FANDOM

Cudzy1 Catch the UFO! Cudzy2
Specjalny poziom – rodzaj poziomu pojawiający się w grze Sonic Mania. Zadaniem gracza jest zdobycie Szmaragdu Chaosu.

Opis Edytuj

Wejście do poziomu odbywa się poprzez wielkie pierścienie poukrywane w normalnych poziomach. Specjalne poziomy rozgrywają się w trójwymiarowym otoczeniu, zależnym od Szmaragdu.

Zadaniem gracza jest pościg za UFO i dogonienie go celem zdobycia trzymanego przez niego Szmaragdu Chaosu. Ruch do przodu odbywa się automatycznie, gracz może skręcać oraz skakać.

Na górze ekranu znajdują się dwa liczniki: czasu oraz prędkości. Czas uzupełniany jest poprzez zbieranie pierścieni, zaś prędkość przez zbieranie kulek. Wypełnia to belkę obok liczników. Po wypełnieniu belki, postać osiągnie kolejną wielokrotność prędkości dźwięku. Pomoże to szybciej dotrzeć do UFO, ale za to sprawi, że postać będzie trudniejsza w sterowaniu. Maksymalna prędkość wynosi Mach 3. Wtedy, pomarańczowe kulki zaczną się pojawiać razem z niebieskimi. Ich zbieranie wypełnia belkę na pomarańczowo i zwiększa Mach Bonus.

Gdzieniegdzie znajdują się rampy, wybijające gracza. W powietrzu można znaleźć Item Boksy. Item Box z pierścieniem daje graczowi 10 pierścieni, z niebieską kulką - wypełnia część belki, a ze strzałką w górę podnosi prędkość o jeden Mach lub zwiększa Mach Bonus. Pojawiają się również przeszkody: kolczaste kule oraz bomby, które spowalniają gracza. Niebezpieczeństwo stanowi wypadnięcie z trasy.

Jeżeli graczowi skończy się czas lub wypadnie za trasę, wyjdzie on z poziomu bez Szmaragdu. Poziom zostaje zakończony sukcesem po dogonieniu UFO.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Dimension Heist

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Zobacz też Edytuj