Sonic World

Sonic World – poziom z kompilacji Sonic Jam wykonany w trójwymiarze. Poza typowym dla Klasycznego Sonica gameplayem, gracz może wypełniać różne misje a także odwiedzać "muzea" związane z serią i jej historią.

Opis poziomu Edytuj

Poziom wygląda jak Green Hill Zone. Poziom zawiera 100 pierścieni, platformy, checkpointy, trampoliny. Ponadto można tutaj znaleźć Tailsa latającego nad planszą, Flickies, które latają dookoła oraz karty z kodami (ang. Cheat Cards). Zawierają one dostępne cheaty do gier z kompilacji.

Muzea Edytuj

Sonic World zawiera kilka muzeów o różnej tematyce. Są to:

  • Dom Postaci (ang. Character House) – budynek zawierający informacje i obrazki o postaciach. Ma dwa wejścia: dobre i złe. Dobre wejście jest oznaczone głową Sonica i dotyczy postaci pozytywnych. Złe wejście oznaczone jest głową Doktora Robotnika i dotyczy postaci negatywnych.
  • Sklep Muzyczny (ang. Music Shop) – można tam odsłuchać wszystkie piosenki i efekty dźwiękowe z kompilacji.
  • Kino (ang. Movie Theatre) – znajdują się tu filmiki z udziałem niebieskiego jeża:
    • Intro i outro z Sonica CD
    • Trailer do Sonic the Hedgehog: The Movie
    • Man of the Year – krótki filmik opowiadający o Sonicu, który został "Człowiekiem Roku" co powoduje gniew i chęć zemsty u Doktora Robotnika.
    • Reklamy – japońskie spoty reklamujące gry: Sonic 1, Sonic 2, Sonic 3, Sonic Spinball, Sonic CD, Sonic Triple Trouble oraz Sonic Drift.
  • Galeria sztuki (ang. Art Gallery) – znajdują się tu profesjonalnie wykonane artworki postaci z serii.
  • Galeria sław (ang. Hall of Fame) – historia serii Sonic the Hedgehog, ciekawostki i inne tego typu informacje wyrażone w formie obrazków.

Misje Edytuj

Poza eksplorowanie poziomu, gracz może wykonywać misje. Aby móc wykonać misję należy wejść na biało-czerwony przycisk. Aby misja została zaliczona należy wejść ponownie na przycisk. Następne wejście na przycisk pozwoli wykonać kolejną oraz możliwość poprawienia czasu w poprzednio wykonanych już misjach. Do wykonania jest 8 misji:

Misja Limit czasowy Cel
20 Rings 1’00”00 Zdobycie 20 pierścieni
3 Red Points 1’00”00 Dotknięcie 3 czerwonych checkpointów
50 Rings 1’00”00 Zdobycie 50 pierścieni
Touch Miles 1’30”00 Złapanie się Tailsa i przez chwilę lecenie z nim
5 Blue Points 1’30”00 Dotknięcie 5 niebieskich checkpointów
7 Secret Cards 2’00”00 Zdobycie 7 kart z kodami
3 Balloons 2’00”00 Przebicie 3 balonów
100 Rings 2’30”00 Zdobycie 100 pierścieni

Wykonanie wszystkich misji spowoduje pojawienie się wielkiego pierścienia nad wodospadem. Wskoczenie do niego pozwala zobaczyć napisy końcowe gry Sonic Jam

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Sonic World

Ciekawostki Edytuj

  • Sonic World był testowym poziomem do wczesnej wersji gry Sonic Adventure.
  • Modele Sonica i Tailsa zostały użyte w Sonic R