FANDOM

Specjalny poziom – specjalny poziom, pojawiający się w grze Sonic the Hedgehog CD. Ich celem jest zdobycie jednego z Kamieni Czasu. W grze pojawia się siedem poziomów specjalnych oraz jeden ukryty.

Opis Edytuj

Specjalne poziomy w Sonic the Hedgehog CD rozgrywają się w futurystycznych lokacjach. Aby dostać się do specjalnego poziomu, gracz musi zebrać co najmniej 50 pierścieni w pierwszym lub drugim akcie i wskoczyć do wielkiego pierścienia.

W poziomie, gracz porusza się postacią po sieci dróg, wysepek oraz obiektów położonych na wodzie. Każdy poziom zawiera po 6 UFO, które latają nad powierzchnią poziomu. Zadaniem gracza jest zniszczyć wszystkie UFO przy pomocy Spin Attacku, zanim skończy się czas, który wynosi 100 sekund. Gracz może sterować ruchami postaci w lewo i w prawo, nie może zaś zwalniać lub przyspieszać. Za niszczenie UFO, gracz otrzymuje, w zależności od jego rodzaju, pierścienie lub buty szybkości.

Gracz musi uważać na różnego rodzaju pułapki oraz elementy, które mogą przeszkodzić w wykonaniu zadania. Na drogach czasami znajdują się obszary spowalniające, ale także panele przyspieszające. Niektóre z nich mogę wystrzelić gracz prosto do wody, która jest najgroźniejszą przeszkodą. Każda chwila spędzona na wodzie kosztuje gracza cenne sekundy. Pojawiają się także elementy pomagające. Aby łatwiej dostać się do bardziej oddalonych miejsc, gracz może użyć springów oraz wentylatorów. Gracz lecąc na podmuchu z wentylatora może niszczyć napotkane UFO. Pojawiają się także płaskie zderzaki blokujące wejście do wody.

Gdy graczowi zostanie mniej niż 20 sekund, na środku poziomu pojawi się niebieskie UFO, które po zniszczeniu da graczowi dodatkowe 30 sekund. Pojawi się ono tyle razy, ile czas gracza zejdzie poniżej 20 sekund. Jeżeli graczowi uda się zniszczyć wszystkie UFO, kamera obróci się tak, aby postać była widoczna od przodu i na jej ręce opadnie jeden z Kamieni Czasu. W przeciwnym wypadku, poziom zakończy się, a gracz wyjdzie z niczym.

Inne tryby Edytuj

Poza rozgrywką, specjalne poziomy są również dostępne w trybie Time Attack. Do ich odblokowania, gracz musi ustanowić łączny czas na wszystkich poziomach poniżej 30 minut 21 sekund i 5 setnych w oryginalnej wersji lub poniżej 25 minut w reedycji z 2011 roku. Rozgrywka w tym trybie jest niemalże identyczna, jednak tym razem czas jest dodawany, a nie odliczany, zaś woda nie wpływa na wynik.

SCD-SpecjalnyPoziom8

Ósmy poziom specjalny

Poza grywalnymi siedmioma poziomami, gracz może zagrać w ósmy, ukryty poziom. Aby to zrobić, gracz musi wejść do Sound Testu, ustawić wszystkie wartości na 07 (PCM:07 FM:07 DA:07 lub PCM:07 DA:07, w zależności od wersji) i nacisnąć przycisk Start. Gracz zostanie przeniesiony do nowego specjalnego poziomu. Ma on swój własny układ i wygląd. W tle znajduje się nieruchoma głowa Doktora Robotnika oraz jasne niebo. Przejście poziomu pozwala na zobaczenie dodatkowych napisów końcowych - twórców specjalnych poziomów.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Special Stage - JP
Special Stage - US

Zobacz też Edytuj