Specjalny poziom (Sonic 3D Blast)

Specjalny poziom z Sonic 3D Blast są wykonane w stylu 3D. Celem jest zdobycie Szmaragdu Chaosu położonego na końcu trasy. Każdy poziom składa się z trzech sekcji, których pokonanie jest zależne od ilości pierścieni. Poziomy te są podobne do tych z gry Sonic the Hedgehog 2.

Opis Edytuj

Wejście do poziomu Edytuj

Aby dostać się do Specjalnego poziomu, należy skorzystać z pomocy Tailsa lub Knucklesa. Znajdują się oni w pierwszym i drugim akcie pierwszych pięciu poziomów. Aby poziom się rozpoczął, należy "oddać" swoje pierścieni jednej z postaci i, jeżeli jest ich łącznie więcej niż 50, gracz zostanie przetransportowany do specjalnego poziomu. Warto zaznaczyć, że pierścienie można przynieść w dowolnej ilości i czasie. Pierścienie oddane postaciom kumulują się.

Po zdobyciu wszystkich Szmaragdów, dalej można wejść do poziomu, jednak wtedy nagrodą są bonusowe życia.

Podczas naliczania wyników, pojawiają się dwa specjalne bonusy - Tails Bonus i Knuckles Bonus - które dają po 100 punktów za każdy pierścień oddany danej postaci.

Przebieg poziomu Edytuj

W zależności od konsoli/systemu wydania gry, poziomy są różne.

Sega Mega Drive Edytuj

W wersji na Mega Drive'a, poziom rozgrywa się na moście nad jednym z dwóch krajobrazów: nad wulkanem (poziomy Knucklesa) lub nad chmurami (poziomy Tailsa). Zadaniem gracza jest kontrolować ruchami Sonica z pomocą strzałek w lewo i w prawo oraz za pomocą przycisków skoku. Aby przejść do następnego segmentu należy zdobyć określoną ilość pierścieni przed checkpointem (50, 100 i 150). Poziom kończy się niepowodzeniem, gdy gracz nie zdobędzie odpowiedniej ilości pierścieni.

Sega Saturn Edytuj

Poziomy przypominają tubę, taką jak w Sonic the Hedgehog 2. Sonic musi biec przez poziom i zbierać pierścienie by przejść do następnej sekcji. W tym poziomie pojawiają się specjalne liczniki. Odliczają one powoli liczby. Gdy Sonic dotknie ów licznika, zatrzyma się on i doda liczbę do liczby pierścieni. Poziomy mają jedynie dwa segmenty.

Wymagania pierścieniowe Edytuj
Szmaragd Wymagania
Segment 1 Segment 2
Zielony 50 pierścieni 100 pierścieni
Jasnoniebieski 50 pierścieni 110 pierścieni
Czerwony 70 pierścieni 120 pierścieni
Niebieski 50 pierścieni 100 pierścieni
Fioletowy 70 pierścieni 120 pierścieni
Zółty 70 pierścieni 150 pierścieni
Ciemnoniebieski 80 pierścieni 160 pierścieni

PC Edytuj

W wersji na PC, poziomy są podobne do Saturnowych, ale zmdyfikowano nieco poziomy dla ułatwienia rozgrywki.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Special Stage (Mega Drive)
Special Stage (Saturn/PC)

Ciekawostki Edytuj

  • Poziomy są uważane za jedne z najłatwiejszych z serii ze względu na bardzo niskie wymagania połączone z prostymi layoutami.
  • Modele Sonica, Tailsa i Knucklesa z wersji na Saturna są takie same jak w Sonic R.

Zobacz też Edytuj