Sonic the Hedgehog CD

Komentarze4 Udostępnij

Klasyczny eggman.png
Ten artykuł jest w trakcie rozbudowy!
Jeśli uważasz, że posiadane przez ciebie informacje są wartościowe dla tego artykułu, rozbuduj go!

Powiązany portal:
Portal:Sonic the Hedgehog CD

Sonic CD (lub Sonic the Hedgehog CD) – gra platformowa z serii Sonic the Hedgehog. Jest to jedyna gra z Sonicem wydana na Sega CD/Mega CD - dodatek do Mega Drive'a. Jest to pierwsza gra w serii, w której pojawili się: Amy Rose oraz jego wróg - Metal Sonic.

Fabuła Edytuj

Co roku na niebie nad Never Lake, pojawia się Little Planet (z ang. Mała Planeta). Na Małej Planecie znajduje się siedem mistycznych kamieni pozwalających na podróże w czasie - Time Stones (z ang. Kamienie Czasu). Gdy zły Doktor Robotnik dowiaduje się o kamieniach i Małej Planecie, postanawia zdobyć kamienie oraz zrobotyzować Małą Planetę. Jakiś czas później, Sonic zmierza nad Never Lake, by obserwować przylot Małej Planety. Gdy planeta przez dłuższy czas się nie pojawia, Sonic zaczyna się rozglądać. W pewnym momencie zauważa Małą Planetę na łańcuchu przykutym do góry. Po chwili z góry odpadają skały odsłaniając twarz złego Doktora. Sonic domyśla się co mogło się stać i czym prędzej wyrusza na ratunek Małej Planecie. Tymczasem na Małej Planecie, w Metallic Madness powstaje robotyczny Sonic...

Poziomy Edytuj

Osobny artykuł: Kategoria:Poziomy w Sonic the Hedgehog CD

W grze Sonic CD jest 7 poziomów podzielonych na 3 zony (akty). Trzecia zona to poziom z bossem podobny do tych pojawiających się w grach ośmiobitowych. Są to:

Każdy poziom posiada 4 linie czasowe.

Przeszła wersja poziomu jest najczęściej w czasie powstawanie lub budowy. Wtedy środowisko jest najmniej zrobotyzowane. To w tej linii czasowej można zniszczyć maszynę robotyzującą. Zniszczenie jej tworzy dobrą przyszłość w danej zonie, a zniszczenie maszyn z obu aktów - w całym poziomie.

Teraźniejsza wersja poziomu jest podstawową wersją poziomu, która pokazuje świat częściowo zajęty przez Eggmana. Tutaj pojawia się kilka cut-scenek, np. porwanie Amy.

Zła przyszłość to świat kompletnie zmechanizowany. Jest on bardzo zanieczyszczony. Jedynym sposobem by zapobiec takiemu scenariuszowi jest zniszczenie wspomnianych maszyn robotyzujących.

Aby odblokować dobrą przyszłość należy zniszczyć maszynę robotyzującą umiejscowioną w przeszłościach pierwszych dwóch aktów. Zdobycie wszystkich kamieni czasu automatycznie ustawia dobrą przyszłość we wszystkich poziomach. Jeśli we wszystkich poziomach wywoła się dobrą przyszłość można obejrzeć dobre zakończenie.

Specjalne poziomy Edytuj

Osobny artykuł: Specjalny poziom (Sonic CD)

Celem specjalnego poziomu jest zniszczenie sześciu UFO na planszy w limicie 100 sekund. Chodzenie po wodzie sprawia, że czas szybciej upływa utrudniając przejście poziomu. Zniszczenie wszystkich UFO w limicie czasowym daje kamień czasu, a nie Szmaragd Chaosu jak w innych grach.