FANDOM

Sonic the Hedgehog Triple Trouble (ソニック&テイルス Sonikku to Teirusu Tsū, dosł. "Sonic & Tails 2"?), znana krócej jako Sonic Triple Trouble, a w Japonii jako Sonic & Tails 2 – gra platformowa z serii Sonic the Hedgehog stworzona przez firmę Aspect, a wydana przez Segę. Ukazała się jedynie na konsolę Sega Game Gear. W przeciwieństwie do poprzednich gier z tej konsoli, port na Sega Master System nigdy nie został wydany. Później Sonic Triple Trouble zaczęła być wydawana w różnych kompilacjach, oraz na Virtual Console.

Sonic Triple Trouble to sequel Sonic Chaos. Podobnie jak w poprzedniej grze, gracz wciela się w Sonica lub Tailsa, a jego zadaniem jest odzyskać Szmaragdy Chaosu i powstrzymać Doktora Eggmana. Tym razem pojawiają się jednak dwaj nowi rywale: Knuckles the Echidna (wprowadzony w Sonic the Hedgehog 3), oraz zupełnie nowy Fang the Sniper. Będą oni próbowali przeszkodzić graczowi w jego przygodzie na różne sposoby.

Fabuła Edytuj

Po wielu próbach, Doktor Robotnik odnalazł wszystkie Szmaragdy Chaosu, a teraz testuje je do zasilania swoich maszyn. Na jego nieszczęście, Szmaragdy znikają po jednej z prób. Udało mu się jednak zatrzymać jeden Szmaragd - żółty. Nie mógł jednak znaleźć pozostałych pięciu. Dowiedziawszy się o tym, Sonic i Tails wyruszają na poszukiwanie Szmaragdów. Robotnik przewidział taką okoliczność i zawczasu po raz kolejny zjednał sobie kolczatkę Knucklesa, która ma teraz za zadanie zaleźć Szmaragdy nim zrobią to Sonic i Tails.

W międzyczasie poszukiwacz przygód Nack the Weasel dowiaduje się o Szmaragdach i po pewnym czasie odnajduje je w swojej okolicy. Zadaniem Sonica i Tailsa jest więc nie tylko znaleźć Szmaragdy, lecz także odebrać je Nackowi oraz ochronić przed Knucklesem i Robotnikiem.

W amerykańskiej wersji, fabuła przedstawia się nieco inaczej. W tejże, Knuckles ponownie zostaje oszukany i znów myśli, że Sonic i Tails chcą ukraść Szmaragdy, zaś Nack nie skupia się na mocy Szmaragdów, a ich wartości pieniężnej.

Rozgrywka Edytuj

STT-WybórPostaci

Menu wyboru postaci

Sonic Triple Trouble jest typową dla serii platformówką w 2D, której celeme jest przechodzenie kolejnych aktów i poziomów. Gra, jako sequel do Sonic Chaos, posiada wiele elementów z tej gry. Gracz zaczyna grę z czterema życiami i jednym continue.

Gracz może sterować Soniciem lub Tailsem. Postacie posiadają różne zdolności. Niektóre z nich, takie jak Spin Attack czy Spin Dash, są uniwersalne, lecz pojawiają się także zdolności tylko dla określonej postaci. Sonic może wykonywać Super Peel Out, zaś Tails może latać za pomocą swoich ogonów. Gra wprowadza również nową, pojawiającą się jedynie w tej grze zdolność - Flying Spin Attack, która umożliwia bronienie się w powietrzu.

STTTidalPlantSeaFox

Sea Fox w akcji

W poziomach pojawiają się takie elementy jak pierścienie, monitory i badniki. Gra wprowadza kilka nowych monitorów, które różnią się w zależności od postaci. Jest to również pierwsza gra w serii, w której gracz nie traci wszystkich pierścieni po uderzeniu, a jedynie 30. Jako Tails, gracz może używać Sea Foxa, łodzi podwodnej (tylko w Tidal Plant Zone).

Gra jest wyraźnie dłuższa i bardziej rozbudowana od poprzednich tytułów na konsole przenośne, zaś stylem przypomina Sonic the Hedgehog 3 oraz inne gry na Mega Drive. Z tegoż powodu, Triple Trouble często bywa nazywana ośmiobitowym Soniciem 3 (analogicznie do poprzednich gier).

Postacie Edytuj

Wygląd Imię Opis
Sonic Sonic Triple Trouble art
Sonic the Hedgehog Niebieski jeż, potrafiący biegać z prędkością dźwięku, oraz główny bohater. Arcy-wróg Doktora Eggmana i najlepszy przyjaciel Tailsa. Wraz ze swoim lisim przyjacielem rusza na przygodę, której celem jest powstrzymanie Eggmana i odzyskanie Szmaragdów Chaosu.
Tails Triple Trouble
Miles "Tails" Prower Lis z dwoma ogonami, które umożliwiają mu latanie. Tails jest najlepszym przyjacielem Sonica. Wraz ze swoim idolem rusza na przygodę, której celem jest powstrzymanie Eggmana i odzyskanie Szmaragdów Chaosu.
Knuckles S3 artwork
Knuckles the Echidna Czerwony kolczatka, rywal Sonica i Tailsa. Jest równie silny co naiwny. Eggman wmawia mu że Sonic i Tails chcą zdobyć Szmaragdy Chaosu do złych celów. Knuckles przeszkadza bohaterom, zastawiając na nich pułapki na końcu większości poziomów. Jest również gotów stanąć do bezpośredniej walki.
Fang
Nack the Weasel/Fang the Sniper Ekscentryczny łowca skarbów, który poszukuje Szmaragdów Chaosu. Nie posiada jednak szlachetnych intencji. Nack planuje sprzedać szmaragdy i bardzo dobrze na tym zarobić. Można go spotkać na specjalnych poziomach, gdzie pilnuje poszczególnych Szmaragdów Chaosu. Nack korzysta ze swojego pojazdu: Marvelous Queen, do którego doczepia różnego rodzaju uzbrojenie. Mimo że wygląda na groźnego przeciwnika, często pada ofiarą własnych pułapek.
Eggman Robotnik
Doktor Eggman Doktor Eggman (właśc. Doktor Ivo Robotnik) to szalony naukowiec, którego IQ wynosi ponad 300 punktów. Pragnie odzyskać wszystkie Szmaragdy Chaosu, które jego niezdarny badnik zgubił. Eggman korzysta z naiwności Knucklesa i wmawia mu, że Sonic i Tails muszą zostać powstrzymani. Poza kolczatką, doktor wysyła swoje roboty, aby spowolniły bohaterów.
Metal Sonic CD art 1
Metal Sonic Mechaniczna kopia Sonica. Pojawia się w Atomic Destroyer Zone, gdzie znienacka atakuje bohaterów. Metal Sonic może się unosić, oraz wykonywać V. Maximum Overdrive Attack który czyni go niepowstrzymanym.

Poziomy Edytuj

Sunset Park Act 1 03

Sunset Park Zone

Przeciwnicy Edytuj

Sprite Nazwa Poziom Opis
Bane Motora sprite STT
Bane Motora Great Turquoise Zone Bane Motora patroluje wyznaczony teren. Na skorupie posiada sprężynę, odbijająca gracza.
Bombaberry sprite
Bombaberry Great Turquoise Zone, Sunset Park Zone Bombabery zrzuca na gracza swoje bomby.
Mosqui sprite tt
Mosqui Sunset Park Zone Mosqui zlatuje w dół, aby dźgnąć gracza swoim żądłem.
Sunset Park badnik
Badnik z Sunset Park Zone Sunset Park Zone Badnik poruszający się w wagoniku.
Meta Junglira badnik 1
Badnik z Meta Junglira Zone Sunset Park Zone, Meta Junglira Zone Badnik poruszający się na ruchomej platformie, z której strzela dwoma pociskami.
Rabibin sprite
Rabibin Meta Junglira Zone Rabibin podskakuje w kierunku gracza.
Penguin Bomber sprite
Penguin Bomber Robotnik Winter Zone Penguin Bomber wbiega na gracza, aby się zdetonować.
Spidal Tap sprite
Spidal Tap Robotnik Winter Zone Spidal Tap zajmuje ruchome platformy.
Tidal Plant badnik
Badnik z Tidal Plant Zone Tidal Plant Zone Badnik ten rozdziela segmenty swojego ciała, kiedy gracz nie trafi go w głowę.
Mecha Chick sprite 2
Mecha Hiyoko Atomic Destroyer Zone Mecha Hiyoko wyskakują z pułapek, po wciśnięciu przez gracza przycisku.
Bomblur sprite
Bomblur Atomic Destroyer Zone Bomblur odbija się od poziomych springów

Bossowie Edytuj

Tart Turtle 1

Tart Turtle

Krytyka Edytuj

Sonic Triple Trouble otrzymało mieszane recenzje, z przewagą pozytywnych. Gra była chwalona za nowe elementy gameplayu czy grafikę, zaś krytykowana za niski poziom trudności czy chwilowe spowolnienia. Wraz z kolejnymi reedycjami, ilość negatywnych recenzji zwiększała się, lecz wciąż gra była chwalona za niektóre elementy, takie jak układ poziomów i grafika.

Inne wersje i porty Edytuj

Gra doczekała się kilku reedycji, podobnie jak inne tytuły na Game Gear. Sonic Triple Trouble dostępne jest do odblokowania w Sonic Adventure DX: Director's Cut po zdobyciu 160 emblematów. Pojawia się także w Sonic Gems Collection. Gra została wydana wraz z 19 innymi grami na Game Gear i Master System w 2006 roku na konsolę przenośną Coleco Sonic produkowaną przez firmę Coleco. W 2012, gra została udostępniona na Wirtualnej Konsoli Nintendo 3DS za cenę 300 punktów.

Adaptacje Edytuj

Archie STT

Okładka numeru

Wydawnictwo Archie Comics w sierpniu 1995 opublikowało komiks oparty na amerykańskiej wersji fabuły. Wydany został jako trzeci numer z serii Sonic Special. Komiks wprowadził Nacka do uniwersum komiksowego.

Ciekawostki Edytuj

  • Chociaż gra jest sequelem do Sonic Chaos, fakt ten nie był rozpowszechniany poza Japonią, gdzie gra została wydana jako Sonic & Tails 2.
  • Nie jest wiadome, w której części świata Sonica rozgrywają się wydarzenia z gry (poprzednie tytuły jasno wskazywały South Island jako miejsce akcji). Można założyć, iż dzieje się na Angel Island (m.in. ze względu na obecność Knucklesa), lecz nie jest to potwierdzone.
  • Gra jest podobna do Sonic the Hedgehog 3, m.in. ze względu na obecność Knucklesa. Sama gra została wydana pomiędzy Sonicem 3 a Sonic & Knuckles.
  • Gra została stworzona z myślą o konsoli Game Gear, co różni ją od poprzednich tytułów, które w dużej mierze były portami z Master System i miały poziomy niedostosowane do ekranu konsoli.
  • Ga zawiera elementy z Sonic the Hedgehog CD takie jak Super Peel Out, jednorazowe zderzaki czy obecność Metal Sonica.
  • Muzyka z 3 aktu Sunset Park Zone jest w rzeczywistości nieużywaną piosenką z Sonic Chaos w niższym tonie.