FANDOM

Stomp (ストンピング Sutonpingu?, dosł. Stomping) – umiejętność pojawiająca się w serii Sonic the Hedgehog. Korzysta z niej Sonic the Hedgehog. Polega na zeskoku w dół i wykonaniu tupnięcia, zdolnego do niszczenia przeciwników i przeszkód.

Opis Edytuj

Stomp Unleashed

Stomp w Sonic Unleashed

Stomp pojawił się po raz pierwszy w Sonic Unleashed. W trakcie skoku, Sonic miał możliwość zeskoczenia w dół i przy uderzeniu w ziemię wytwarzał falę uderzeniową, zdolną do zniszczenia pobliskich przeciwników, albo przeszkód w postaci np. skrzyń. Zdolność jest w tej grze nieskuteczna w walce z niektórymi przeciwnikami uzbrojony w tarcze, szczególnie w walce z Egg Fighterami wyposażonymi w tarcze ze springami.

Umiejętność powróciła w obu wersjach gry Sonic Colors. W wersji na Wii wykonuje się ją tak samo jak w Sonic Unleashed, natomiast w wersji na Nintendo DS poprzez wciśnięcie strzałki w dół i przycisku A/B. Super Sonic wytwarza jeszcze większe fale uderzeniowe, które są w stanie zniszczyć niemal wszystkie pobliskie przedmioty i roboty.

SG Stomp Crisis City

Sonic wykonuje Stomp w celu obniżenia platformy w Crisis City

W Sonic Generations zredukowano zasięg fal uderzeniowych do minimum. Można go jednak zwiększyć przez zakup umiejętności Power Stomp. Nowoczesny Sonic może wykorzystać stomp do szybkiego niszczenia robotów (szczególnie takich ułożonych w linii prostej), niszczenia skrzyń, a także szybkiego lądowania na ziemi. W Crisis City pojawiają się platformy unoszone przez gejzery lawy. Wykorzystując Stomp można obniżyć platformy i odblokować przejścia do dalszych sekcji.

W Sonic Forces z umiejętności korzystają dodatkowo Avatar i Shadow.

Ciekawostki Edytuj