Buty szybkości (ang. Speed Shoes) (スピードシューズ Supīdo Shūzu?), znane również jako Power Sneakers (ハイスピード Hai Supīdo?, dosł. High Speed), Speed Up (スピードアップ Supīdo Appu?), Super Shoes, High Speed i High-Speed Shoes (ハイスピードシューズ Haisupīdo Shūzu?) – power-up pojawiający się w grach serii Sonic the Hedgehog. Zwiększa szybkość poruszania się postaci. Można go pozyskać z Item Boxów.

Opis Edytuj

Buty szybkości najczęściej pozyskuje się z Item Boxów. Oprócz tego są inne sposoby na ich pozyskanie w niektórych grach. W Competition Mode w Sonic the Hedgehog 3 można je zdobyć z położonych na trasie baniek. W Sonic Adventure 2 mając od 80-89 pierścieni i przejściu przez punkt kontrolny gracz otrzymuje darmowe buty szybkości. W Sonic Generations buty szybkości można zakupić w Skill Shop i włożyć do ekwipunku Klasycznego Sonica, a następnie aktywować w dowolnym momencie na poziomie.

Po zdobyciu buty szybkości zwiększają prędkość gracza. Muzyka zostaje przyspieszona, albo zmieniona na krótki dżingiel. Zazwyczaj w klasycznych grach muzyka zostaje przyspieszona, podczas gdy w trójwymiarowych zmieniona na czas trwania power-upa. Przyspieszenie niesie za sobą pewne ryzyko, ponieważ graczowi trudniej będzie omijać przeszkody i przeciwników.

W grach Sonic Drift i Sonic Drift 2 buty szybkości dają krótkotrwałe przyspieszenie. W Sonic & Sega All-Stars Racing buty szybkości są jednym z przedmiotów które zawodnicy mogą wylosować z Item Boxów. Mogą występować pojedynczo, lub w zestawach po trzy. Aktywowanie butów szybkości dodaje gazu. Szczególnie przydatne są w Sonic Labyrinth, ponieważ pozwalają Sonicowi na bardzo szybkie poruszanie się, które normalnie jest utrudnione.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Kompilacja wszystkich butów szybkości

Odmiany Edytuj

Rakietowe buty Edytuj

Osobny artykuł: Rakietowe buty

Buty pojawiające się w grach Sonic Chaos i Sonic the Hedgehog Triple Trouble. Po zebraniu buty gracza otrzymują zdolność do latania. Szybkość również zostaje przy tym zwiększona.

Podwodne buty Edytuj

Osobny artykuł: Podwodne buty

Buty pojawiające się w grze Sonic the Hedgehog Triple Trouble. Pojawiają się na poziomie Tidal Plant Zone. Ułatwiają szybkie poruszanie się w wodzie.

Spowalniające buty Edytuj

Osobny artykuł: Spowalniające buty

Buty pojawiające się w Competition Mode w grze Sonic the Hedgehog 3. Mają działanie odwrotne do butów szybkości. Po zebraniu ich postać drastycznie zwalnia i ma problemy z budowaniem szybkości.

Galeria Edytuj

[?
]