Fandom

Sonic Wiki

Sonic the Hedgehog (1991)

2692strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

100px-Facepalm.png
Ten artykuł wymaga poprawy pod kątem zasad edycji!
Jeżeli widzisz ten komunikat w artykule, oznacza to, że jest on niezgodny z naszymi standardami i wymaga poprawy. Jeżeli potrafisz, popraw go i usuń ten szablon z nagłówka, jeżeli uznasz, że zostało to wykonane.

Powiązany portal:
Portal:Sonic the Hedgehog (1991)

Sonic the Hedgehog znana również jako Sonic 1 – pierwsza gra z serii Sonic the Hedgehog, która ukazała się na konsolę Sega Mega Drive w czerwcu 1991 roku. Po premierze, gra zyskała ogromną popularność i rzeszę fanów na całym świecie, co przyczyniło się do rozwoju serii i wydania kolejnych części.

Fabuła Edytuj

Zły Doktor Robotnik napadł na South Island w poszukiwaniu Szmaragdów Chaosu oraz z zamiarem robotyzacji wyspy. Sonic, dowiedziawszy się o planach Robotnika, postanawia skonfrontować się ze złym naukowcem po raz kolejny i uratować wyspę oraz Szmaragdy Chaosu.

Gameplay Edytuj

Celem gry jest przechodzenie kolejnych poziomów podzielonych na 3 akty. W czasie przechodzenia poziomów Sonic natrafia na roboty Doktora Robotnika zwane badnikami. Mają one różne ataki, ale większość z nich można zniszczyć używając zdolności niebieskiego jeża. Zniszczenie badnika spowoduje uwolnienie zwierzęcia znajdującego się we wnętrzu robota. Przed śmiercią Sonica chronią pierścienie. Gdy Sonic dotknie czegoś, co zadaje obrażenia (i posiada w tym samym czasie co najmniej 1 pierścień), odbije się i wylecą z niego pierścienie, które Sonic będzie mógł pozbierać. Sonic może korzystać z różnego rodzaju power-upów. Są one zamknięte w specjalnych monitorach. Ich rozbicie spowoduje, że zawartość monitora wyleci, a po chwili Sonic otrzyma wybrany power-up.

Pod koniec 1 i 2 aktu pierwszych pięciu poziomów, Sonic może wejść do specjalnego poziomu, ale pod warunkiem, że jest w posiadaniu co najmniej 50 pierścieni. Wtedy nad signpostem pojawi się wielki pierścień, któryozwala na przejście do specjalnego poziomu. Pod koniec 3 aktu każdego poziomu (z wyjątkiem Scrap Brain Zone) dochodzi do walki z Doktorem Robotnikiem, który jest zawsze w jakiejś maszynie doczepionej do jego głównego pojazdu - Eggmobilu. Pokonanie złego Doktora pozwala na zniszczenie kapsuły i uwolnienie znajdujących się tam zwierzątek.

Poziomy Edytuj

W Sonicu 1 pojawia się 7 poziomów

Specjalne poziomy Edytuj

Osobny artykuł: Specjalny poziom (Sonic the Hedgehog)

Specjalne poziomy to wielkie obracające się labirynty, w których należy znaleźć Szmaragd Chaosu. Nawigowanie po poziomie nie jest proste, jednak istnieją bloki mające wpływ na obracanie się poziomu - blok z literą R (zmienia kierunek obracania się poziomu) oraz blok z napisem UP/DOWN (zmienia prędkość obracania). Ponadto pojawia się blok z napisem GOAL, który zakańcza poziom, a Sonic wychodzi z niczym.

Bossowie Edytuj

Badniki Edytuj

Sprite Nazwa Poziom Opis
Ballhog.gif
Ball Hog Scrap Brain Zone Co jakiś czas wyrzuca bombę z szufladki, która znajduje się w jego brzuchu.
Batbrain-spr.png
Batbrain Marble Zone Wisi na sufitach w podziemnych sekcjach poziomu. Gdy Sonic się zbliży, zaczyna lecieć w jego kierunku przez jakiś czas.
Bomb-spr.png
Bomb Star Light Zone,
Scrap Brain Zone
Lont na jego głowie zapala się, gdy Sonic się zbliży. Po chwili wybucha tworząc 4 odłamki, które mogą zranić Sonica. Nie można go zniszczyć w żaden sposób poza autodestrukcją.
Burrobot-sprite.png
Burrobot Labyrinth Zone,
Scrap Brain Zone
Badnik ten siedzi w gruncie i czeka na Sonica. Gdy jeż się zbliży, Burrobot wyskakuje z ziemi i używa swojego wiertła aby zadawać obrażenia.
Buzzbomber-spr.png
Buzz Bomber Green Hill Zone,
Marble Zone,
Spring Yard Zone
Badnik ten lata wysoko nad ziemią. Gdy znajdzie się w pobliżu Sonica, zatrzymuje się i wystrzeliwuje pocisk po czym odlatuje.
Caterkiller-spr.png
Caterkiller Marble Zone,
Scrap Brain Zone
Porusza się on dość powoli. Gdy zostanie dotknięty, ale nie zniszczony, rozpada się na 4 segmenty, które odbijają się po gruncie.
Chopper-spr.png
Chopper Green Hill Zone Jego atak polega na wyskakiwaniu spod mostów w celu wpadnięcia na Sonica.
Crabmeat-sprite.png
Crabmeat Green Hill Zone,
Spring Yard Zone
Jego atak polega na poruszaniu się po dostępnym obszarze i strzelaniu co jakiś czas.
Jaws-spr.png
Jaws Labyrinth Zone,
Scrap Brain Zone
Nie posiada żadnego ataku, a jedyne co robi to pływanie w tę i z powrotem.
Motobug-spr.png
Motobug Green Hill Zone Porusza się on powoli po terenach na Green Hill Zone]]. Jest pierwszym badnikiem, który pojawia się w grze.
Newtron-sprites.png
Newtron Green Hill Zone W grze są dwa typy Newtronów: niebieski i zielony. Ten pierwszy pojawia się na ścianie i opada na ziemię po czym porusza się w wybranym kierunku. Zielony zaś pojawia się na ścianie, strzela i chowa się ponownie.
Roller-spr.png
Roller Spring Yard Zone Roller wskakuje z lewej strony ekranu gdy Sonic znajdzie się w odpowiednim miejscu. Po tym stoi chwilę i odskakuje ponownie.
Spikes-sprite.png
Spikes Spring Yard Zone Spikes chodzi po dostępnym obszarze. Nie da się go zniszczyć od góry.
Uniuni.gif
Uni-uni Star Light Zone Badnik typu Orbinaut. Podczas poruszania trzyma on swoje kule przy sobie, co czyni go trudnym do zniszczenia.
Unidus-spr.gif
Unidus Labyrinth Zone,
Scrap Brain Zone
Badnik typu Orbinaut. Początkowo porusza się, jednak gdy Sonic znajdzie się w pobliżu - zatrzymuje się i zaczyna strzelać swoimi kulami. Gdy mu się skończą, leci dalej, ale już bez swoich kul.

Reedycje Edytuj

Gra doczekała się wielu reedycji na różne systemy. Została zawarta w wielu kompilacjach, a także przeportowana na inne systemy. W reedycji na Android i IOS można grać jako Tails i Knuckles. W Sonic Generations można tę grę kupić w sklepie.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Sonic the Hedgehog (1991)

  • 24. urodziny serii :D

    10 wiadomości
    • Ja mam nadzieję, że SEGA zrobi ''Sonic Adventure 3'' na ćwierćwiecze serii :) I tego też życzę Sonicowi.
    • Oj tak zgadzam się z Paintem.

Więcej w Fandom

Losowa wiki