Fandom

Sonic Wiki

Sonic Rush

2823strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Strona dyskusji0 Udostępnij
Główny artykuł
Cudzy1.png Double the screens... Double the excitement! Cudzy2.png
Slogan
Sonic Rush (ソニック・ラッシュ Sonikku Rasshu?) – gra z serii Sonic the Hedgehog, autorstwa Sonic Team i Dimps, zespołów odpowiedzialnych za trylogię Sonic Advance. Gra została wydana w 2005 roku na konsolę Nintendo DS i jest pierwszą pozycją z serii, która ukazała się na wspomnianą platformę. Zadebiutowali w niej: Blaze the Cat i Doktor Eggman Nega.

Sonic Rush jest pierwszą grą z serii Sonic the Hedgehog, która łączy w sobie elementy rozgrywki 2D i pełnego 3D. Poziomy zaprojektowano w perspektywie dwuwymiarowej, natomiast walki z bossami są całkowicie trójwymiarowe. Gra korzysta także z aspektu dwóch ekranów Nintendo DS. W 2007 roku wydano sequel o nazwie Sonic Rush Adventure.

Produkcja Edytuj

Przed rozpoczęciem prac nad Sonic Rush ukazało się krótkie demo o nazwie Sonic E3 Demo. Polegało na pocieraniu o ekran dotykowy Nintendo DS, co powodowało ruch Sonica. Gra była całkowicie trójwymiarowa i polegała na sterowaniu niebieskim jeżem podczas biegu. Był to prototyp pierwszej gry z serii Sonic the Hedgehog na Nintendo DS. Krótko potem zaczęła się produkcja Sonic Rush, zupełnie innej gry od tej zaprezentowanej na E3.

W trakcie produkcji twórcy chcieli uwzględnić zarówno elementy rozgrywki 2D jak i 3D. Starano się osiągnąć efekt szybkiej i dynamicznej rozgrywki, jak w Sonic Advance 3.

Na E3 w 2004 roku Yuji Naka zapowiedział grę. Demo Sonic Rush ukazało się rok później, oraz wygrało nagrodę Biggest Surprise od portalu IGN. Na imprezie Tokyo Game Show w 2005 roku zaprezentowano nową postać: Blaze the Cat.

Sukces Sonic Rush przyczynił się do wydania w 2007 roku sequela, o nazwie Sonic Rush Adventure.

Fabuła Edytuj

Historia Sonica Edytuj

Sonic meets Blaze.png

Pierwsze spotkanie Sonica z Blaze

Przemierzając Leaf Storm, Sonic napotyka na swojej drodze Doktora Eggmana, który będąc za sterami swojej nowej maszyny ogłasza, że zdobył niezwykłą moc. Sonic toczy z nim walkę i pokonuje, a ze zniszczonego robota wypada tajemniczy, niebieski szmaragd. Po chwili otacza go słup ognia i Sonic widzi, jak szmaragd trzymany jest przez fioletową kotkę. Dziękuje ona jeżowi za pokonanie Eggmana, po czym ucieka.

SR Nega escape.png

Druga ucieczka Eggmana Nega

Sonic spotyka potem Tailsa i razem przemierzają Water Palace. Tam, jeż spotyka Eggmana Nega, wyglądającego podobnie jak prawdziwy doktor. Sonic myli go ze swoim wrogiem i toczy walkę, którą wygrywa. Nega wycofuje się potem w swoim Egg Mobilu, a Sonic próbuje go zatrzymać, ale nie udaje mu się. Następnie razem z Tailsem udają się do warsztatu lisa, gdzie odkrywają, że kontinuum czasoprzestrzenne zostało naruszone, co może mieć związek z pojawieniem się tajemniczej kotki i Eggmana Nega. Ruszają następnie do Mirage Road, gdzie Sonic ponownie pokonuje doktora, ale nadal nie udaje mu się uzyskać odpowiedzi.

Sonic i Tails udają się następnie do domu Vanilli, matki Cream. Dowiadują się od niej, że króliczka wybrała się z nowo poznaną przyjaciółką do pobliskiego miasteczka. Sonic domyśla się, że chodzi o kotkę i razem z Tailsem rusza do Night Carnival. Znajdują tam jednak tylko Eggmana Nega i pokonuje go w kolejnej walce. Kiedy wychodzą z parku rozrywki, widzą, że dalsza droga jest zablokowana przez stertę skał. Tails sugeruje aby znaleźli inną trasę, ale nagle słyszą głos, wydobywający się spod skał. Ich oczom ukazuje się Knuckles. Bohaterowie pytają się go, w jaki sposób znalazł się pod głazami, na co kolczatka odpowiada, że zrobiła to kotka Blaze. Kolczatka wpada po chwili w szał i niszczy kilka skał zwalonych na drodze, co pozwala Sonicowi i Tailsowi przejść dalej.

