FANDOM

Specjalny klucz (ang. Special Key) (スペシャルステージキー Supesharu Sutēji Kī?, dosł. Special Stage Key), znany również jako Sekretny Klucz – elementy rozgrywki pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog. Są to złote klucze.

Opis Edytuj

Sonic Heroes Edytuj

Klatka 1 Heroes

Specjalny klucz w klatce

Specjalne klucze pierwszy raz pojawiły się w Sonic Heroes. Dają dostęp do specjalnych poziomów. Klucze trzymane są w klatkach, które mogą zniszczyć formacje siły (Knuckles, Omega, Big, Vector). Po zebraniu klucz należy donieść do końca poziomu. Należy uważać aby nie otrzymać obrażeń od przeciwników, ponieważ będzie się to wiązało z utraceniem klucza (chyba że gracz ma na sobie osłonę). Doniesienie specjalnego klucza w pierwszym akcie danego poziomu (np. Seaside Hill) daje dostęp do Bonus Challenge, a doniesienie go w drugim akcie (np. Ocean Palace) zapewnia Emerald Challenge pozwalający zdobyć Szmaragd Chaosu.

Sonic Advance 3 Edytuj

Special Key Sprite

W Sonic Advance 3 specjalne klucze zaczynają pojawiać się na normalnych poziomach po tym jak gracz znajdzie 10 ukrytych Chao. Zebranie specjalnego klucza pozwala odblokować specjalny spring i tym samym dostać się na specjalny poziom. Jeśli gracz poniesie porażkę na specjalnym poziomie, to będzie musiał znaleźć kolejny klucz.

Shadow the Hedgehog Edytuj

Secret key

Sekretny klucz

W Shadow the Hedgehog pojawiają się sekretne klucze. Na każdym poziomie w grze znajduje się pięć sekretnych kluczy. Po zebraniu klucz zostaje zapisany i gracz nie musi go później ponownie zbierać. Po zebraniu wszystkich pięciu sekretnych kluczy zostaną odblokowane sekretne drzwi za którymi zwykle kryje się lepsza broń, pojazdy, albo skróty.