Fandom

Sonic Wiki

Sonic the Hedgehog 2 (8-bit)

3228stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij
Być może szukałeś gry o tym samym tytule wydanej na Mega Drive?
Sonic the Hedgehog 2 (ソニック・ザ・ヘッジホッグ2 Sonikku za Hejjihoggu Tsū?) – gra platformowa z serii Sonic the Hedgehog wyprodukowana przez firmę Ancient, a wydana przez Segę w październiku 1992 roku na konsole Sega Master System oraz Sega Game Gear. Pomimo nazwy, gra nie ma powiązań z grą na Mega Drive. Została wydana od niej wcześniej. W grze debiutuje lis Tails, najlepszy przyjaciel Sonica.

Fabuła Edytuj

Po wydarzeniach z gry Sonic the Hedgehog, na South Island zapanował spokój. Sonic wybrał się na kolejną przygodę. W międzyczasie, Doktor Robotnik porwał najlepszego przyjaciela Sonica - Tailsa - i uwięził go w Crystal Eggu. Tails tuż przed porwaniem napisał wiadomość o tym, co się stało w nadziei, że Sonic ruszy mu na ratunek. Sonic niedługo potem wrócił na wyspę i odkrył co się stało z Tailsem. Natychmiast wyrusza w poszukiwaniu Szmaragdów Chaosu, aby dostać się do Crystal Egga i uratować swojego przyjaciela.

Rozgrywka Edytuj

Rozgrywka jest podobna do poprzedniej gry. Zadaniem gracza jest przechodzenie kolejnych poziomów od lewej do prawej. Każdy poziom podzielony jest na trzy akty. Dwa pierwsze są pełnowymiarowe. Składają się z rozmaitych sekcji platformowych, zakończone są tabliczką mety. Akt trzeci natomiast składa się z potyczki z bossem, którego funkcję pełni wielki badnik nazywany "Głównym robotem". Doktor Robotnik pojawia się wyłącznie w Crystal Egg Zone jako prawdziwy finałowy boss.

Podczas przechodzenia poziomów, gracz może zbierać pierścienie, które ochronią go przed śmiercią w przypadku uderzenia w przeciwnika lub inną przeszkodę. Gracz może także niszczyć monitory i zdobywać zawarte w nich power-upy - super pierścień, nietykalność oraz dodatkowe życia. W wersji na Master System gracz może także zebrać buty szybkości.

W przemierzaniu poziomów, gracz może wykorzystać rozmaite elementy rozgrywki, m.in. paralotnie, wagoniki czy obrotowe koła. Ponadto w akcie drugim pierwszych pięciu poziomów, znajduje się Szmaragd Chaosu, który jest dobre ukryty. Szósty znajduje się we wnętrzu Mecha Sonica. Zebranie wszystkich pozwala na zagranie siódmego, dodatkowego poziomu w bazie Crystal Egg Zone.

Postacie Edytuj

Grywalne Edytuj

Niegrywalne Edytuj

Poziomy Edytuj

W grze pojawia się 7 poziomów.

Badniki Edytuj

Bossowie Edytuj

Krytyka Edytuj

Gra Sonic the Hedgehog 2 spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem wśród graczy i krytyków. Chwalono takie aspekty jak układ poziomów, ich wygląd oraz rozgrywkę. Gra często znajdowała się na wysokich pozycjach rankingów, m.in. wygrała tytuł najlepszej gry roku na konsole przenośne od Electronic Gaming Monthly. Reedycje również oceniano pozytywnie. Lucas M. Thomas z IGN wystawił wydaniu na Wirtualną Konsolę Wii 8.0/10, nazywając grę "ukrytą perełką z wczesnej historii Sonica".

Reedycje i inne wydania Edytuj

Gra była wydawana ponownie w postaci udziału w kompilacjach lub portach na inne platformy, np. Sonic 2 in 1. Wersja na Game Gear jest dostępna do odblokowania po zdobyciu 120 emblematów w grze Sonic Adventure DX: Director's Cut. Gra jest także dostępna na Wirtualnej Konsoli. Wersja na Master System dostępna jest na Wii od 2008 roku, zaś wersja Game Gear od 2012 na Nintendo 3DS. Gra znalazła się także w Sonic Gems Collection.

Różnice pomiędzy wersjami Edytuj

Podobnie jak w poprzedniej grze, Sonic the Hedgehog 2 różni się pomiędzy konsolami. W tym przypadku nie pomniejszono jednak sprite'a Sonica na Game Gear. Mniejszy ekran utrudnia również walki z bossami oraz zasłania pewne elementy. Poza technicznymi różnicami, wersja na Game Gear posiada nieco zmodyfikowaną sekwencję początkową oraz nową muzykę bossa. Zostaje użyta także inna, nieużyta w wersji Master System, muzyka dla dobrego zakończenia. Z wersji na Game Gear usunięto buty szybkości.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to gra, w której debiutuje lis Tails. Większość graczy jest jednak mylnie przekonana, że lis zadebiutował w 16-bitowej wersji gry.
  • Na kartach tytułowych poziomów na obrazkach widać Sonica i Tailsa pomimo iż Tails został porwany.
  • Jest to pierwsza gra na konsole przenośne, która zawiera pętle.
  • Utwór z Green Hills Zone został wykorzystany przy tworzeniu You Can Do Anything. Oba utwory mają tego samego kompozytora,

Więcej z Fandomu

Losowa wiki