Specjalny poziom – specjalny poziom w grze Sonic Rush, służący do zdobywania Szmaragdów Chaosu. Może się na niego dostać tylko Sonic, ponieważ Blaze zdobywa swoje Szmaragdy Sol po pokonaniu każdego bossa.

Opis Edytuj

Aby dostać się na specjalny poziom, gracz musi znaleźć specjalny generator. Należy się go chwycić i wykonywać na nim przez jakiś czas Boost, dopóki nie otworzy się kolorowy portal i Sonic do niego nie wskoczy.

Specjalny poziom w Sonic Rush nawiązuje swoim wyglądem, oraz funkcjonowaniem, do specjalnego poziomu z gry Sonic the Hedgehog 2. Gracz porusza się tutaj po niebieskiej tubie pokrytej białymi kropkami. Trasa posiada żółte krawędzie, na które gracz może wbiec. Po wbiegnięciu na krawędź, postać wykona wyskok do przodu. Kolor tła odpowiada barwie Szmaragdu Chaosu, jaki zostanie zdobyty po przejściu poziomu.

Celem gracza jest przejście przez dwie sekcje. Aby przedostać się przez każdą z nich, Sonic będzie musiał zebrać odpowiednią ilość pierścieni. Ich potrzebna ilość wyświetlana jest na górze ekranu. Aby je zbierać, Sonic musi po prostu wejść z nimi w kontakt. Pierścienie można zdobyć na kilka sposobów. Najbardziej powszechne to: zebrać normalny pierścień; zebrać super pierścień, zawierający 5 pierścieni w jednym, lub wskoczyć na czerwonego springa, który wybije gracza w górę i pozwoli wykonać sekwencję akrobacyjną w powietrzu i wygrać dodatkowe pierścienie. Polega ona na tym, że gracz musi w odpowiednim czasie dotknąć za pomocą rysika kolejne liczby, wyświetlone na ekranie. Niektóre pierścienie pojawiają się po włączeniu różowych przycisków, pojawiających się na trasie.

Postać cały czas porusza się do przodu i gracz kontroluje jej ruchy na boki za pomocą rysika, dołączonego do konsoli Nintendo DS. Po zebraniu odpowiedniej liczby pierścieni, Sonic będzie mógł przejść do drugiego etapu, gdzie tym razem jego celem będzie zebranie dwukrotnie większej ich ilości niż poprzednio (stare pierścienie wciąż będą w posiadaniu gracza). Jeśli i tutaj gracz zbierze odpowiednią ilość pierścieni przed końcem trasy, otrzyma Szmaragd Chaosu i opuści poziom. Jeśli jednak nie uda mu się w jakiejkolwiek sekcji tego dokonać, opuści poziom bez nagrody.

Zadanie to utrudniają roboty: Egg Flappery i Egg Baty. Pierwsze występują w grupach. Gracz może je niszczyć, skacząc na ich głowy Homing Attackiem. Zniszczenie każdego takie robota nagradza dwoma dodatkowymi pierścieniami. Bonusowe pierścienie można również zdobywać niszcząc Egg Bata. Jest to robot podobny do nietoperza. Będzie leciał środkiem tuby i co jakiś czas próbował zabrać graczowi część pierścieni, szarżując w niego. Można go zniszczyć, podobnie jak Egg Flappery, Homing Attackiem, ale tym razem wykonanym trzykrotnie. Egg Flapper Bat może również posłużyć do zbierania super pierścieni, zawierających 5 pierścieni w jednym, znajdujących się czasami pośrodku tuby w powietrzu. Najgroźniejszymi przeszkodami są tutaj kolczaste bomby, które przy kontakcie z graczem wybuchają i zabierają mu część pierścieni.

W grze jest łącznie siedem specjalnych poziomów. Każdy odpowiada siedmiu Szmaragdom Chaosu. Szmaragdy Chaosu, razem ze Szmaragdami Sol, są niezbędne do odblokowania poziomu Exception i walki z prawdziwym finałowym bossem gry: Egg Salamanderem.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
A New Day

Galeria Edytuj

[?
]