Fandom

Sonic Wiki

Sonic Triple Trouble

2655stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Sonic the Hedgehog Triple Trouble (ソニック&テイルス2 Sonikku to Teirusu Tsū?, właśc. "Sonic & Tails 2") jest grą platformową stworzoną przez Aspect, a wydana przez Segę w 1994 roku na konsolę Sega Game Gear. Celem gry jest odzyskanie Szmaragdów Chaosu z rąk tytułowych trzech antagonistów. Po raz pierwszy pojawia się Nack the Weasel (znany również jako Fang the Sniper). Gra jest sequelem gry Sonic Chaos.

Fabuła Edytuj

Po wielu próbach, Doktor Robotnik odnalazł wszystkie Szmaragdy Chaosu, a teraz testuje je do zasilania swoich maszyn. Na jego nieszczęście, Szmaragdy znikają po jednej z prób. Udało mu się jednak zatrzymać jeden Szmaragd - żółty. Nie mógł jednak znaleźć pozostałych pięciu. Dowiedziawszy się o tym, Sonic i Tails wyruszają na poszukiwanie Szmaragdów. Robotnik przewidział taką okoliczność i zawczasu po raz kolejny zjednał sobie kolczatkę Knucklesa, która ma teraz za zadanie zaleźć Szmaragdy nim zrobią to Sonic i Tails.

W międzyczasie poszukiwacz przygód Nack the Weasel dowiaduje się o Szmaragdach i po pewnym czasie odnajduje je w swojej okolicy. Zadaniem Sonica i Tailsa jest więc nie tylko znaleźć Szmaragdy, lecz także odebrać je Nackowi oraz ochronić przed Knucklesem i Robotnikiem.

W amerykańskiej wersji, fabuła przedstawia się nieco inaczej. W tejże, Knuckles ponownie zostaje oszukany i znów myśli, że Sonic i Tails chcą ukraść Szmaragdy, zaś Nack nie skupia się na mocy Szmaragdów, a ich wartości pieniężnej.

Gameplay Edytuj

STT-WybórPostaci.png

Menu wyboru postaci

Sonic Triple Trouble jest typową dla serii platformówką w 2D, której celeme jest przechodzenie kolejnych aktów i poziomów. Gra, jako sequel do Sonic Chaos, posiada wiele elementów z tej gry. Gracz zaczyna grę z czterema życiami i jednym continue.

Gracz może sterować Sonicem lub Tailsem. Postacie posiadają różne zdolności. Niektóre z nich, takie jak Spin Attack czy Spin Dash, są uniwersalne, lecz pojawiają się także zdolności tylko dla określonej postaci. Sonic może wykonywać Super Peel Out, zaś Tails może latać za pomocą swoich ogonów. Gra wprowadza również nową, pojawiającą się jedynie w tej grze zdolność - Flying Spin Attack, która umożliwia bronienie się w powietrzu.

STTTidalPlantSeaFox.png

Sea Fox w akcji

W poziomach pojawiają się takie elementy jak pierścienie, monitory i badniki. Gra wprowadza kilka nowych monitorów, które różnią się w zależności od postaci. Jest to również pierwsza gra w serii, w której gracz nie traci wszystkich pierścieni po uderzeniu, a jedynie 30. Jako Tails, gracz może używać Sea Foxa, łodzi podwodnej (tylko w Tidal Plant Zone.

Gra jest wyraźnie dłuższa i bardziej rozbudowana od poprzednich tytułów na konsole przenośne, zaś stylem przypomina Sonic the Hedgehog 3 oraz inne gry na Mega Drive. Z tegoż powodu, Triple Trouble często bywa nazywana ośmiobitowym Sonicem 3 (analogicznie do poprzednich gier).

Postacie Edytuj

Grywalne Edytuj

Niegrywalne Edytuj

Badniki Edytuj

Poziomy Edytuj

W grze jest 6 poziomów, a są to:

Specjalne poziomy Edytuj

Osobny artykuł: Specjalny poziom (Sonic Triple Trouble)

W grze pojawiają się także dwa typy specjalnych poziomów, łącznie jest ich pięć. Aby dostać się do poziomu, gracz musi posiadać 50 pierścieni a następnie znaleźć i zniszczyć monitor ze Szmaragdem Chaosu. Poziomy zakończone są spotkaniem i walką z Fangiem.

Bossowie Edytuj

Walki z bossami toczone są w trzecim akcie każdego poziomu. Bossami w Sonic Triple Trouble są:

Odbiór Edytuj

Sonic Triple Trouble otrzymało mieszane recenzje, z przewagą pozytywnych. Gra była chwalona za nowe elementy gameplayu czy grafikę, zaś krytykowana za niski poziom trudności czy chwilowe spowolnienia.

Wraz z kolejnymi reedycjami, ilość negatywnych recenzji zwiększała się, lecz wciąż gra była chwalona za niektóre elementy, takie jak układ poziomów i grafika.

Reedycje Edytuj

Gra doczekała się kilku reedycji, podobnie jak inne tytuły na Game Gear. Sonic Triple Trouble dostępne jest do odblokowania w Sonic Adventure DX: Director's Cut po zdobyciu 160 emblematów. Pojawia się także w Sonic Gems Collection. Gra została wydana wraz z 19 innymi grami na Game Gear i Master System w 2006 roku na konsolę przenośną Coleco Sonic produkowaną przez firmę Coleco. W 2012, gra została udostępniona na Wirtualnej Konsoli Nintendo 3DS za cenę 300 punktów.

Komiksowa adaptacja Edytuj

Osobny artykuł: Archie Sonic the Hedgehog Triple Trouble
Archie STT.jpg

Okładka numeru

Wydawnictwo Archie Comics w sierpniu 1995 opublikowało komiks oparty na amerykańskiej wersji fabuły. Wydany został jako trzeci numer z serii Sonic Special. Komiks wprowadził Nacka do uniwersum komiksowego.

Ciekawostki Edytuj

  • Chociaż gra jest sequelem do Sonic Chaos, fakt ten nie był rozpowszechniany poza Japonią, gdzie gra została wydana jako Sonic & Tails 2.
  • Nie jest wiadome, w której części świata Sonica rozgrywają się wydarzenia z gry (poprzednie tytuły jasno wskazywały South Island jako miejsce akcji). Można założyć, iż dzieje się na Angel Island (m.in. ze względu na obecność Knucklesa), lecz nie jest to potwierdzone.
  • Gra jest podobna do Sonic the Hedgehog 3, m.in. ze względu na obecność Knucklesa. Sama gra została wydana pomiędzy Sonicem 3 a Sonic & Knuckles.
  • Gra została stworzona z myślą o konsoli Game Gear, co różni ją od poprzednich tytułów, które w dużej mierze były portami z Master System i miały poziomy niedostosowane do ekranu konsoli.
  • Ga zawiera elementy z Sonic the Hedgehog CD takie jak Super Peel Out, jednorazowe zderzaki czy obecność Metal Sonica.
  • Muzyka z 3 aktu Sunset Park Zone jest w rzeczywistości nieużywaną piosenką z Sonic Chaos w niższym tonie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki