FANDOM

Sonic the Hedgehog 4: Episode I
Splash Hill Zone

Następny poziom >>

Splash Hill Zone – pierwszy poziom w grze Sonic the Hedgehog 4: Episode I oraz czwarty akt w Sonic the Hedgehog 4: Episode Metal. Jest inspirowany poziomem Green Hill Zone z Sonic the Hedgehog (1991).

Opis Edytuj

Akt 1 - Początek Przygody Edytuj

Akt 1 nosi nazwę The Adventure Begins. Jakiś czas po zniszczeniu stacji bojowej Doktora Eggmana - Death Egg, Sonic decyduje się odpocząć w tropikalnej okolicy, do której biegnie. Jego spokój zostaje jednak zakłócony przez znajomo wyglądające badniki. Sonic wnioskuje, że jego nemezis powrócił i musi zostać za wszelką cenę powstrzymany.

Poziom nawiązuje w dużym stopniu do klasycznego Green Hill Zone. Nawet początek poziomu jest bardzo podobny, ponieważ gracz spotka Motobuga jako swojego pierwszego przeciwnika, przejeżdżającego pod małym, kwadratowym pagórkiem. W pierwszym akcie znajduje się niewiele obiektów, poza ruchomymi platformami które pozwalają graczowi dostać się do wyżej lub dalej położonych sekcji. Dolne segmenty poziomu to głównie jaskinie z wodospadami i drewniane mosty postawione nad rzekami. Przeciwników jest tu niewiele i są niegroźni, poza Newtronami, ktre ukryte w ścianach mogą znienacka strzelić w gracza pociskiem.

Akt 2 - Atletyka Prędkości Edytuj

Akt drugi nosi nazwę High-Speed Athletics. Jest prawie identyczny jak akt 1, ale pojawiają się tutaj wiszące w powietrzu liany, na które gracz może skoczyć, a następnie rozbujać się. Jest tu również więcej poruszania się po jaskiniach, niż w pierwszym akcie.

Akt 3 - Bieg o Zachodzie Słońca Edytuj

Akt 3 nosi nazwę Sunset Dash. Od pozostałych aktów różni się tym, że rozgrywa się o zachodzie słońca. Zamiast lian pojawiają się tutaj liny-tyrolki, po których gracz może zjeżdżać w dół, lub do przodu.

Boss - Starcie z Doktorem Eggmanem Edytuj

Osobny artykuł: Eggmobile (kula do burzenia)

Pierwsze starcie z Doktorem Eggmanem, który ponownie zasiada za sterami swojego Egg Mobila z kulą do burzenia.

Sonic the Hedgehog 4: Episode Metal Edytuj

<< Poprzedni poziom

Sonic the Hedgehog 4: Episode Metal
Splash Hill Zone

Akt 4 - Pościg za Soniciem... Edytuj

W Epizodzie Metal, Splash Hill Zone jest czwartym i ostatnim poziomem. Metal Sonic w poszukiwaniu Sonica dociera na tropikalne wybrzeże, gdzie znajduje samotną rakietę Tailsa. Kiedy robot jest na miejscu, okazuje się że jest za późno. Sonic i Tails w samolocie Tornado odlatują w stronę sąsiedniego kontynentu. Metal Sonic wściekle przepędza z wybrzeża pobliskie zwierzątka i wsiada na rakietę, podążając tropem niebieskiego jeża. W ten sposób, robot dociera później do White Park Zone.

Poziom ten w wersji dla Metal Sonica składa się tylko z jednego aktu, nazywającego się In Pursuit of Sonic... która jest przerobioną wersją pierwszego aktu dla Sonica - Poczatek Przygody. Jest tutaj więcej przeciwników i pułapek.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Splash Hill - Akt 1
Splash Hill - Akt 2
Splash Hill - Akt 3

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki