Sonic World – poziom z kompilacji Sonic Jam wykonany w trójwymiarze. Poziom cechuje się rozgrywką klasycznego Sonica. Głównymi elementami poziomu są budynki oraz misje do wykonywania.

Opis Edytuj

Poziom wygląda jak Green Hill Zone. Zawiera 100 pierścieni, platformy, punkty kontrolne czy springi. Ponadto można tutaj znaleźć Tailsa latającego nad planszą, Flicky, które latają dookoła oraz karty z kodami (ang. Cheat Cards). Zawierają one dostępne kody do gier z kompilacji.

Główną atrakcją poziomu są różne budynki, zawierające różne media związane z serią Sonic the Hedgehog. Są to:

  • Dom Postaci (ang. Character House) – budynek zawierający informacje i obrazki o postaciach. Ma dwa wejścia: dobre i złe. Dobre wejście jest oznaczone głową Sonica i dotyczy postaci pozytywnych. Złe wejście oznaczone jest głową Doktora Robotnika i dotyczy postaci negatywnych.
  • Sklep Muzyczny (ang. Music Shop) – można tam odsłuchać wszystkie piosenki i efekty dźwiękowe z kompilacji.
  • Kino (ang. Movie Theatre) – znajdują się tu filmiki z udziałem niebieskiego jeża:
    • Intro i outro z gry Sonic the Hedgehog CD
    • Trailer do Sonic the Hedgehog: The Movie
    • Man of the Year – krótki filmik opowiadający o Sonicu, który został "Człowiekiem Roku" co powoduje gniew i chęć zemsty u Doktora Robotnika.
    • Reklamy – japońskie spoty reklamujące gry: Sonic the Hedgehog, Sonic the Hedgehog 2, Sonic the Hedgehog 3, Sonic Spinball, Sonic the Hedgehog CD, Sonic Triple Trouble oraz Sonic Drift.
  • Galeria sztuki (ang. Art Gallery) – znajdują się tu profesjonalnie wykonane artworki postaci z serii.
  • Galeria sław (ang. Hall of Fame) – historia serii Sonic the Hedgehog, ciekawostki i inne informacje wyrażone w formie obrazków.

Misje Edytuj

Poza eksplorowaniem poziomu, gracz może wykonywać misje. Aby móc wykonać misję należy wejść na biało-czerwony przycisk. Aby misja została zaliczona należy wejść ponownie na przycisk. Następne wejście na przycisk pozwoli wykonać kolejną oraz możliwość poprawienia czasu w poprzednio wykonanych już misjach. Do wykonania jest 8 misji:

Misja Limit czasowy Cel
20 Rings 1’00”00 Zdobycie 20 pierścieni
3 Red Points 1’00”00 Dotknięcie 3 czerwonych punktów kontrolnych
50 Rings 1’00”00 Zdobycie 50 pierścieni
Touch Miles 1’30”00 Złapanie się Tailsa i przez chwilę lecenie z nim
5 Blue Points 1’30”00 Dotknięcie 5 niebieskich punktów kontrolnych
7 Secret Cards 2’00”00 Zdobycie 7 kart z kodami
3 Balloons 2’00”00 Przebicie 3 balonów
100 Rings 2’30”00 Zdobycie 100 pierścieni

Wykonanie wszystkich misji spowoduje pojawienie się wielkiego pierścienia nad wodospadem. Wskoczenie do niego pozwala zobaczyć napisy końcowe gry Sonic Jam

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Sonic World

Ciekawostki Edytuj

  • Sonic World był testowym poziomem do wczesnej wersji gry Sonic Adventure.
  • Modele Sonica i Tailsa zostały użyte w Sonic R.