Sonic vs Blaze .png

Sonic kontra Blaze

Bohaterowie docierają do Huge Crisis, prawdopodobnie bazy GUN, która atakuje Eggman Nega. Sonicowi udaje się po raz kolejny pokonać doktora. Niedługo potem znajdują na pobliskiej wyspie Blaze i Cream. Przedstawiają się sobie nawzajem, choć niezbyt życzliwie. Sonic pyta się czy kotka wie coś o Eggmanie Nega. Kotka nie odpowiada jednak i mówi, że rozprawi się z nim sama. Po chwili dołącza się Tails, pytając czy Blaze ma coś wspólnego z uszkodzeniem kontinuum czasoprzestrzennego. Kotka mówi, że są to jej własne sprawy, po czym ucieka, a za nią rusza również Cream.

Egg King destroyed.png

Sonic niszczy robota Eggmana

Sonic i Tails docierają do powietrznej bazy doktora: Altitude Limit i pokonują tam kolejną maszynę Eggmana Nega. Lis mówi, że dziura w kontinuum czasoprzestrzennym powiększyła się, ale dalszy wywód przerywa mu Amy. Sonic pyta się jej, czy widziała może Eggmana Nega i kotkę Blaze. Jeżyca zaczyna wpadać w szał, kiedy słyszy że Sonic chce czegoś od innej dziewczyny. Tails wyjaśnia Amy wszystko i uspokaja się ona, mówiąc że widziała ich jak przechodzili niedaleko i wskazuje to miejsce. Sonic szybko biegnie to zbadać, a za nim Tails.

SR Sonic story end 2.png

Przyjaciele witają Sonica z powrotem w domu

Niebieski jeż dociera na pokład stacji kosmicznej Eggmana. Doganiają tam Eggmana Nega. Po chwili dołącza również do nich Blaze, nemezis doktora. Bohaterowie dowiadują się, że Nega dostał się do świata Sonica przy pomocy prawdziwego Doktora Eggmana. Blaze zamierza zniszczyć Eggmana Nega, ale Sonic proponuje pomóc jej w pokonaniu naukowca. Kotka zaczyna wpadać w szał, mówiąc że nie potrzebuje niczyjej pomocy, po czym staje do walki z Soniciem, co obserwuje Eggman Nega. W trakcie walki, jeż każe Blaze przestać, ponieważ do niczego to nie prowadzi. Kotka ma jednak dość i zaczyna szarżować na Sonica. Jeż odpowiada i przebija jej szarżę, spychając z platformy na której walczyli. Eggman Nega wycofuje się. Po chwili, Sonic pomaga Blaze wstać. Kotka mówi, że musi ocalić Szmaragdy Sol. Sonic twierdzi, że Blaze jest zbyt nadgorliwa i powinna nieco ochłonąć i być sobą. Na miejscu zjawia się Cream, aby zobaczyć czy z kotką wszystko w porządku. Blaze przyznaje Sonicowi rację i dziękuje mu, po czym obaj się sobie jeszcze raz przedstawiają.

SR Sonic story end.png

Amy goni Sonica

Sonic, Tails, Blaze i Cream dowiadują się, że Wymiar Sol i świat Sonica zaczynają się ze sobą ścierać, co może doprowadzić do katastrofy. Blaze mówi, że źródłem problemu są Eggman i Eggman Nega, dlatego trzeba ich powstrzymać. Sonic ma zamiar rozprawić się z nimi, zostawiając Blaze, aby odpoczęła po walce. Tak więc niebieski jeż i lis ruszają do F-Zone, gdzie Sonic toczy finałową walkę z Eggmanem Nega, pilotującym Egg Kinga. Pojedynek rozgrywa się na spadającej z kosmosu na ziemię fortecy. Sonic pokonuje robota, którego szczątki rozbijają się na powierzchni Ziemi. Przyjaciele Sonica i zwierzątka przybywają do jeża, aby pogratulować mu pokonania Eggmana. Po chwili zjawia się również Knuckles, który radzi Sonicowi uciekać, ponieważ zbliża się Amy. Jeż zaczyna uciekać przed Amy, goniącą go z młotkiem w dłoni.

Historia Blaze Edytuj

Eggman i Blaze Night Carnival.png

Blaze kontra Eggman

Wymiar Sol zaczyna łączyć się ze światem Sonica, tworząc tunel pozwalający na podróżowanie między wymiarami. Zły naukowiec Doktor Eggman przybywa do wymiaru i kradnie Szmaragdy Sol. Jako ich strażniczka Blaze zostanie przeniesiona do świata Sonica, aby odzyskać klejnoty. Kotka budzi się w pobliżu Night Carnival, nie mając pojęcia że znajduje się w innym wymiarze, skąd rusza na poszukiwania klejnotów. W pobliskim parku rozrywki znajduje Eggmana, który ma przy sobie jeden ze szmaragdów. Blaze pokonuje naukowca, ale ten próbuje uciec ze szmaragdem. Księżniczka uderza w jego Egg Mobile i wyrzuca pojazd bardzo daleko, odzyskując pierwszy Szmaragd Sol.

Po odzyskaniu klejnotu Blaze spotyka króliczkę Cream, która próbuje się przed nią początkowo uciec. Cream w bardzo przyjazny sposób wita się z Blaze, co onieśmiela kotkę. Nowo poznana dziewczynka proponuje Blaze, aby zostały przyjaciółmi, oraz zaprasza do swojego domu na herbatkę. Kiedy tam docierają Blaze poznaje także matkę Cream, Vanillę, która pyta się kotki czy jej córka nie sprawiała kłopotów. Blaze próbuje wyjść, ale Cream i Vanilla powstrzymują ją, proponując żeby została na herbatkę. Przez cały czas księżniczka uznaje że traci czas. Wkrótce Cream i Vanilla proponują jej skorzystanie z pomocy Sonica, ale Blaze mówi że nie skorzysta z tego. Kotka chce samotnie ruszyć na poszukiwania kolejnych szmaragdów, ale Cream oferuje swoje przewodnictwo. Nie mając wielkiego wyboru Blaze zgadza się i razem z króliczką ruszają w podróż.

W Leaf Storm Blaze spotyka niebieskiego jeża Sonica, który właśnie pokonał Doktora Eggmana. Kotka zgarnia drugi Szmaragd Sol i ucieka bez słowa. Po opuszczeniu Mirage Road dziewczyny spotykają Knucklesa, którego przedstawia Cream. Kolczatka zauważa że Blaze ma w dłoni świecący klejnot i myli go ze Szmaragdem Chaosu. Blaze dowiaduje się przez to, że w świecie Sonica znajdują się odpowiedniki Szmaragdów Sol. Kolczatka proponuje kotce żeby przekazała je niebieskiemu jeżowi. Jednak Blaze mówi że tego nie zrobi, ponieważ nie ma przy sobie Szmaragdu Chaosu. Knuckles podejrzewa że księżniczka mówi mu kłamstwa. Dochodzi między nimi do kłótni, w wyniku której wściekły kolczatka atakuje Blaze, ale kotka zasypuje go głazami i ucieka razem z Cream.

Po opuszczeniu Water Palace Blaze ponownie pokonuje Eggmana i znajduje czwarty Szmaragd Sol. Razem z Cream szukają Sonica, ale nigdzie go nie znajdują. Blaze uznaje że i tak nie potrzebuje pomocy niebieskiego jeża, a na te słowa zjawia się Amy. Różowa jeżyca również szuka Sonica. Cream przedstawia Amy, mówiąc że dziewczyna ma obsesję na punkcie niebieskiego jeża. Blaze mówi Amy że nie zależy jej na Sonicu, a jedynie na Szmaragdach Sol. Amy podobają się cele Blaze, ale postanawia opuścić kotkę i Cream, aby znaleźć Sonica. Cream proponuje Blaze podążanie za Amy, ponieważ ta zaprowadzi ich do Sonica.

Po znalezieniu piątego Szmaragdu Sol w Altitude Limit Blaze i Cream spotykają Sonica i Tailsa. Bohaterowie wypytują kotkę co wie o Eggmanie Nega i łączeniu się wymiarów. Blaze dowiaduje się że jej arcywróg również jest w to zamieszany. Nie udziela odpowiedzi na te pytania, mówiąc że to jej osobista sprawa. Księżniczka ucieka i gubi bohaterów. Później dołącza do niej Cream i pyta się dlaczego nie skorzystały z pomocy Sonica. Blaze nie zna jednak niebieskiego jeża i pyta się kim tak właściwie jest. Po chwili namysłu króliczka odpowiada jej, że jeż jest jak wiatr.

