Specjalny poziom (Sonic the Hedgehog)

2963strony na
Specjalne poziomy w Sonic the Hedgehog (1991) są obracającym się labiryntem ze szmaragdem czekającym na zdobycie.

Aby do niego wejść należy pod koniec pierwszego lub drugiego aktu mieć ze sobą 50 pierścieni po czym wskoczyć do wielkiego pierścienia, który tam będzie. Jeśli graczowi się nie uda będzie mógł spróbować ponownie w następnym akcie. Gracz nie może dostać się do specjalnych poziomów na Scrap Brain Zone.

Opis Edytuj

Poziomy specjalne polegają na nawigowaniu Sonicem, który jest w formie kulistej, po abstrakcyjnym labiryncie. Pojawiają się tu kolorowe bloczki oraz inne, z którymi Sonic może wchodzić w interakcję. Należą do nich: Goal, Zderzak, Jump Stand, Up i Down oraz Reverse. W tle pojawiają się ryby oraz ptaki, które zmieniają się co jakiś czas.

Sam labirynt cały czas się obraca. Gracz ma niewielki wpływ na jego obracanie: może zmienić kierunek za pomocą Reverse'a oraz praędkość za pomocą bloków Up i Down. Jeżeli Sonic wyląduje na nieinteraktywnym bloku lub na Jump Standzie, może, wciąż będąc w formie kulistej, podskoczyć i kontynuować eksplorację. Pojawiają się również pierścienie, które mogą ułatwić nawigację, a także dają bonus punktowy po zakończeniu poziomu. Zebranie 50 pierścieni daje continue, zaś 100 - dodatkowe życie. Pierścieni nie można stracić w żaden sposób.

Pod koniec poziomu pojawia się pomieszczenie ze Szmaragdem Chaosu, do którego dostępu bronią różnokolorowe bloki do niszczenia. Pojawiają się cztery rodzaje bloków. Po dotknięciu, blok zmieni kolor na symbolizujący "słabszy" klocek. Najsilniejszy jest niebieski, który wymaga aż 4 uderzeń do zniszczenia. Potem są: zielony (3 uderzenia); żółty (2) oraz fioletowy (1). Uderzenie fioletowego sprawia, że znika on.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
STH1 Special Stage ~ Mega Drive version ~
STH1 Special Stage ~ Masa's Demo version ~

Ciekawostki Edytuj

  • Początkowo miało pojawić się więcej bloków, jednak nie zostały one użyte. Wśród nich znajdują się bloki z napisami "Zone 1-6", blok z wielką literą "W" oraz zbieralny blok z dodatkowym życiem.
  • W wersji z 2013 roku, pojawia się siódmy poziom specjalny. Zdobycie siódmego szmaragdu odblokowuje super formę danej postaci.

Zobacz też Edytuj