Fandom

Sonic Wiki

Sonic Team

2666stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Ten artykuł dotyczy organizacji w świecie realnym. Być może szukałeś Team Sonic - drużyny złożonej z postaci z serii?
Sonic Team Logo.png

Logo Sonic Team

Sonic Team (ソニックチーム Sonikku chīmu?), początkowo Sega AM8 – japońskie studio twórców gier założone w 1988 roku, będące częścią Segi. AM8 zawdzięcza nazwę sukcesowi serii Sonic the Hedgehog, którą stworzył. Jest jednym z najbardziej znanych oddziałów firmy. Swoją siedzibę ma w dzielnicy Ōta w Tokio.

Historia Edytuj

Sega AM8 została założona w 1988 roku. Głównym zadaniem było stworzenie nowej maskotki firmy zdolnej konkurować z Mario i Nintendo. Wybrano projekt Naoto Ōshimy, niebieskiego jeża Sonica. Zespół zajął się tworzeniem gry pod przewodnictwem Yuji Naki. Gra Sonic the Hedgehog wydana w 1991 okazała się olbrzymim sukcesem, a nazwa zespołu została zmieniona na Sonic Team.

Część zespołu tworzyła gry w Japonii, a część w Ameryce wraz z Sega Technical Institute. Poza serią Sonic the Hedgehog, Sonic Team stworzył też kilkanaście innych gier i serii, takich jak NiGHTS into Dreams.... Zespół często eksperymentował z nowościami technicznymi i pomysłami.

W późnych latach 90, przewodnictwo w zespole objął Takashi Iizuka. Jego zadaniem było stworzenie pierwszej w pełni trójwymiarowej gry z serii na Dreamcasta. Zaowocowało to powstaniem Sonic Adventure. Po premierze, dwunastu członków z Iizuką na czele przeniosło się do San Francisco w USA i utworzyło oddział Sonic Team USA do pracy nad Sonic Adventure 2. W tym czasie z głównego zespołu odeszło kilku członków, m.in. Ōshima, i utworzyli własne studio, Artoon. Sonic Team eksperymentował z możliwościami Dreamcasta. W tym okresie powstały gra rytmiczna Samba de Amigo oraz sieciowa gra logiczna Chu Chu Rocket!.

Od 2001, wraz z premierą Sonic Adventure 2 na Nintendo GameCube oraz zaprzestaniu produkcji konsol przez Segę, Sonic Team zaczął tworzyć gry na inne konsole. W 2003 z powodu problemów finansowych Segi, część oddziałów była rozwiązywana. Sonic Team nie posiadał takowych, co przyczyniło się do połączenia z nim innego oddziału United Game Artists (Sega AM9). W 2004, Sonic Team USA zamieniono na Sega Studios USA.

8 maja 2006, Yuji Naka oraz 10 innych członków opuściło Sonic Team i utworzyło niezależne studio PROPE. Stało się to w trakcie produkcji gry Sonic the Hedgehog na 15. urodziny serii. Gra spotkała się z negatywnym odbiorem.

Sonic Team podejmowało współpracę z innymi studiami, m.in. Dimps przy tworzeniu gier. Część gier była wydawana wyłącznie na konsole Nintendo w ramach współpracy obu niegdyś rywalizujących firm. Obecnie Sonic Team pracuje nad nienazwaną grą o roboczym tytule Sonic Forces, mającą być uczczeniem ćwierćwiecza serii.

Gry z serii wyprodukowane przez Sonic Team Edytuj

Wybrane gry studia spoza serii Edytuj

  • Ristar (1995)
  • NiGHTS into Dreams... (1996)
  • Chu Chu Rocket! (1999)
  • Samba de Amigo (1999/2000)
  • Phantasy Star Online (2000)
  • Billy Hatcher and the Giant Egg (2003)
  • Astro Boy (2004)
  • Puyo Pop Fever (2004)

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki