Spin Dash

2688stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze9 Udostępnij

100px-Facepalm.png
Ten artykuł wymaga poprawy pod kątem zasad edycji!
Jeżeli widzisz ten komunikat w artykule, oznacza to, że jest on niezgodny z naszymi standardami i wymaga poprawy. Jeżeli potrafisz, popraw go i usuń ten szablon z nagłówka, jeżeli uznasz, że zostało to wykonane.

Spin Dash (スピンダッシュ Supin Dasshu), inaczej zwany Super Spin Dashem, jest znakiem rozpoznawalnym i atakiem Sonica, pozwalający na wystrzelenie siebie z ogromną prędkością z pozycji nieruchomej. Spin Dash został użyty pierwszy raz w Sonic the Hedgehog 2. Spin Dash jest jednym z najbardziej znanych i używanych ruchów.

Opis Edytuj

Spin Dash jest ruchem, gdzie gracz kuca, wykonuje owalny Spin Attack który należy naładować (ta część nazwana jest Spin Charge), następnie puszczony zostaje w szybki ruch obrotowy. Spin Dash używany jest do atakowania przeciwników, niszczenia ścian lub szybkiego wspinania się na zbocza bez konieczności rozpędzenia. Zawsze gracz musi wcisnąć na kontrolerze guzik w dół oraz wciskać kilka razy przycisk skoku by wytworzyć prędkość zasilającą Spin Dash. Po naładowaniu wystarczającej prędkości, gracz musi przestać wciskać wszystkie guziki. Wiele gier ma różne sposoby na wykonanie tego ruchu.

Jest wiele postaci wykonujących ten ruch, oczywiście jest to znak rozpoznawczy Sonica, który używa go wiele razy. Wiele postaci tworzy własne rodzaje tego ruchu.

Ukazania w grach Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Spin Dash nie był ruchem w oryginalnym Sonic the Hedgehog, został dodany jako opcjonalny ruch w wersji z roku 2013 na iOS i Androida. Był wykonywany prawie tak samo jak w Sonic the Hedgehog 2, odblokowywalny Tails i Knuckles też potrafili go użyć. Można także użyć tego ataku grając w wersję na Sonic Jam.

Sonic the Hedgehog 2 Edytuj

W grze Sonic the Hedgehog 2 na Sega Mega Drive debiutuje Spin Dash. Gracz musi kucnąć po czym nacisnąć przycisk skoku aby przeładować Spin Dash. Im szybciej gracz przeładowuje Spin Dasha z tym większą prędkością zostanie on wykonany. Po puszczeniu strzałki w dół Spin Dash zostaje wykonany.

Sonic CD Edytuj

Spin Dash w Sonicu CD wykonuje się podobnie jak w Sonicu 2 z pewną różnicą. Aby ruszyć z miejsca trzeba przeładowywać Spin Dasha przez kilka sekund.

Sonic 3 & Knuckles Edytuj

Spin Dash jest identyczny jak w Sonicu 2.

Zobacz też Edytuj

ved
Sonic Advance 2
ved
Sonic Advance 3