Spin Dash

3010stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze9 Udostępnij
Spin Dash (スピンダッシュ Supin Dasshu?), znany również jako Super Spin Dash (超スピンダッシュ Chō Supin Dasshu?) i Super Dash Attack – jedna z najbardziej rozpoznawalnych umiejętności jeża Sonica. Na przestrzeni lat korzystały z niej również inne postacie. Zdolność została pierwszy raz zaprezentowana w Sonic the Hedgehog 2 i pojawiła się potem w prawie każdej grze 2D z serii Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Umiejętność ta może być wykonywana tylko z pozycji stojącej. Należy wtedy przykucnąć i wciskać przycisk odpowiadający za Spin Dash. Postać zwinie się w kulkę i przygotuje się do startu. Im dłużej będzie w tej pozycji tym silniejszy będzie Spin Dash. Po puszczeniu przycisku zwinięta w kulkę postać toczy się z dużą prędkością do przodu, podobnie jak w przypadku Spin Attacku. Gracz może niszczyć przeciwników i niektóre przeszkody na swojej drodze, ale wciąż jest podatny na ich ataki albo na przeszkody takie jak kolce.

W grach 2D zwykle każda grywalna postać umie korzystać z tej umiejętności. Natomiast w grach 3D zwykle tylko jeże, takie jak Sonic czy Shadow mają do niej dostęp. W Sonic Generations tylko Klasyczny Sonic korzysta ze Spin Dasha.

W Sonic Adventure jeśli gracz ma ulepszenie Light Speed Shoes to podczas wykonywania Spin Dasha będą się wokół niego gromadziły niebieskie kule energii, atakujące pobliskich przeciwników. Po odpowiednio długim gromadzeniu Spin Dasha Sonic zyska energię potrzebną mu do wykonania Light Speed Dash lub Light Speed Attack. W Sonic Adventure 2 zebranie odpowiedniego ulepszenia pozwala Sonicowi albo Shadowowi zgromadzić w ten sposób tylko energię do Light Speed Attack. W Sonic Lost World Spin Dash może być wykonywany znacznie dłużej, jeśli gracz ponownie wciśnie i przytrzyma przycisk ZL.

Odmiany Edytuj

Dark Spin Dash Edytuj

Osobny artykuł: Dark Spin Dash

Odmiana Spin Dasha wykonywana przez Shadowa. Umożliwia poruszanie się wzdłuż czerwonego śluzu.

Burst Dash Edytuj

Osobny artykuł: Burst Dash

Burst Dash to wersja Spin Dasha wykonywana przez Blaze. Zamiast zwijać się w kulkę Blaze otacza się ogniem i toczy do przodu.

Drop Dash Edytuj

Osobny artykuł: Drop Dash

Umiejętność w grze Sonic Mania. Powstała aby nie tracić prędkości po wylądowaniu na ziemi. Drop Dash wykonywany jest w trakcie skoku i pozwala wykonać Spin Dash natychmiastowo przy kontakcie z podłożem.