Specjalny poziom (Sonic the Hedgehog 2)

2650stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Share

Specjalny poziom – specjalny poziom, pojawiający się w grze Sonic the Hedgehog 2. Wykonany jest w stylu 3D. Celem jest zdobycie Szmaragdu Chaosu ukrytego na końcu trasy, składającej się z trzech segmentów.

Opis Edytuj

Aby dostać się do poziomu należy zdobyć 50 pierścieni po czym dotknąć punktu kontrolnego. Dookoła niego pojawi się okrąg z gwiazdek. Wskoczenie między gwiazdki, przetransportuje gracza do specjalnego poziomu.

W grze pojawia się 7 specjalnych poziomów - po jednym na każdy Szmaragd Chaosu. Każdy z nich różni się od siebie poziomem trudności. W zależności od poziomu (ale również od postaci) potrzebna jest inna ilość pierścieni do zdobycia szmaragdu.

Gracz może kontrolować ruchami postaci za pomocą strzałek w lewo i w prawo oraz z pomocą przycisków skoku. W grze Sonic + Tails, drugi gracz może sterować ruchami Tailsa za pomocą drugiego kontrolera.

Tuba poza prostymi odcinkami posiada wzniesienia, zakręty i zbocza. Pierścienie pojawiają się w różnych częściach tuby i w różnych konfiguracjach. Najczęściej pojawiają się w długich wąskich grupach, rzadziej w postaci skrzyżowanych korkociągów. Poza pierścieniami, pojawiają się bomby. Gdy gracz uderzy w jedną z nich traci 10 pierścieni. Jeżeli gracz nie zbierze wymaganej ilości pierścieni przed punktem kontrolnym, poziom się kończy i gracz wychodzi z niczym. Jednakże pomyślne przejście segmentu pozwala graczowi na przejście do kolejnego lub, jeżeli był to trzeci segment, zdobycie Szmaragdu Chaosu.

Po zdobyciu wszystkich Szmaragdów, Sonic może zamienić się w Super Sonica, a Knuckles w Super Knucklesa.

Tryb wieloodobowy Edytuj

Specjalne poziomy dostępne są również w trybie wieloosobowym. Dwóch graczy - jeden jako Sonic a drugi jako Tails - może rywalizować na trzech torach następujących po sobie. Zadaniem każdego z graczy jest zdobyć jak najwięcej pierścieni. Gracz, który zdobędzie więcej pierścieni w danym segmencie dostaje punkt. W przypadku remisu nie dostaje go nikt. Gracz z większą ilością punktów pod koniec poziomu, wygrywa go. Gracz, który wygra więcej specjalnych poziomów, wygrywa cały tryb "Special Stage" w grze dla dwóch graczy.

Wydanie na iOS/Androida Edytuj

W reedycji z 2013 roku, poziomy są wykonane w prawdziwym trójwymiarze. Gracz może również wybrać w Level Selectcie, za pomocą piosenek od 00 do 07, w który poziom chce grać. Najpierw należy odtworzyć jedną z piosenek po czym wybrać "Special Stage". Poziomy nie różnią się od swoich pierwowzorów poza tym, że wyrównano wymagania pierścieniowe Knucklesa oraz Sonica i Tailsa.

W reedycji dodano również ósmy poziom specjalny, który jest dużo trudniejszy. Jest grywalny jedynie za pomocą tej metody. Oprócz typowych elementów, posiada on również korkociągi.

Wymagana liczba pierścieni Edytuj

Poniższa tabela przedstawia ile pierścieni należy zebrać w danej sekcji danego poziomu. Sonic i Tails oznacza grę obiema postaciami naraz, zaś Sonic lub Tails - grę jedną z postaci.

Szmaragd Wymagania
Segment 1 Segment 2 Segment 3
Sonic i Tails Sonic lub Tails Knuckles Sonic i Tails Sonic lub Tails Knuckles Sonic i Tails Sonic lub Tails Knuckles
S2-niebieskiszmaragd.png
40 30 30 80 70 70 140 130 130
S2-fioletowyszmaragd.png
50 50 50 100 100 90 140 140 130
S2-czerwonyszmaragd.png
60 50 50 110 110 100 160 160 140
S2-różowyszmaragd.png
40 40 40 100 110 90 150 150 140
S2-żółtyszmaragd.png
55 50 40 110 90 80 200 160 130
S2-zielonyszmaragd.png
80 80 70 140 140 130 220 210 170
S2-szaryszmaragd.png
100 100 50 190 150 100 210 190 140
S2-niebieskiszmaragd.png
90 80 80 210 190 190 280 270 270

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
STH2 Special Stage ~Mega Drive version~
STH2 Special Stage ~Masa's Demo version~

Ciekawostki Edytuj

  • Poziom specjalny był przerabiany i wykorzystywany w wielu grach serii.
  • Jeżeli gracz spełni wymagania do zdobycia siódmego Szmaragdu, podczas biegu po Szmaragd niebo zacznie się świecić na kolory pozostałych Szmaragdów.
  • Tails nie ma żadnego pożytku ze zdobytych Szmaragdów.
  • Wielu graczy krytykuje sztuczną inteligencję w Specjalnych poziomach. Tails reaguje na ruchy Sonica z niewielkim opóźnieniem przez co może nie zdążyć ominąć przeszkody i stracić niektóre ze swoich pierścieni. Może to spowodować, że gracz będzie miał za mało pierścieni.

Zobacz też Edytuj