Egg Mobile Rush 1.png

Blaze znajduje Eggmana w Dead Line

Po znalezieniu szóstego Szmaragdu Sol w Huge Crisis Blaze i Cream ponownie spotykają Amy, która mówi że Sonic ich szuka. Amy i Cream próbują przekonać kotkę, że powinna poprosić niebieskiego jeża o pomoc. Niespodziewanie zjawia się Knuckles, który chce się zrewanżować na Blaze. Amy zatrzymuje kolczatkę, dając Cream i Blaze czas na ucieczkę. Króliczka łapie Blaze i razem z nią lecą w powietrze (ku przerażeniu Blaze, która boi się wysokości). Kiedy znajdują się w bezpiecznym miejscu, Cream mówi że Knuckles i pozostali wcale nie są tacy źli, z czym zgadza się Blaze.

Blaze Dead Line 3.png

Blaze kontra Sonic

Dziewczyny docierają na kosmiczną stację Dead Line, gdzie Blaze znajduje Eggmana i ostatni Szmaragd Sol. Doktor nie zamierza oddać ostatniego klejnotu bez walki. Wtedy zjawia się Sonic i próbuje dołączyć się do walki. Eggman mówi jeżowi żeby ustawił się w kolejce, ponieważ doktor musi się najpierw rozprawić z Blaze. Naukowiec tłumaczy następnie swój plan, który polega na zdobyciu najpotężniejszej mocy ze szmaragdów. Słysząc to Blaze mówi że zniszczy Eggmana. Kotka chce rozprawić się z doktorem, ale Sonic proponuje ją wyręczyć. Blaze wpada we wściekłość i staje najpierw do walki z niebieskim jeżem, którą obserwuje Eggman. Kończy się ona zwycięstwem kotki. Blaze dobija następnie uciekającego doktora, zabierając mu ostatni Szmaragd Sol.

Egg King destroyed Blaze.png

Blaze pokonuje Eggmana

Pokonany Sonic jest pod wrażeniem umiejętności Blaze. Kotka zmęczyła się jednak walką. Niebieski jeż mówi jej że nie musi dźwigać całego świata na swoich barkach i może polegać na przyjaciołach. Blaze zgadza się z Soniciem i zawiera z nim rozejm. Blaze tłumaczy następnie Sonicowi i Tailsowi że ich światy łącza się z powodu działania Szmaragdów Sol. Bohaterowie zamierzają połączyć siły, ale wtedy dowiadują się że Cream została porwana przez Eggmana. Doktor przekazuje wiadomość, rozkazując Blaze samotnie stawić się w Punkcie-W. Blaze rusza Cream na ratunek, mówiąc Sonicowi i Tailsowi że musi tego dokonać samodzielnie.

Blaze i Cream.png

Blaze i Cream zostają najlepszymi przyjaciółkami

Ostatecznie Blaze pokonuje gigantycznego robota Eggmana, który rozbija się na pobliskim pustkowiu. Kotka zaczyna przeszukiwać szczątki maszyny, ale nie znajduje w nich Cream. Na szczęście króliczka zlatuje z góry, cała i zdrowa i rzuca się w ramiona Blaze. Księżniczka potwierdza, że dziewczyny będą odtąd przyjaciółkami.

Extra Edytuj

Egg Salamander Blaze-0.png

Eggman i Eggman Nega kradną moc Szmaragdów Sol

Mija trochę czasu, ale Blaze nadal nie może wrócić do swojego świata. Kotka zastanawia się w samotności jaka może być tego przyczyna, kiedy niespodziewanie słyszy głosy Eggmana i Eggmana Nega. Naukowcy zdradzają że Szmaragdy Chaosu i Szmaragdy Sol działają jak magnesy i są kluczem do połączenia dwóch światów. Eggmani zasiadają za sterami Egg Salamandera i atakują Blaze, wysysając moc Szmaragdów Sol. Następnie uciekają, w celu wykorzystania pozyskanej energii. Niedługo potem zjawia się Sonic, który zebrał wszystkie Szmaragdy Chaosu. Niebieski jeż podnosi Blaze na duchu, a podobnie czynią także Amy, Knuckles i Cream, zagrzewają Blaze do kontynuowania walki. Dzięki ich wsparciu kotka rozumie że nie jest osamotniona. Przyjaźń łącząca bohaterów napełnia Szmaragdy Sol mocą.

