Specjalny poziom (Sonic the Hedgehog CD)

2643strony na

Specjalne poziomy w Sonicu CD różnią się od innych pojawiających się w serii. Gracz ma pełną swobodę sterowania. Nie jest ono ograniczone do wciskania strzałek, skakania. Do poziomu można się dostać w ten sam sposób jak w Sonic the Hedgehog. Pod koniec 1 lub 2 aktu należy mieć ze sobą 50 pierścieni po czym wskoczyć do wielkiego pierścienia, które się tam pojawi.

Zadaniem gracza jest w przeciągu 100 sekund zniszczyć wszystkie 6 UFO, które latają nad poziomem skacząc na nie. Zadanie będą utrudniać przeszkody, które spowalniają Sonica, zabierają mu czas lub jedno i drugie. Gdy zostanie 20 sekund do końca poziomu na środku poziomu pojawi się niebieskie UFO. Zniszczenie go da Sonicowi dodatkowe 30 sekund czasu.

Po przejściu poziomu gracz otrzymuje Kamień Czasu (odpowiednik Szmaragdów Chaosu). Zdobycie wszystkich jest jednym z dwóch sposobów na odblokowanie "dobrego zakończenia". Drugim sposobem jest zniszczenie wszystkich maszyn robotyzujących pojawiających się w przeszłości w pierwszym i drugim akcie każdego poziomu.

Time Attack Edytuj

Specjalne poziomy są również dostępne w trybie Time Attack w grze. Aby je odblokować należy przejść wszystkie poziomy w czasie krótszym niż 30 minut 21 sekund i 5 setnych (30' 21" 05).