Fandom

Sonic Wiki

Spikes

3240stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Spikes (ヤドリン Yadorin?, właśc. Yadrin) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog. Jest przypominającym kraba robotem z kolcami na skorupie.

Opis Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Spikes-sprite.png
Spikes zadebiutował w pierwszej grze z serii, gdzie można spotkać na poziomie Spring Yard Zone. Porusza się powoli po dostępnej przestrzeni. Ma kolce na głowie, dzięki czemu nie może być zaatakowany z góry. Można go zniszczyć turlając się na niego.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Spikes 8 bit sprite.png

W 8-bitowej wersji Sonic the Hedgehog, Spikes pojawia się na poziomie Bridge Zone. Robot może poruszać się tylko w jedną stronę (prawo lub w lewo). Można go zniszczyć jedynie Spin Dashem, ponieważ kolce na jego skorupie chronią go przed ciosami z góry i zadają graczowi obrażenia. Spikes może również spaść do przepaści.

Sonic the Hedgehog 4: Episode II Edytuj

Spikes S4 2.png

Spikes ukryty w swojej skorupie

Spikes z lekko zmienionym wyglądem (jego skorupa jest teraz niebieska, a odnóża i czułki różowe), powraca w drugim epizodzie Sonic the Hedgehog 4, na poziomie White Park Zone. Podobnie jak w poprzednich grach, robot porusza się na wyznaczonym terenie. Robota można zniszczyć normalnie Spin Dashem i Spin Attackiem, ale tylko atakując z przodu, ponieważ posiada teraz kolce zarówno na górnej części skorupy jak i tylnej.

Kiedy gracz się do niego zbliży, to Spikes szybko schowa się do swojej skorupy. Po chwili wyjrzy z niej jego oko i robot opuści kryjówkę. W momencie gdy będzie wychodził ze skorupy, jego kolce zostaną na chwilę schowane co umożliwi zniszczenie go skokiem. Robota można także przygnieść śnieżną kulą, jeśli ta zostanie popchnięta.

Sonic Lost World Edytuj

Spikes Lost World.png

Spikes w Sonic Lost World

W Sonic Lost World, wygląd Spikesa ponownie uległ zmianie, tym razem na bardziej uproszczony i podobny do jego konceptu z pierwszego Sonic the Hedgehog. Robot posiada różowy pancerz i rączki, a także żółte czułki.

W grze można spotkać tylko dwa Spikesy, w czwartym Zonie Tropical Coast (tylko na Wii U). Spikesy przemieszczają się po suficie, a jeśli wykryją gracza, to wystrzelą w dół swoje kolce, którymi mogą zranić postać. Po chwili ich kolce zregenerują się i będą mogły być ponownie wystrzelone.

Galeria Edytuj

ved
Sonic Lost World

Więcej z Fandomu

Losowa wiki