Fandom

Sonic Wiki

Sonic Mania

2666stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze75 Udostępnij
Future-znak.png
Ten artykuł dotyczy nadchodzącego wydarzenia!
Informacje zawarte w tym artykule mogą się diametralnie zmienić! Prosimy nie dodawać spekulacji do artykułu i każdą możliwą informację poprzeć przypisem.
Future-znak.png

Sonic Mania – nadchodząca gra z serii Sonic the Hedgehog. Jej premiera planowana jest na lato 2017. Gra powstanie we współpracy Sonic Team, Christiana Whiteheada, Headcannon i PagodaWest Games[1].

Produkcja Edytuj

Zwiastun gry został po raz pierwszy zaprezentowany podczas Comic-Con 2016 w San Diego[2]. W skład grupy tworzącej grę znajdują się Christian Whitehead i Simon Thomley, którzy wcześniej zajmowali się tworzeniem nowych portów do starszych gier z Sonica[3]. Tee Lopes, YouTuber, który stworzył wiele remiksów do piosenek z gier Sonica, zajmie się skomponowaniem ścieżki dźwiękowej do gry[4]. Członkowie PagodaWest Games - Jared Kasl i Tom Fry, którzy pracowali również nad fanowską przeróbką Sonic the Hedgehog 2 w HD, zajmują się projektowaniem poziomów.Gra posiadać będzie zarówno przeróbki wcześniejszych poziomów, jak i całkiem nowe. Pojawi się nowa umiejętność Drop Dash.[5]

Takashi Iizuka powiedział, że projekt "narodził się z miłości fanów do klasycznych dwuwymiarowych platformówek z Soniciem". Dodał również, że jest to pierwsza tego typu współpraca dla Segi oraz, że liczy na to że fani będą zadowoleni z gry[1]. Christian Whitehead zaznaczył również, że gra będzie dłuższa niż Sonic Generations[6].

W lipcu firma Renegade Kid zaproponowała port Sonic Manii na Nintendo 3DS, więc możliwe że gra ukaże się również na tę konsolę przenośną. We wrześniu w Ameryce Sega zapowiedziała limitowaną edycję kolekcjonerską Sonic Manii. Będą tam: 12 calowa figurka Sonica stojącego na Mega Drive z okrzykiem Sega, ozdobny katridż Sonic Manii z pierścieniem i kod z grą. Później powstał komercyjny zwiastun podobny do tego z Sonic The Hedgehog 2. W październiku ogłoszono edycję kolekcjonerską w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Niemiec na PS4 i Xbox One, ale nie na PC. 26 października ukazano nowy poziom: Mirage Saloon Zone, a także rozgrywkę Tailsem (samotnie i w kooperacji z Soniciem), a także Knucklesem. 12 stycznia 2017 roku oficjalnie ogłoszono, że Sonic Mania ukaże się na Nintendo Switch, przy czym Tantulus Media pomoże przy portowaniu gry.

W Nintendo Dream Magazine z Japonii potwierdzono że gra będzie zawierała tryb wieloosobowy. Podczas festiwalu SXSW ogłoszono, że gra będzie się składać w 60% z remasterowanych poziomów klasycznych, a w 40% z całkiem nowych. Zaprezentowano również poziom Flying Battery Zone. Aby dopracować grę twórcy przełożyli premierę na lato 2017 roku.[7]

Postacie Edytuj

Grywalne Edytuj

Niegrywalne Edytuj

Przeciwnicy Edytuj

Bossowie Edytuj

Poziomy Edytuj

Filmy Edytuj

Sonic Mania - 25th Anniversary Debut01:58

Sonic Mania - 25th Anniversary Debut

Trailer gry

Ciekawostki Edytuj

  • Będzie to pierwsza gra z serii Sonic wydana na konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch.
  • Piosenka w pierwszym zwiastunie gry nazywa się "Checkpoint". Została stworzona przez Nitro Fun i Hyper Potions.[8]

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki