FANDOM

Główny artykuł

Cudzy1.png Scrape Your Knuckles. Catch Some Tails. Sonic the Hedgehog: The Movie Cudzy2.png
Slogan
Sonic OVA.png

Sonic the Hedgehog: The Movie (znany częściej jako Sonic OVA) – film na podstawie serii gier Sonic the Hedgehog, produkcji Studia Pierrot. Składa się z dwóch półgodzinnych odcinków "Journey to Robotnikland", oraz "Sonic vs. Metal Sonic".

Fabuła Edytuj

Słonecznego poranka Sonic wypoczywał na plaży razem z Tailsem. Lis rozpoczął testować swoją odrzutową deskę do surfingu, gdy nagle pojawił się Old Man Owl, z ważną informacją od Prezydenta. Niestety przez swoją nieuwagę i wadę wzroku prawie rozbił się o klif wyspy. Tails postanowił uratować sowę, lecz sam został uwięziony w samolocie. Dopiero Sonic, niewzruszony dotychczas problemem, z powodzeniem ratuje obojga. Sowa tłumaczy bohaterom, iż Prezydent jest w tarapatach. Niebieski jeż natychmiast rozpoczął interwencję, i wyruszył do pałacu Prezydenta.

Na miejscu, bohaterowie spotkali Prezydenta i jego córkę Sarę, oraz złego Doktora Robotnika razem z armią Robotów. Robotnik więził ich. Sonic gotów był zaatakować, lecz został poproszony przez Prezydenta o wysłuchanie warunków Doktora. Według opowieści Metal Robotnik miał zdewastować Robotropolis, i wyrzucić Eggmana z Land of Darkness. Po krótkim czasie Sonic za namową Tailsa postanowił zaufać Robotnikowi.

Sonic i Tails wyruszyli w podróż do Land of Darkness. W tym samym czasie Robotnik i Sara rozgrywali pojedynek w grę wideo. Lis zauważa tornado, po czym stwierdził, że jest to jedyna droga do Robotropolis. Bez chwili zawahania zaczął pikować w dół. Na miejscu zastali opuszczone miasto podczas burzy. Szukając centrum,zostali odepchani przez Metal Robotnika. Sonic rozpoczął konfrontację, lecz nie był zdolny przebić stali konstrukcyjnej. Zmienił więc plan, i zaczął uciekać autostradą jednocześnie zmierzając w kierunku centrum, odszukać generator robotów z opowieści Eggmana. Niestety ucieczka również nie przyniosła rezultatów, gdyż Metal Robotnik był wyposażony w nieokreśloną lepką substancję. Z pomocą Knucklesa udało im się jednak pokonać Robota, i wrócić do poszukiwania generatora robotów.

Trzej bohaterowie dotarli do maszyny i udaje im się ją zatrzymać setną sekundy przed wybuchem. Nagle, Sonic został zamknięty w szklanym urządzeniu, i zostają skopiowane jego czynności życiowe. Z dachu spadł Metal Robotnik, i rozleciał się w drobny mak. Robotnik przyznał, że cały czas to on sterował Metal Robotnikiem. Po przemówieniu Naukowca z machiny wydostaje się Hyper Metal Sonic. Protagoniści jednogłośnie uznali, że pomogą jeżowi, lecz ten postanowił sam zniszczyć robota Eggmana. Z początku Sonic posiadał przewagę, jednak robot okazał się być równie twardy co Metal Robotnik. Po porażce Sonic został wyniesiony z powrotem na South Island, a fukcje życiowe wskazywały, że jeż nie żyje. Metal zostawił go w lesie i rozpoczął poszukiwania Prezydenta.

Nazajutrz Sonic obudził się, i jak najprędzej odszukał Tailsa. Ten był w bazie na South Island, i zaniepokojony stwierdził, że Prezydent jest na biegunie, oraz, że Metal Sonic też tam się znajduje. Sonic pobiegł czym prędzej na biegun, i po krótkim czasie rozpoczął drugą konfrontację z Robotem. W tym samym czasie reszta bohaterów uratowała Prezydenta i jego córkę z płonącego odrzutowca. Po paru minutach Metal Sonic wpadł za sprawą Spin Attacku Sonica do aktywnego wulkanu. Nie był to jednak cel jeża, i sam wskoczył do krateru. Wyciągnął rękę do płonącego robota, jednak ten tylko odpowiedział, iż na tym świecie może pozostać tylko jeden Sonic, po czym bezpowrotnie spłonął. Sonic wyszedł z krateru, i uradowany zwycięstwem podszedł do swoich przyjaciół. W trakcie świętowania bohaterów Eggman stwierdził, iż posiada kopię danych Hyper Metal Sonica, jednak i ta została zniszczona przez pocisk, który Doktor sam wystrzelił.

Obsada Edytuj

Postacie Wersja japońska Wersja angielska
Sonic the Hedgehog Masami Kikuchi Martin Burke
Miles "Tails" Prower Hekiru Shiina Lainie Fraiser
Knuckles the Echidna Yasunori Matsumoto Bill Wise
Doktor Robotnik Junpei Takiguchi Edwin Neal
Hyper Metal Sonic Masami Kikuchi Gary Dehan
Old Man Owl Chafurin Charles Campbell
Sara Mika Kanai Sascha Biesi
Prezydent Yuzuru Fujimoto Edwin Neal
Adiutant pana Prezydenta Akimitsu Takase

Ciekawostki Edytuj

  • W angielskim dubbingu, głos doktora Robotnika i Prezydenta podkłada ta sama osoba.
  • Styl rysowania i animacji filmu jest wzorowany na openingu i endingu gry Sonic CD.
  • Team Blast Sonica, Tailsa i Knuckelsa z gry Sonic Heroes był wzorowany na finałowym uderzeniu podczas walki z Metal Robotnikiem.
  • Podczas gry Robotnika z Sarą w bijatykę nad paskiem życia Doktora jest napisane "Eggman", a nad paskiem życia Sary widnieje "Seira".
  • Gdy Robotnik wchodzi z Sarą do Metal Robotnika, pewien robot trzyma niebieski napis ,,Goodbye Sara".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki