FANDOM

Spring (スプリング Supuringu?), znane także jako Jump Springs (ジャンプバネ Janpu Bane?), oraz Springboard – popularne w serii Sonic the Hedgehog elementy rozgrywki. Obok pierścieni są najczęściej pojawiającymi się obiektami na poziomach. Są to sprężyny, które wybijają każdą postać, która na nie skoczy.

Opis Edytuj

Springi towarzyszą serii już od jej pierwszych momentów i stanowią bardzo ważny element każdego poziomu. Każda postać, która skoczy na spring, zostanie wybita w kierunku, w którym jest on zwrócony, najczęściej w górę.

W klasycznych grach z serii, od 1991 do 1998, springi miały postać szarych sprężyn, zakończonych kolorową platformą. Jej barwa jest zależna od siły, z jaką dany spring jest w stanie wybić postać. Żółte springi wybijają z mniejsza siłą niż czerwone. Przy wybiciu, springi emitują charakterystyczny dźwięk.

Wraz z wydaniem gry Sonic Adventure, springi otrzymały diametralną zmianę wyglądu, ale nie swojego funkcjonowania. Zmieniono także dźwięk, jaki towarzyszy wybiciu postaci. Nowoczesne springi, bo o nich mowa, mają postać sprężyn, przykrytych przez czerwony materiał. Pośrodku znajduje się niebieskie pole z żółtą gwiazdą. Czasami springi te zawierają niebieską, lub żółtą obwódkę. Taki model springów zastąpił również klasyczne springi w grach dwuwymiarowych. Wprowadzono także szerokie springi, składające się z trzech zlepionych ze sobą springów.

W Sonic Generations pojawiły się oba rodzaje springów: klasyczne (w kolorach żółtym i czerwonym), a także nowoczesne.

Odmiany Edytuj

Szeroki spring Edytuj

Osobny artykuł: Szeroki spring
Wide spring

Szeroki spring

Szersze springi, pojawiające się w trójwymiarowych grach. Składają się z trzech połączonych ze sobą nowoczesnych springów.

Spring ze śmigłem Edytuj

Osobny artykuł: Spring ze śmigłem
Propeller spring

Spring ze śmigłem

Spring ze śmigłem. Nie odbija gracza, ale każde wskoczenie w niego, uruchamia śmigło. Pozwala ono springowi, i skaczącemu po nim graczowi, wznosić się w górę.

Fałszywy spring Edytuj

Osobny artykuł: Fałszywy spring

Fałszywe springi z symbolem Imperium Eggmana. Wybijają gracza bardzo słabo, w dodatku w niewłaściwym kierunku. Mogą być z tego względu niebezpieczne.

Specjalny spring Edytuj

Osobny artykuł: Specjalny spring
Special spring

Specjalny spring

Specjalne springi pojawiające się w grach Sonic Advance i Sonic Advance 3. Są większe niż normalne springi, a czasami zablokowane i należy je otworzyć za pomocą kluczy. Po wskoczeniu, przenoszą gracza do specjalnego poziomu.

Kolczasty spring Edytuj

Osobny artykuł: Kolczasty spring

Spring, z którego spodniej strony wyrastają kolce, a z górnej odbijająca część. Co jakiś czas obracają się wierzchem do góry, lub do dołu.

Drążek Edytuj

Osobny artykuł: Drążek

Przyczepione do ścian drążki, wybijające postać lekko w górę. Im więcej razy postać odbije się po wysuniętej części drążka, tym wyżej podskoczy.

Katapulta Edytuj

Osobny artykuł: Katapulta

Rodzaj rampy, która lekko wybija gracza w górę, po tym jak postać na niej stanie.

Ciekawostki Edytuj

  • Niewykorzystany model springa z Sonic Jam może być znaleziony w plikach gry Sonic Adventure.
  • Springi pojawiają się na plakatach z poziomu City Escape, które reklamują wydarzenie Spring Festival.