Super Sonic i Burning Blaze departure.png

Blaze żegna się z Soniciem

Sonic i Blaze dokonują transformacji w swoje super formy, przy użyciu mocy szmaragdów. Kotka przemienia się w Burning Blaze, a jeż w Super Sonica. Razem ruszają do walki z Eggmanami w międzywymiarowej szczelinie. Po długiej walce Egg Salamander zostaje poważnie uszkodzony. Burning Blaze i Super Sonic łączą siły i wspólnie dobijają robota, doprowadzając do jego eksplozji. Blaze dziękuje Sonicowi i reszcie za pomoc, po czym musi wracać do swojego świata. Ich drogi rozdzielają się: Sonic wraca do domu, a Blaze do Wymiaru Sol. Po powrocie niebieski jeż informuje Cream, że kotka zapowiedziała kolejną wizytę.

Rozgrywka Edytuj

Normalna rozgrywka Edytuj

Sonic Rush story select.png

Ekran wyboru postaci

Sonic Rush nawiązuje swoim stylem rozgrywki do pierwszych, dwuwymiarowych gier z serii, a także tych z cyklu Sonic Advance. Wszelkie obiekty z poziomów, takich jak elementy rozgrywki, przeciwnicy i otoczenie, są dwuwymiarowe, podczas gdy bossowie i ich pola walki są trójwymiarowe. W grze zamiast tradycyjnych sprite'ów postaci wykorzystano modele 3D. W Sonic Rush są dwie grywalne postacie: Sonic the Hedgehog (dostępny od początku) i Blaze the Cat (dostępna po pokonaniu Egg Hammer Mega). Każda posiada swój własny tryb fabularny, oraz unikalne umiejętności. Po przejściu obu historii odblokowywany jest epilog, pozwalający na walkę z prawdziwym finałowym bossem. Jako gra na Nintendo DS, Sonic Rush korzysta z podwójnych ekranów. Postacie mogą się pomiędzy nimi przemieszczać np. podczas spadania do niższych sekcji poziomu, kamera i postać przeniosą się na dolny ekran. Poza tym ekrany mogą wyświetlać również interfejs, tło, a także inne elementy np. z menu głównego.

Istotnym elementem rozgrywki są nowe umiejętności. Sonic Rush jest znana z wprowadzenia Boosta, dla Sonica, oraz Fire Boosta w przypadku Blaze. Jest to rodzaj przyspieszenia. Postać zyskuje ogromną prędkość, a dodatkowo może taranować napotykanych przeciwników, poprzez otoczenie się falą uderzeniową. Nie chroni to gracza przed niektórymi przeszkodami, jak kolce, oraz przepaściami i zgniataczami. Za Boost i Fire Boost dpowiada tzw. licznik napięcia, pojawiający się po lewej stronie ekranu. Im bardziej jest zapełniony, tum dłużej będzie można wykonywać umiejętność. Licznik posiada cztery stopnie napełnienia, kolejno od najmniejszego: białe, niebieskie, żółte i czerwone. Jeśli licznik jest całkowicie biały, to gracz nie będzie mógł wykonywać umiejętności. Jeśli licznik jest czerwony i całkowicie zapełniony, to zacznie migać na żółto. Jeśli gracz będzie nieustannie uzupełniać licznik w takim stanie, to zapas Boosta i Fire Boosta nie będzie się wyczerpywać, chyba że od dłuższego czasu nie będzie uzupełniany, lub postać otrzyma obrażenia. Są dwa sposoby na uzupełnianie licznika. Pierwszy to zdobywanie punktów poprzez pokonywanie przeciwników i niszczenie niektórych przeszkód. Drugi to wykonywanie Trick Action, czyli powietrznych akrobacji znanych z Sonic Advance 2. Po wybiciu przez jeden z elementów rozgrywki, jak na przykład spring, czy rampa, postać będzie mogła wykonywać w powietrzu różne akrobacje, za co będzie zdobywać dodatkowe punkty.

Sonic Rush to także pierwsza gra z serii na konsole przenośną, w której pojawia się system rang, czyli ocen jakie gracz otrzymuje za przejście poziomu. Zależnie od ilości punktów, które gracz miał podczas przechodzenia przez pierścień mety, ocena będzie inna. C jest najniższą rangą, a S najwyższą.

W grze występują dwa zestawy szmaragdów: Szmaragdy Chaosu i Szmaragdy Sol. Szmaragdy Chaosu zbiera Sonic, na specjalnych poziomach. Aby dostać się na taki poziom, należy rozpędzić się (za pomocą Boosta) na specjalnym generatorze i wskoczyć w portal. Z kolei Szmaragdy Sol są zdobywane przez Blaze, po pokonaniu każdego z bossów.

Inne tryby Edytuj

Battle Play Edytuj

Sonic Rush Battle Play.png

Menu trybu Battle Play

Battle Play jest trybem wieloosobowym w grze Sonic Rush, umożliwiającym wspólną rozgrywkę dla dwóch graczy. Aby zagrać w tym trybie wymagane są dwie konsole Nintendo DS, oraz przynajmniej jeden gracz musi posiadać kartridż z grą Sonic Rush. Są dwa sposoby na zagranie w tym trybie:

  • DS Wireless Battle - jeden z graczy musi stworzyć poczekalnię dla drugiego gracza, który dołączy do niej. Wybranie tej opcji pozwala zaoszczędzić czas na ustawienie gry.
  • DS Download Battle - opcja ta automatycznie tworzy poczekalnię dla graczy. Gracze muszą pobrać grę za pomocą komunikacji bezprzewodowej. Gracz 1 musi wybrać SONIC RUSH, a gracz 2 SONIC RUSH (BATTLE).

Tryb Battle Play polega po prostu na wyścigu dwóch graczy do mety. Dostępne są wszystkie poziomy, które ukończył wcześniej jeden z graczy. Do wyboru są dwie postacie: Sonic i Blaze. Gracze nie mogą wybrać jednocześnie tej samej postaci. Podczas rozgrywki gracze mogą sobie wzajemnie przeszkadzać, poprzez korzystanie z różnych power-upów zawartych w Item Boxach. Są to np.: ogłuszenie drugiego gracza, wypełnienie licznika napięcia, losowa ilość pierścieni, oraz spowolnienie oponenta. W przypadku stracenia życia, gracz musi zaczynać poziom od początku, lub od ostatniego punktu kontrolnego.

Time Attack Edytuj

Tryb Time Attack pozwala graczowi na odwiedzenie ukończonych wcześniej poziomów, oraz ukończenie ich z jak najlepszym czasem. Dla każdego aktu zapisywanych jest pięć najlepszych wyników.

Postacie Edytuj

Grywalne postacie Edytuj

Sonic SR art 1.png

Sonic the Hedgehog Edytuj

Niebieski jeż, potrafiący biegać z prędkością dźwięku, oraz główny bohater. Arcywróg Doktora Eggmana. Sonic rusza na kolejną przygodę, której celem będzie powstrzymanie złego naukowca przed podbojem świata. Tym razem okazuje się, że Eggman doprowadził do załamania się kontinuum czasoprzestrzennego, co poskutkowało pojawieniem się Blaze i Eggmana Nega. Sonic i jego najlepszy przyjaciel Tails próbują przez większość czasu nawiązać kontakt z przybyszami z innego wymiaru, aby znaleźć rozwiązanie problemu zlewania się dwóch światów.

Blaze the Cat Edytuj

Blaze Rush 1.png

Księżniczka pochodząca z Wymiaru Sol. W swoim świecie pełni jednocześnie funkcję monarchy i strażniczki Szmaragdów Sol, których pilnuje przed wszelkiej maści złoczyńcami. Jest obdarzona zdolnościami pirokinetycznymi, które pozwalają jej kontrolować ogień według własnej woli. Blaze jest cicha i wykwintna, ale stara się skrywać swoje prawdziwe uczucia. Z powodu swojej wysokiej pozycji często przytłacza ją własna surowa dyscyplina. Blaze stała się przez to aspołeczna, wstydliwa i niezapoznana z koncepcją przyjaźni. Dopiero po spotkaniu Cream zaczyna rozumieć, że może polegać na innych, nawet na Sonicu. Przed kotką stoi również drugie, trudne zadanie: odzyskanie Szmargadów Sol z rąk Doktora Eggmana.

Niegrywalne postacie i złoczyńcy Edytuj

Miles "Tails" Prower Edytuj

Tails Channel art 1.png

Pomarańczowy, dwuogonowy lis. Najlepszy przyjaciel Sonica i jego prawa ręka. Tails posiada bardzo wysokie IQ, pozwalające mu konstruować różne maszyny, oraz narzędzia użyteczne dla Sonica i jego przyjaciół. Tails jest także bardzo szybki, może latać za pomocą swoich ogonów, oraz wykorzystywać je do ataku. Lis jako pierwszy odkrywa, że załamuje się kontinuum czasoprzestrzenne i należy to jak najszybciej naprawić. Tails towarzyszy Sonicowi przez większość podróży.

Cream the Rabbit Edytuj

Cream SA3 art 1.png

Dziewczynka, córka Vanilli. Cream zawsze towarzyszy jej najlepszy przyjaciel Chao, Cheese, który jest gotów stanąć w obronie przyjaciółki. Cream potrafi wykorzystywać swoje długie uszy jak skrzydła, co pozwala jej latać. Dziewczynka jest dobrze wychowana, ale czasami zachowuje się dziecinnie i naiwnie. Jest pełna zapału i stara się dać z siebie wszystko. Zaprzyjaźnia się z Blaze i pełni funkcję jej przewodniczki po świecie Sonica, przedstawiając kotkę innym przyjaciołom niebieskiego jeża.

Knuckles the Echidna Edytuj

Knuckles Channel 1.png

Czerwona kolczatka strażnik Głównego Szmaragdu i Anielskiej Wyspy, ostatni żyjący przedstawiciel swojego plemienia. Knuckles to przyjaciel i rywal Sonica. Kolczatka dysponuje wielką siłą, zdolnością szybowania, a także wspinania się po ścianach. Knuckles ma pewne problemy z panowaniem nad sobą i potrafi wpaść w szał, zwłaszcza jeśli ktoś go ignoruje. Jednak mimo wszystko jest lojalnym i godnym zaufania przyjacielem.

Amy Rose Edytuj

Amy Channel 1.png

Różowa jeżyca zakochana w Sonicu. Wyrusza na wyprawę, u boku swojego ukochanego niebieskiego jeża, w celu powstrzymania Doktora Eggmana. Amy jest dosyć agresywna i ma obsesję na punkcie Sonica. Mimo że nie jest tak szybka jak inne postacie, to jest bardzo skuteczna w bezpośredniej walce. Korzysta ze swojego młotka - Piko Piko Hammera, który wykorzystuje do poskromienia Sonica, lub zbyt gadatliwych osób. O mało nie wpada w szał, kiedy dowiaduje się że Blaze szuka Sonica. Uspokaja się w momencie, kiedy dociera do niej że jeżowi nie zależy na kotce. Amy jest silną i oddaną przyjaciółką.

Vanilla the Rabbit Edytuj

Vanilla jest szanowaną matką króliczki Cream, którą wychowywała jak księżniczkę, jednak wciąż pod ścisłą dyscypliną. To zestawienie pozwoliło Cream wyrosnąć na dobrze wychowaną, ale też i dziecinną dziewczynkę. Vanilla jest bardzo kochana przez swoją córkę. Często pozwala jej i Cheese'owi opuścić dom i ruszyć z jeżem Soniciem, albo jego przyjaciółmi, na niebezpieczne przygody. Nie przeszkadza jej także towarzystwo pochodzącej z innego wymiaru Blaze.

Doktor Eggman Edytuj

Eggman SC 1.png

Doktor Eggman (właśc. Doktor Ivo Robotnik) to szalony naukowiec, którego IQ wynosi ponad 300 punktów. Eggman wykorzystuje swoją wiedzę do podbicia świata za pomocą armii robotów i wybudowania Imperium Eggmana, ale jego plany stale udaremnia jeż Sonic. W Sonic Rush Eggman nawiązuje kontakt z Wymiarem Sol i poznaje tam swojego odpowiednika - Doktora Eggmana Nega. Naukowcy zawiązują przymierze, planując wybudować miedzywymiarowe imperium. Eggman kradnie Szmaragdy Sol, co sprowadza Blaze do świata Sonica. Doktor planuje dostarczyć wszystkie szmaragdy na kosmiczna stację Dead Line, ale ich strażniczka depcze mu cały czas po piętach i odzyskuje kolejne szmaragdy. Mimo tego stary doktor ma w zanadrzu kilka sztuczek, które może wykorzystać przeciwko bohaterom.

Doktor Eggman Nega Edytuj

Eggman Nega Rush.png
Odpowiednik Eggmana z Wymiaru Sol (przynajmniej za takiego się podaje). Eggman Nega jest bardzo podobny do Eggmana, przez co początkowo Sonic myli go ze swoim arcywrogiem. Mimo podobnego wyglądu, Eggman Nega jest zimnym i bezwzględnym naukowcem, dla którego nieważne są losy żadnego świata. Nie waha się przed skazaniem Wymiaru Sol na zagładę, zawiązując przymierze z Eggmanem.

Poziomy Edytuj

Sonic Rush level map.png

Fragment mapy poziomów w Sonic Rush

Poziomy w Sonic Rush składają się z dwóch aktów. Po dwóch aktach następuje walka z bossem na oddzielnym akcie, podobnie jak w Sonic Advance 2. Co więcej, Sonic Rush posiada mapę poziomów, podobną do tej ze wspomnianej gry. Poza tym pojawiają się tu inne punkty i miejsca istotne dla fabuły. Dla każdej postaci występuje inna kolejność poziomów.

Bossowie Edytuj

Egg Hammer Mega Blaze.png

Egg Hammer Mega

Walki z bossami, jak i same modele bossów, rozgrywają się w otoczeniu trójwymiarowym. Mimo wszystko postacie mogą się poruszać tylko w prawo i w lewo. Podobnie jak z poziomami, każda postać posiada inną kolejność bossów. Oprócz tego Sonic i Blaze posiadają inną kolorystykę dla danego bossa (z wyjątkiem bossa poziomu Dead Line, oraz Egg Salamandera, któremu towarzyszy inny wygląd i ataki).

Ścieżka dźwiękowa Edytuj

Muzykę do Sonic Rush skomponował Hideki Naganuma, znany jako autor soundtracku do Jet Set Radio. Stąd można zauważyć wiele podobieństw do wspomnianej gry, jeśli chodzi o styl utworów muzycznych. Soundtrack do Sonic Rush wydano 23 listopada 2005 roku w Japonii, w albumie Sonic Rush Original Groove Rush. Każdy poziom z gry posiada dwa warianty utworu muzycznego: jeden dla Sonica i drugi dla Blaze (znany jako Blazy Mix). Poza tym każdy z poziomów posiada swój własny dżingiel nietykalności.

Tematem przewodnim gry jest utwór A New Day.

Aktorzy głosowi Edytuj

Rola Angielski aktor głosowy Japoński aktor głosowy
Sonic the Hedgehog Jason Griffith Jun'ichi Kanemaru
Blaze the Cat Bella Hudson Nao Takamori
Miles "Tails" Prower Amy Palant Ryō Hirohashi
Cream the Rabbit Rebecca Honig Sayaka Aoki
Doktor Eggman/Doktor Eggman Nega Mike Pollock Chikao Ōtsuka

Krytyka Edytuj

W grudniu 2006 roku Sonic Rush była dziewiątą najlepiej sprzedającą się grą na Nintendo DS. Sprzedano około 360 000 egzemplarzy gry w Europie, co ustawiło Sonic Rush na czwartym miejscu najlepiej sprzedających się gier Segi w marcu 2007 roku. Gra spotkała się z pozytywnymi ocenami krytyków, otrzymując 83% od Game Rankings, oraz 82% od Metacritic. Grę chwalono za wykorzystywanie wielu mechanik z poprzednich dwuwymiarowych tytułów z serii Sonic the Hedgehog. Gamespot, IGN, i Nintendo Power porównały grę do klasycznych gier z serii, wydanych na Sega Genesis. Natomiast z mniej przychylnymi opiniami spotkał się aspekt bardzo szybkiej rozgrywki. Greg Stewart z GameSpy pochwalił grafikę Sonic Rush, ale zwrócił uwagę na to, że gra jest tak szybka, że prawie nie widać co się dzieje. Podobne stwierdzenia wystawiły 1UP.com i GamePro. Muzyka spotkała się z wieloma pochwałami i zauważono jej podobieństwa do muzyki z Jet Set Radio. Official Nintendo Magazine ocenił grę na 92%, uznając Sonic Rush za najlepszą grę z serii. W 2008 roku Sonic Rush otrzymała od IGN 17 miejsce na liście 25 najlepszych gier na Nintendo DS.

Inne wersje i porty Edytuj

W 2009 Sonic Rush została wydana w kompilacji z Super Monkey Ball Touch and Roll, znanej jako Sega Fun Pack: Sonic Rush & Super Monkey Ball: Touch & Roll.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to pierwsza gra z serii na konsolę przenośną, gdzie głosów postaciom użyczyli aktorzy z amerykańskiego dubbingu Sonic X.
  • W prototypie Sonic Rush, Sonicowi użyczył głosu Ryan Drummond. Kwestie głosowe niebieskiego jeża mogły pochodzić Sonic Advance 3, lub też nagrano je od nowa.
  • Jest to pierwsza gra z serii wydana na konsolę Nintendo DS, oraz na konsolę siódmej generacji.
  • Jeśli gracz dotknie postaci w trakcie rozgrywki, to wykona ona nietypową czynność. Sonic obróci się w stronę gracza i zacznie się przeciągać, a Blaze odskoczy jak wystraszony kot i odwróci się do gracza, stukając w swoją stopę.
ved
Sonic Rush
Główny artykułGaleria

Więcej w Fandom

Losowa wiki