Fandom

Sonic Wiki

Sonic the Hedgehog: The Movie

3250stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Sonic-film.jpg

Sonic the Hedgehog - film

Sonic the Hedgehog - Film (w skrócie Sonic - Film, Sonic Anime lub Sonic OVA) to dwuczęściowy film w tematyce jeża Sonica. Animację do tego filmu wykonało Studio Pierrot.

Informacje Edytuj

Film składa się z dwóch półgodzinnych odcinków ("Journey to Robotnikland" i "Sonic vs. Metal Sonic"). W przeciwieństwie do innych gier/seriali, fabuła ma miejsce na planecie zwanej Freedom.

Fabuła Edytuj

Sonic odpoczywa na plaży razem z Tailsem przed domem z żelastwa. Lis zaczyna testować swoją odrzutową deskę do surfingu, gdy nagle pojawia się Oji-san, stara papuga(w angielskiej wersji stara sowa) i prawie uderza w ścianę góry. Zostaje uratowany przez Sonica. Tłumaczy mu, że przyszedł z informacją, że prezydent został uwięziony przez doktora Robotnika. Sonic i Tails używają Tornado, by dolecieć do pałacu prezydenta.

Na miejscu, bohaterowie spotykają prezydenta i jego córkę Sarę, oraz Robotnika i kilka jego robotów. Robotnik więzi ich i wypuści pod warunkiem, że Sonic pokona Metal Robotnika (Dark Eggman w japońskim dubbingu), który zaatakował jego Robotnikland w Land of Darkness i sabotażował miasto i zniszczył generator przeciążając go, przez co zniszczyłby całą planetę. Gdy Robotnik skończył mówić, wszyscy spali, wliczając Sonica, Tailsa i roboty Robotnika. Gdy zdobył zaufanie bohaterów, dał Tailsowi specjalny zegarek z nawigacją.

Sonic i Tails wyruszają w Land of Darkness, a w międzyczasie Robotnik i Sara grają w bijatykę. Po jakimś czasie, przylatuje Metal Robotnik i doktor do niego wchodzi (Sara także). Bohaterowie niszczą Badniki, które próbują ich zatrzymać. Spotykają Metal Robotnika i toczą z nim walkę. Z początku, twarda skorupa robota nie pozwala go zniszczyć, lecz gdy pojawia się Knuckles, udaje im się go zniszczyć. Po tym, wracają do swojej misji.

Docierają do maszyny i udaje im się ją zatrzymać setną sekundy przed wybuchem. Nagle, Sonic zostaje zamknięty w szklanym urządzeniu, które kopiuje jego DNA i przesyła do Hyper Metal Sonica. Pojawia się Metal Robotnik, lecz po chwili rozlatuje się na kawałki i okazuje się, że tak naprawdę sterował nim doktor Robotnik. Ten przyznaje się do wszystkiego i przedstawia mechaniczną wersję Sonica. Oboje zaczynają walczyć.

Na początku, pojedynek wygląda na wyrównany, lecz Hyper Metal Sonic zaczyna wygrywać. Robotnik ogląda pojedynek w taki sposób, że sprawdza funkcje życiowe Sonica i Metal Sonica. W trakcie walki, niebieski jeż spada, a komputer wskazuje, że zginął. Tails i Knuckles wracają do Land of the Sky i dowiadują się, że robot zamierza zniszczyć planetę, niszcząc Ice Caps. W tej samej chwili, Sonic budzi się w Green Lake City. Biegnie do prezydenta i dowiaduje się wszystkiego o planie Robotnika.

Sonic, Knuckles i Tails biegną do Ica Cap a w miedzycasie zły geniusz planuje wziąć ślub z Sarą. Ta zaczyna się denerwować. Jeż atakuje robota i odbywa się nowa bitwa. Tails zatrzymuje Metal Sonica, dzięki udoskonaleniu zegarka, który otrzymał od Robotnika, używając Spin Dasha. Sonic próbuje zaatakować maszynę ponownie, lecz doktor niszczy zegarek Tailsa. Mimo to, Sonic atakuje Metal Sonica i go pokonuje. W tej chwili, statek prezydenta uderza w most i zostaje zniszczony. Hyper Metal Sonic ratuje prezydenta. Sonic mówi, że robot jednak ma jakieś uczucia, skoro zawiera DNA Sonica.

Metal Sonic wpada do aktywnego wulkanu. Sonic próbuje go uratować, lecz Metal mówi "there is only one Sonic" (tu jest tylko jeden Sonic) i spala się w lawie. Gdy Sonic i przyjaciele świętują koniec bitwy, Robotnik mówi, że nadal ma informacje o DNA jeża w płytce, którą trzymał w ręku. Została ona jednak zniszczona przez pocisk doktora. Pod koniec, Knuckles uderza Sonica w głowę za to, że ten przez przypadek uderzył go podczas walki z Hyper Metal Sonicem.

Obsada Edytuj

Postacie Wersja japońska Wersja angielska
Sonic the Hedgehog Masami Kikuchi Martin Burke
Miles "Tails" Prower Hekiru Shiina Lainie Fraiser
Knuckles the Echidna Yasunori Matsumoto Bill Wise
Doktor Robotnik Junpei Takiguchi Edwin Neal
Metal Sonic Masami Kikuchi Gary Dehan
Oji-San Chafurin Charles Campbell
Sara Mika Kanai Sascha Biesi
Prezydent Yuzuru Fujimoto Edwin Neal
Adiutant pana Prezydenta Akimitsu Takase

Ciekawostki Edytuj

  • W angielskim dubbingu, głos doktora Robotnika i Prezydenta podkłada ta sama osoba.
  • W japońskim dubbingu, głosu Sonicowi i Metal Sonicowi podkłada ten sam aktor.
  • Grafika filmu przypomina czołówkę i zakończenie gry Sonic CD.
  • Team Blast Sonica, Tailsa i Knuckelsa był wzorowany na finałowym uderzeniu podczas walki z Metal Robotnikiem
  • Gdy doktor Robotnik gra z Sarą nad paskiem życia doktora pisze ,,Eggman", a nad paskiem Sary - ,,Seira"
  • Gdy doktor Robotnik wchodzi z Sarą do Metal Robotnika, pewien robot trzyma niebieski napis ,,Goodbye Sara"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki