkcja Edytuj

Produkcja Sonic Mania rozpoczęła się w 2015 roku. Pierwotnie gra miała ukazać się już w 2016 roku, ale Sega postanowiła dać zespołowi więcej czasu, w celu dopracowania gry.

Zwiastun gry został po raz pierwszy zaprezentowany dnia 22 lipca 2016 podczas imprezy świętującej 25-lecie serii Sonic the Hedgehog w San Diego. Wtedy premiera była planowana na wiosnę 2017 roku, a sama gra zostać wydana na konsole PlayStation 4 i Xbox One oraz PC.

W składzie grupy tworzącej grę znajdują się Christian Whitehead i Simon Thomley, którzy wcześniej zajmowali się tworzeniem portów starszych gier z Soniciem. Tee Lopes, YouTuber, który stworzył wiele remiksów utworów z klasycznych gier serii zajmie się skomponowaniem ścieżki dźwiękowej do gry. Członkowie PagodaWest Games - Jared Kasl i Tom Fry, którzy pracowali również nad fanowską przeróbką Sonic the Hedgehog 2 w HD zajmują się projektowaniem poziomów. Gra posiadać będzie zarówno przeróbki wcześniejszych poziomów, jak i całkiem nowe. Pojawi się też nowa umiejętność: Drop Dash.[2][3][4][5]

Takashi Iizuka powiedział, że projekt narodził się z miłości fanów do klasycznych dwuwymiarowych platformówek z Soniciem. Dodał również, że jest to pierwsza tego typu współpraca dla Segi i liczy na to że fani będą zadowoleni z gry.[1] Christian Whitehead zaznaczył również, że gra będzie dłuższa niż Sonic Generations.[6]

W lipcu 2016 firma Renegade Kid zaproponowała port Sonic Mania na Nintendo 3DS. Jednak 29 sierpnia 2016 Renegade Kid ogłosiło że ich studio zostanie zamknięte i podzielone na dwie osobne firmy: Atooi oraz Infitizmo. Tym samym możliwość ukazania się portu Sonic Mania na Nintendo 3DS pozostaje mało prawdopodobna.[7][8]

We wrześniu 2016 roku w Ameryce Sega zapowiedziała limitowaną edycję kolekcjonerską Sonic Mania. Znajdą się tam: 12 calowa figurka Sonica stojącego na SEGA Genesis (Mega Drive) z podpisem SEGA, ozdobny kartridż Sonic Mania z pierścieniem, oraz kod z grą. Później powstał komercyjny zwiastun podobny do jednej z reklam Sonic the Hedgehog 2 z lat 90-tych. W październiku ogłoszono edycję kolekcjonerską w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Niemczech na PS4 i Xbox One, ale nie na PC.

26 października 2016 pokazano nowy poziom: Mirage Saloon Zone, a także rozgrywkę Tailsa (samotnie i w kooperacji z Soniciem) oraz Knucklesa. 12 stycznia oficjalnie ogłoszono, że Sonic Mania ukaże się na Nintendo Switch, przy czym Tantulus Media pomoże przy portowaniu gry.[9][10][11]

14 lutego w Nintendo Dream Magazine z Japonii potwierdzono że gra będzie zawierała tryb wieloosobowy. 16 marca podczas festiwalu SXSW Gaming 2017 ogłoszono, że gra będzie się składać w 60% z remasterowanych poziomów klasycznych, a w 40% z całkiem nowych. Zaprezentowano również poziom Flying Battery Zone. Aby dopracować grę twórcy przełożyli premierę na lato 2017 roku.[12]

26 maja ujawniono dokładną datę premiery gry - 15 sierpnia 2017, a 4 dni później ogłoszono możliwość przedpremierowego zamówienia gry (wersja cyfrowa), a także pokazano poziom Stardust Speedway Zone. Istnieje możliwość, że w tej strefie będziemy mogli podróżować w czasie.

8 czerwca zaprezentowano kolejny poziom - Chemical Plant Zone. Akt 1 przedstawia bardziej tradycyjną rozgrywkę, a akt 2 pokazuje pełno nowych przyrządów jak gigantyczna strzykawka, która zmienia niebieskawe chemikalia w zieloną, sprężystą galaretę. Podczas targów E3 2017 w dniu 13 czerwca ujawniono walkę z bossem drugiego aktu Green Hill Zone - Death Egg Robotem.

Postacie Edytuj

Grywalne Edytuj

Niegrywalne Edytuj

Przeciwnicy Edytuj

Bossowie Edytuj

Poziomy Edytuj

Filmy Edytuj

Sonic Mania - 25th Anniversary Debut01:58

Sonic Mania - 25th Anniversary Debut

Pierwszy zwiastun gry

Ciekawostki Edytuj

  • Będzie to pierwsza gra z serii Sonic wydana na konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch.
  • Piosenka w pierwszym zwiastunie gry nazywa się Checkpoint. Została stworzona przez Hyper Potions i Nitro Fun. Ci pierwsi stworzyli także muzykę do zwiastunu przedpremierowego zamówienia gry o nazwie Time Trials. [13]

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki