FANDOM

Cudzy1 So when the sun goes down, I turn into...this?! Cudzy2
Sonic the Werehog, Sonic Unleashed
Sonic the Werehog (ソニック・ザ・ウェアホッグ Sonikku za Ueahoggu?, pol. Jeżołak) – transformacja Sonica pojawiająca się w grze Sonic Unleashed. W tej formie niebieski jeż przemienia się w bestię, podobną do wilkołaka. Transformacja powstała kiedy Sonic przez przypadek absorbował część energii Dark Gai. Sonic zmieniał się w Jeżołaka każdej nocy, ale utracił transformację po tym jak Dark Gaia odebrała mu swoją moc.

Utworzenie Edytuj

Wczesny projekt Jeżołaka został stworzony przez jednego z pracowników Segi o imieniu Tanahashi. Początkowo Jeżołak był nieco dzikszy oraz mniej umięśniony. Jeden z ostatnich designów był według autora głupim projektem. Tanahashi opierał się wówczas na Yeti. W ostateczności Jeżołaka wzorowano na pierwszym projekcie, ale wzmocniono grubość jego ramion i zmieniono kształt głowy.

Opis Edytuj

Sonic przyjął tę formę kiedy Sonic przez przypadek absorbował część energii Dark Gai. Odtąd zmieniał się w Jeżołaka każdej nocy, dopóki Dark Gaia nie odebrał mu tej zdolności.

W tej formie Sonic staje się większy i praktycznie całe jego ciała pokrywa futro w ciemniejszym odcieniu niebieskiego. Jedynie na brzuchu, końcówakch kolców i nadgarstkach znajduje się jaśniejsze futro. Uszy jeża stają się bardziej szpiczaste. Jego zęby zmieniają się w kły, a na dłoniach wyrastają ostre pazury (traci przy tym rękawiczki). Buty jeża są ciemniejsze i okute metalowymi kolcami.

Jeżołak zyskuje nowe zdolności, takie jak rozciągliwe dłonie. Zwiększają się również jego siła i wytrzymałość. Traci jednak przy tym wiele cech ze swojej normalnej formy. Przede wszystkim jest wolniejszy, skacze niżej i nie umie zwijać się w kulkę. Jeżołak nie może jeździć na szynach, ponieważ nie ma tak dobrego refleksu i balansu jak zwykle. Sonic nabywa również kilka cech bestii, ponieważ będąc w tej formie lubi wyć do księżyca jak wilki, a czasami biegnie na czterech łapach. Po zwycięstwie często wydaje z siebie ryk. Sonic zyskuje nieco głębszy ton głosu, ale mimo tego nadal jest sobą (nie licząc tego że łatwiej wpada w gniew w tej formie).

Sonic nie lubi tej formy, głównie z tego powodu że nie może w niej być zbyt towarzyski. Jego przyjaciele początkowo go nie poznawali, a niektórzy ludzie bali się z nim rozmawiać. Ponieważ Sonic jest bardzo towarzyski było to dla niego bardzo bolesnym ciosem.

Historia Edytuj

Sonic Unleashed Edytuj

Werehog narodziny

Narodziny Jeżołaka

Jeżołak pojawił się w grze Sonic Unleashed. Sonic uzyskał tę formę kiedy został złapany w pułapkę Eggmana. Doktor odebrał mu Szmaragdy Chaosu i pozbawił je mocy, jednocześnie paraliżując jeża bolesnymi impulsami elektryczności. Energia szmaragdów posłużyła do zasilenia Działa energii Chaosu. Po oddaniu z niego strzału Eggman przebudził Dark Gaię. Sonic w tym czasie przez przypadek absorbował część jej energii i zmienił się w Jeżołaka. Eggman pozbył się następnie jeża, wyrzucając go w kosmos. Jeżołak spadł z przestrzeni kosmicznej i wylądował na Ziemi, ale przeżył. Sonic przyjmował tę formę każdej nocy. Większość jego przyjaciół nie rozpoznała go: Chip początkowo bał się jeża, Tails nie mógł uwierzyć że Sonic przyjął tę formę, a Amy myślała że pomyliła Jeżołaka z Soniciem. Dopiero później wszyscy dowiedzieli się że była to sprawa Eggmana i Dark Gai. Pod koniec gry Dark Gaia odebrał Jeżołakowi swoją energię i Sonic utracił zdolność do tej transformacji.

W kwestii rozgrywki gracz wciela się w Jeżołaka tylko na nocnych poziomach. Jego cel jest taki sam jak u normalnego Sonica - dotarcie do pierścienia mety. Jednakże w jego przypadku rozgrywka jest wolniejsza. Posiada również więcej statystyk do ulepszania. Jeżołak jest wolniejszy i ma dłuższe poziomy (znane są również ze swojej wysokiej trudności). Gracz zyskuje pasek energii życiowej, który trzyma go przy życiu zamiast pierścieni. Jeżołak co jakiś czas napotyka na swojej drodze przeciwników, których musi pokonać aby przejść dalej. Pojawia się licznik combo, a także zdolność do wyprowadzania finisherów na przeciwnikach. Poza walkami pojawiają się różne zagadki, polegające na odpowiednim aktywowaniu mechanizmów. Jeżołak musi wtedy zwykle przenosić różne kamienne klucze, albo aktywować inne przyciski i dźwignie.

W innych grach Edytuj

Sonic Runners Edytuj

W Sonic Runners Jeżołak jest grywalną postacią typu silnego. Może być wylosowany na ruletce premium. Podczas rozgrywki zwiększa bonus za przebyty dystans i zebrane zwierzątka o 37%.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Werehog Archie

Sonic the Werehog w komiksach

W komiksach Jeżołak po raz pierwszy pojawił się w krótkiej adaptacji Sonic Unleashed, która miała miejsce w numerze 193. Później pojawił się w 264 numerze, krótko po tym jak Sonic wszedł w kontakt z energią Dark Gai. Od tego momentu ilekroć Sonic denerwował się za bardzo to przybierał formę Jeżołaka. Kiedy został złapany przez Soumerca Egg Army zmienił się w Jeżołaka i stracił nad sobą kontrolę. Jednakże po otrzymaniu transmisji od leniwca Mossa odzyskał panowanie nad swoją transformacją.

Ciekawostki Edytuj

  • Sonic the Werehog jest jedną z nielicznych antropomorficznych postaci (a właściwie transformacji) w serii Sonic the Hedgehog która nie nosi rękawiczek.
  • Słowo Werehog pochodzi od nazwy mitycznego stworzenia - wilkołaka (ang. werewolf).
  • Umiejętność do rozciągania swoich dłoni u Jeżołaka jest taka sama jak u wielu innych potworów Dark Gai.
  • Sonic the Werehog jest drugą transformacją, która ma swój własny profil na Sonic Channel. Pierwszą był Super Sonic.
  • Prawie każdy włos na sierści Jeżołaka musi być renderowany w przerywnikach i dlatego powoduje duże spadki klatek na sekundę.