FANDOM

Spiny (ランダー Randā?, dosł. "Lander")badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog 2. Jest robotem przypominającym ukwiał.

Opis Edytuj

Na pierwszy rzut oka Spiny może nie wyglądać na robota wzorowanego na zwierzęciu. Spiny przypomina jednak ukwiał. Spiny porusza się powoli po lądzie. Może przyczepiać się do podłoża, albo ścian. Na głowie robot posiada rozsuwane działko, z którego może strzelać wolno lecącymi pociskami.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog 2 Edytuj

Spiny sprite
Robot zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog 2 na poziomie Chemical Plant Zone.

Sonic Pocket Adventure Edytuj

Spiny PA sprite

Spiny powraca w Sonic Pocket Adventure, jako jedyny przeciwnik na poziomie Secret Plant Zone.

Sonic Colors Edytuj

Spiny pojawiają się tylko w wersji Sonic Colors na Wii, gdzie jest zdecydowanie większy niż w poprzednich grach. Pojawia się na poziomach Starlight Carnival i Asteroid Coaster. Na otwartych przestrzeniach łatwiej jest je zniszczyć za pomocą Boosta.

Sonic Generations Edytuj

Spiny powracają na odnowionym poziomie Chemical Plant. Ich wygląd jest identyczny jak w Sonic Colors. Poruszają się po podłożu, lub po ścianach poziomu. W akcie drugim, na otwartych przestrzeniach łatwiej jest je zniszczyć za pomocą Boosta. Z kolei w klasycznej wersji należy stosować taką samą taktykę jak w poprzednich grach: skakanie na głowy robotów, lub niszczenie je Spin Dashem.

Sonic Mania Edytuj

Spiny ponownie pojawiają się na poziomie Chemical Plant Zone.

W innych grach Edytuj

Spiny Lego

Spiny w LEGO Dimensions

LEGO Dimensions Edytuj

Spiny pojawia się w LEGO Dimensions w Chemical Plant Zone. Wyglądem nawiązuje do swojego wcielenia z Sonic Generations. Zachowuje się podobnie jak w tamtej grze.

Galeria Edytuj

Szkice koncepcyjne Edytuj

Artwork Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki