Fandom

Sonic Wiki

Sonic the Hedgehog (seria)

2655stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Klasyczny eggman.png
Ten artykuł jest w trakcie rozbudowy!

Sonic the Hedgehog (seria)
SeriaSoniclogo.png
Logo serii Sonic the Hedgehog
Podstawowe informacje
Producent

Sonic Team

Wydawca

SEGA

Dodatkowe informacje
Pierwsza ukazana gra

Sonic the Hedgehog (1991)

Sonic the Hedgehog to seria gier wideo, której główną i tytułową postacią jest jeż Sonic. Gry z udziałem jeża są tworzone przez Sonic Team, a wydawane przez Segę od 1991 roku kiedy to wyszła pierwsza gra z jeżem - Sonic the Hedgehog (1991).

Do 2013 gry z serii zostały sprzedane w ponad 140 milionach egzemplarzy czyniąc serię piątą najlepiej sprzedającą się serią gier wideo na świecie.

Charakterystyczne elementy Edytuj

Pierścienie Edytuj

Osobny artykuł: Pierścienie

Pierścienie (ang. Rings) są ważną częścią serii. Chronią one postać przed śmiercią - dopóki posiada jakiekolwiek pierścienie po otrzymaniu obrażeń nie traci życia (utrata wszystkich powoduje Game Over).

Szmaragdy Chaosu Edytuj

Osobny artykuł: Szmaragdy Chaosu

Szmaragdy Chaosu (ang. Chaos Emeralds) to siedem szmaragdów z niezwykłą mocą. Są one podstawą fabuły większości gier. We wczesnych grach zdobycie wszystkich szmaragdów pozwalało na ujrzenie "dobrego zakończenia" gry i pełne pokonanie Eggmana, zdobycie Super transformacji lub jedno i drugie.

Główny Szmaragd Edytuj

Osobny artykuł: Master Emerald

Główny szmaragd (ang. Master Emerald) to wielki zielony szmaragd z wielkimi mocami. Jego energia może zneutralizować moc Szmaragdów Chaosu. Pozwala on unosić się Anielskiej Wyspie.

Specjalne poziomy Edytuj

Osobny artykuł: Specjalny poziom

Specjalny poziom (ang. Special Stage) to dodatkowy poziom, w którym można zdobyć Szmaragdy Chaosu. Odwiedzenie i przejście wszystkich poziomów specjalnych pozwala zdobyć wszystkie Szmaragdy Chaosu.

Super transformacja Edytuj

Osobny artykuł: Super transformacja

Super transformacja (ang. Super transformation) to specjalny stan postaci, w którym jest ona nietykalna i najczęściej przechodzi przemianę fizyczną. Najbardziej znaną super transformacją jest Super Sonic.

Pętla Edytuj

Osobny artykuł: Pętla

Pętla (ang. Loop) to jeden z najpowszechniejszych elementów gameplayu. Pętle pojawiają się w niemalże wszystkich grach platformowych serii oraz w innych mediach takie jak komiksy czy seriale, lecz nie odgrywają większej roli.

Postacie Edytuj

Imię Opis Obrazek
Sonic the Hedgehog Główny i tytułowy bohater serii. Poruszający się z ponaddźwiękową prędkością jeż, który używa swoich zdolności do ratowania świata przed Eggmanem i innymi złoczyńcami.
SonicUnleashed Sonic.PNG
Doktor Eggman Znany jako Doktor Robotnik. Główny antagonista serii. Nemezis niebieskiego jeża. Marzy by przejąć władzę nad światem. Używa do tego swoich maszyn, lecz nigdy mu się to nie udaje.
Eggman artwork.png
Miles "Tails" Prower Najlepszy przyjaciel Sonica. Tails jest młodym lisem, który może latać przez krótki czas za pomocą swoich ogonów. Ma większość zdolności Sonica wliczając w to ponaddźwiękową prędkość. Jest doskonałym mechanikiem. Ma samolot o nazwie Tornado oraz jego ulepszoną wersję Cyclone.
Tails06.png
Knuckles the Echidna Czerwona kolczatka znana ze swojej siły. Strażnik Master Emeralda. Przyjaciel Sonica, choć na początku Eggman manipulował go wmawiając mu, że Sonic ukradł Szmaragdy Chaosu i Master Emerald. Umie szybować i wspinać się.
Knuckles.PNG
Amy Rose Młoda różowa jeżyca zakochana w Sonicu. Uważa, że jest jego dziewczyną. Widziana po raz pierwszy w Sonic CD. Posiada Piko Piko Hammer, którym atakuje wrogów.
AmyRose.PNG
Metal Sonic Robotyczna kopia Sonica stworzona przez dr. Eggmana. Posiada wiele umiejętności niebieskiego jeża. W Sonic Heroes sprzeciwił się swojemu twórcy i na własną rękę postanowił przejąć władzę nad światem.
Metal Sonic.png

Chronologia gier Edytuj

Zobacz też Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Sonic the Hedgehog (seria)

  • 24. urodziny serii :D

    10 wiadomości
    • Ja mam nadzieję, że SEGA zrobi ''Sonic Adventure 3'' na ćwierćwiecze serii :) I tego też życzę Sonicowi.
    • Oj tak zgadzam się z Paintem.

Więcej w Fandom

Losowa wiki