FANDOM

Ten artykuł jest tylko zalążkiem!

Sonic Riders: Zero Gravity to spin-off z serii Sonic the Hedgehog wydany na dwie platformy - PlayStation 2 i Wii. Jest ona kontynuacją gry Sonic Riders.

Fabuła Edytuj

Historia Hero Edytuj

Sonic uratowany przez meteor

Sonic wykorzystuje Arkę Kosmosu

Kilka miesięcy po zakończeniu Ex World Grand Prix Sonic, Tails i Knuckles znaleźli tajemniczy kosmiczny kamień. W drodze do Megalo Station w mieście Monopole bohaterowie zostali zaatakowani przez zbuntowane roboty SCR-HD i SCR-GP. Kiedy przed nimi uciekali, Sonic ze swoją deską wypadł z samochodu. Od upadku uratował go znaleziony kamień, który pozwalał panować nad grawitacją. Po ucieczce z miasta bohaterowie zaczęli się ukrywać i znaleźli Amy, która miała przy sobie jeden z kosmicznych kamieni. Wówczas znowu zaczęły ich ścigać roboty, dlatego bohaterowie postanowili udać się do twórcy robotów - MeteorTech. W siedzibie firmy ponownie spotkali Jeta, Wave i Storma. Ci również mieli przy sobie jeden z kamieni. Jet wyzwał Sonica na wyścig do centrali MeteorTech. Kiedy bohaterowie dotarli tam okazało się, że na czele firmy stał Doktor Eggman. Naukowiec wyjaśnił że stracił kontrolę nad swoimi robotami, kiedy pojawiły się tajemnicze kamienie z kosmosu. Z dalszych tłumaczeń bohaterowie dowiedzieli się, że główny komputer Eggmana również był zasilany tymi kamieniami, których szukał przywódca zbuntowanych robotów - SCR-HD. Sonic i jego przyjaciele zauważyli wówczas, że Amy i Storm byli ścigani przez roboty.

Eggman upuszcza Arki kosmosu

Sonic i Jet wytrącają Arki Kosmosu z rąk Eggmana

Kiedy dotarli na miejsce SCR-HD wybuchł, a Storm zabrał ze sobą Arkę Kosmosu, czyli tajemniczy kamień. Bohaterowie postanowili, że znajdą główny komputer i wyciągną z niego Arkę Kosmosu, która go zasilała. W trakcie zastanawia się nad tym gdzie mógłby znajdować się komputer, Amy przypomniała sobie o tym że Storm wspominał o miejscu znanym jako Gigan Rocks. Sonic i jego przyjaciele łatwo znaleźli to miejsce dzięki umiejętnościom Knucklesa. Dowiedzieli się wówczas że Arki Kosmosu zasilały Babylon Garden. Bohaterowie ujrzeli wkrótce jak Jet i jego Babylon Rogues ścigają Eggmana. Podążając ich tropem dotarli pod Crimson Tower. Okazało się że zły doktor planował wykorzystać Arki Kosmosu do przejęcia kontroli nad wszystkimi robotami na świecie. Sonic i Jet postanowili się ścigać o to, kto pierwszy dotrze do Eggmana. Ich rywalizacja zakończyła się remisem, ponieważ obaj wytrącili kosmiczne kamienie z rąk doktora w tym samym momencie. Z powodu obecności wszystkich Arek Kosmosu Babylon Garden wyłonił się z pustyni. Sonic oddał pozostałe arki Jetowi i obiecał, że spotkają się na kolejnym World Grand Prix.

Historia Babylon Edytuj

Kilka miesięcy po zakończeniu EX World Grand Prix Babylon Rogues szukali kolejnego skarbu w Gigan Rocks.
Jet gravity control

Jet zdobywa Arkę Kosmosu

Jet rozbroił pułapkę i zdobył tajemniczy kamień zwany Arką Kosmosu. Kiedy zauważył spadającą gwiazdę zaczął wymawiać życzenie, prosząc o moc która pozwoli mu wreszcie pokonać Sonica. Na spełnienie życzenia nie musiał czekać długo. Jeden ze spadających meteorytów rozbił się niedaleko i wytworzył silne wibracje, które aktywowały pułapkę. Przed spadającym głazem Jeta uchroniła Arka Kosmosu, dzięki której mógł kontrolować grawitację. Babylon Rogues uciekli z Gigan Device i wrócili na swój latający statek. Wave przeanalizowała Arkę Kosmosu i okazało się, że była częścią silnika zasilającą Ogród Babilonu. Istniało również 5 kosmicznych kamieni, z czego 1 był główną jednostką a pozostałe się przyciągały. Jet kazał Wave stworzyć radar wykrywający Arki Kosmosu. Wkrótce zjawił się Storm i pokazał Jetowi jak robot SCR-GP kradnie jeden z kamieni. Jet wysłał go do Megalo Station w celu odzyskania arki.
Babylon Rogues Zero Gravity

Babylon Rogues ponownie spotykają Team Sonic

Babylon Rogues ścigali roboty aż do Botanical Kingdom, gdzie Jet zniszczył SCR-GP, który trzymał Arkę Kosmosu. Kiedy próbował ją odzyskać okazało się, że Amy uprzedziła go i oddała kamień Team Sonic. Wave zasugerowała aby wyprzedzić Sonica i jego przyjaciół i odciąć im drogę. Tym sposobem Babylon Rogues dostali się do siedziby MeteoTech - firmy odpowiadającej za produkcję robotów. Po pokonaniu strażników Jet osobiście spotkał Sonica. Następnie kazał Amy oddać Arkę Kosmosu, ale dziewczyna nie miała pojęcia o co mu chodziło. Jednak Sonic zwrócił na siebie uwagę Jeta, który nie mógł się powstrzymać i postanowił udowodnić że jest najszybszą istotą we wszechświecie. Jet i Sonic postanowili się ścigać o to kto pierwszy dotrze do centrali, kiedy zaczęło ich gonić więcej robotów. Po drodze Jet dowiedział się od Sonica, że niebieski jeż również znalazł jeden z kamieni. Kiedy bohaterowie dotarli do centrali okazało się, że na czele firmy stał Doktor Eggman. Naukowiec wyjaśnił że stracił kontrolę nad swoimi robotami, kiedy pojawiły się tajemnicze kamienie z kosmosu. Z dalszych tłumaczeń bohaterowie dowiedzieli się, że główny komputer Eggmana również był zasilany tymi kamieniami, których szukał przywódca zbuntowanych robotów - SCR-HD. Jet wyjaśnił wówczas że Arki Kosmosu nie są zwykłymi kamieniami i przyciągają się. Kiedy chciał aby Amy podała mu arkę okazało się, że nie było jej w pobliżu. Eggman pokazał im na swoim monitorze, że Storm gonił Amy, jednocześnie będąc ściganym przez SCR-HD.

Jet i Wave wrócili na swój latający okręt. Storm również wrócił po pewnym czasie, ale Jet był niezadowolony z jego spóźnienia. Jednak szybko odzyskał humor, kiedy Storm poddał mu aż dwie Arki Kosmosu. Po tym Wave zaprezentowała Jetowi informację, jaką zostawili po sobie starożytni Babilończycy. Wynikało z niej że musieli pozbyć się kosmicznych kamieni z silnika Ogrodu Babilonu, ponieważ doprowadziłoby to do powstania czarnej dziury. Jet jednak nie interesował się tym za bardzo i zależało mu na zgromadzeniu ostatnich dwóch kamieni. Kiedy obejrzał się na swoje biurko zobaczył, że było puste. Doktor Eggman potajemnie ukradł dwie Arki Kosmosu. Jet kazał ścigać go na pełnej mocy. Babylon Rogues dotarli wkrótce pod Crimson Tower i dołączyli do nich Team Sonic. Okazało się że zły doktor planował wykorzystać Arki Kosmosu do przejęcia kontroli nad wszystkimi robotami na świecie. Jet i Sonic postanowili się ścigać o to, kto pierwszy dotrze do Eggmana. Ich rywalizacja zakończyła się remisem, ponieważ obaj wytrącili kosmiczne kamienie z rąk doktora w tym samym momencie. Z powodu obecności wszystkich kosmicznych kamieni pod Crimson Tower przyleciał Ogród Babilonu. Sonic oddał pozostałe arki Jetowi i obiecał, że spotkają się na kolejnym World Grand Prix. Wave powiedziała Jetowi aby zasilili Ogród Babilonu pięcioma Arkami Kosmosu i polecieli nim w kosmos.

How can we stop this storm

Babylon Rogues ruszają w środek czarnej dziury

Zanim Babylon Rogues opuścili Crimson Tower, zjawił się SCR-HD, który skradł wszystkie Arki Kosmosu i poleciał w stronę Ogrodu Babilonu. Doprowadził tam do utworzenia się czarnej dziury, która zagrażała całemu światu zniszczeniem. Eggman uciekł, a Babylon Rouges oraz Team Sonic postanowili ruszyć w samo serce dziury aby zatrzymać SCR-HD. Po pokonaniu Master Core: ABIS wszystko wróciło do normalności. Jet postanowił nie lecieć w kosmos, tak jak marzyli o tym jego przodkowie którzy przed wiekami rozbili się na tej planecie. Później Jet spotkał się z Soniciem w Monopole i stanął z nim do przyjacielskiego wyścigu.

Rozgrywka Edytuj

Rozgrywka jest podobna do tej z Sonic Riders, ale niektóre postacie np: Knuckles mają ścigacz zamiast Extreme Gear.

Ciekawostki Edytuj

  • Są różnice pomiędzy edycjami na PS2, a Wii. Wersja Wii ma dwa style grania: Wii Remote i Kontroler od GameCub'a, ale nie można używać klasycznego kontrolera. Wersja Playstation 2 posiada rozbudowany samouczek którego brakuje w wersji na Wii.
  • Jest to pierwsza gra z serii Sonic Riders, w której występuje Blaze i Silver.
  • Każda postać ma ma łuk. Sonic ma niebieski łuk, Jet, Shadow i Knuckles mają zielony łuk, Tails, Wave, Rouge i Silver mają czerwony łuk, Cream, Blaze i Nigths mają żółty łuk a Amy i Storm mają Różowy łuk.
  • Jest to jedyna gra z serii Riders, która nie pojawiła się na konsoli Microsoft, lecz planowano wersję na konsole Xbox 360, ale z nieznanych przyczyn została anulowana.