Fandom

Sonic Wiki

Spring Yard Zone

3010stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Być może szukałeś Spring Stadium Zone?

<< Poprzedni poziom

Sonic the Hedgehog (1991)
Spring Yard Zone

Następny poziom >>

Spring Yard Zone – trzeci poziom w grze Sonic the Hedgehog. Następuje po Marble Zone i poprzedza Labyrinth Zone. Składa się z 3 aktów.

Opis Edytuj

Spring Yard Zone jest poziomem o przeważającej tematyce miejskiej, a także częściowo o tematyce parku rozrywki. Rozgrywa się on blisko Marble Zone, prawdopodobnie w pobliżu gór widocznych w jego tle. Poziom rozgrywa się w lub na obrzeżach bliżej nieokreślonego miasta popołudniem. Budynki oraz inne struktury, po których porusza się gracz są koloru jasnobrązowego, gdzieniegdzie z zieloną siatką oraz zielonymi klockami. Siatki czasami służą jako ukryte ścieżki wewnątrz struktur. Poruszanie się wewnątrz struktur umożliwiają także szerokie, już jawne, korytarze. W tle widoczne są góry, skrywające najpewniej Labyrinth Zone.

Poziom łączy w sobie sekcje szybkie oraz sekcje platformowe. Sekcje szybkie rozgrywają się na długich, prostych, często lekko nachylonych, terenach. Zakończone są zwykle dołkiem ze zderzakami i springami lub przechodzą do sekcji platformowych. Często pojawiają się także głębokie wgłębienia, w których Sonic wykonując Spin Attack może się rozpędzić. Sekcje platformowe są powszechniejsze od szybkich. Opierają się głównie na omijaniu kolczastych kul oraz skakaniu po ruchomych blokach i zgniataczach. Kolczaste kule pojawiają się w płytkich zagłębieniach obracając się dookoła platformy w centrum lub w korytarzach poruszające się w górę i w dół. Pojawiają się także mniejsze kulki, ułożone w sznurki po 5, obracające się wokół klocka.

Na szerszych obszarach pojawiają się formacje zderzaków oraz springów na podłożu pod nimi. Pojawiają się także springi wybijające gracza poziomo. Większe obszary wypełnione są neonowymi światełkami układającymi się w sznury lub napisy, lecz nie mają one wpływu na rozgrywkę.

Boss Edytuj

Osobny artykuł: Boss poziomu Spring Yard Zone

Bossem poziomu jest Eggman w Eggmobilu z wysuwanym kolcem. Lata on nad areną złożoną z 10 pomarańczowych bloków. Opada na nie co jakiś czas, wysuwając kolec i wyrywając je. Do jego pokonania potrzebne jest 8 uderzeń.

Badniki Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Buzz Bomber Beeton (ビートン?)
Buzzbomber-spr.png
Crabmeat Ganigani (ガニガニ?)
Crabmeat-spr.png
Roller Arma (アルマ?)
Roller-spr.png
Spikes Yadrin (ヤドリン Yadorin?)
Spikes-sprite.png

W innych grach Edytuj

Sonic Drift Edytuj

Springyard-sdrift.png
Osobny artykuł: Spring Yard (Sonic Drift)

Marble Zone pojawia się jako jeden z 6 torów wyścigowych w grze Sonic Drift. Następuje po Marble, a poprzedza Labyrinth.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Spring Yard jest lokacją pojawiającą się w serii komiksów publikowanej przez Archie Comics. Jest identyczna jak w grze i odgrywa poboczną rolę.

Sonic X Edytuj

Spring Yard Zone pojawia się w komiksowej adaptacji Sonic X autorstwa Archie Comics. Było częścią wirtualnego świata Doktora Eggmana, przez który przemierzali Sonic i Amy. Dwójka znalazła tutaj Knucklesa.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
STH1 Spring Yard Zone ~ Mega Drive version ~
STH1 Spring Yard Zone ~ Masa's Demo version ~

Ciekawostki Edytuj

  • Sparkling-SYZ.jpg

    Sparkling Zone z jednego z wczesnych materiałów promocyjnych

    Początkowo, poziom wyglądał zupełnie inaczej. Przypominał park rozrywki oraz nosił nazwę Sparkling Zone. Był również piątym poziomem, następującym po Star Light Zone, a poprzedzającym Scrap Brain Zone.
  • Spring Yard był pierwszym ukończonym poziomem w grze.
  • Spring Yard Zone jest pierwszym poziomem, w którym gracz może zebrać szósty Szmaragd Chaosu.
  • Drugi akt Spring Yard Zone zawiera dwa możliwe zakończenia i jest jednym z dwóch poziomów, w których jest więcej niż jedna tabliczka mety.
  • Poziom 4-1 w Game Landzie w Sonic Colors jest oparty na Spring Yard Zone.
  • Początkowo w poziomie miały znajdować się Caterkillery.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Spring Yard Zone

  • COPE?

    3 wiadomości
    • Moźe w napisach Sonica 1 pojawia się projektant poziomu Władysław Cope :D? A tak na poważnie, może to być nazwisko twórcy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki