Super Sonic

2650stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze13 Share

Cudzy1.png Time to scramble some Eggmen, Super Sonic style! Cudzy2.png
Super Sonic, Sonic Generations

Super Sonic (スーパーソニック Sūpā Sonikku?) – najsłynniejsza super transformacja jeża Sonica, pojawiająca się w licznych grach z serii Sonic the Hedgehog. Jeż uzyskuje ją dzięki mocy siedmiu Szmaragdów Chaosu.

Super Sonic pojawił się po raz pierwszy w Sonic the Hedgehog 2. Gracz może transformować Sonica w jego super formę w trakcie normalnej rozgrywki, po zebraniu wszystkich Szmaragdów Chaosu na specjalnych poziomach. Super Sonic powrócił w Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles, gdzie poza normalną rozgrywką, gracz musiał kontrolować go w trakcie walki z Eggmanem w The Doomsday Zone. Od tego momentu, Super Sonic stał się ważną częścią fabuły każdej kolejnej gry.

Od czasów gry Sonic Adventure, rozgrywka Super Soniciem została ograniczona do Last Story, czyli epilogu danej gry. W późniejszych grach, Szmaragdy Chaosu były zdobywane wraz z rozwojem fabuły gry, a Super Sonic pojawiał się w trakcie klimatycznej walki z prawdziwym finałowym bossem gry. Trwało to do momentu wydania gry Sonic the Hedgehog 4: Episode I gdzie niebieski jeż może ponownie zbierać Szmaragdy Chaosu na specjalnych poziomach i zmieniać Sonica w jego super transformację w trakcie normalnej rozgrywki.

Opis Edytuj

Kiedy Sonic przyjmuje swoją super formę, jego futro zmienia kolor na złoty. Oczy jeża stają się czerwone, a kolce z tyłu głowy zaginają się do góry (w niektórych grach układają się na wzór tych co u jeża Shadowa). W starszych grach, oczy pozostawały czarne, co zmieniono w Sonic Adventure.

Sonic może w tej formie poruszać się znacznie szybciej, skakać wyżej, a także latać. Aby utrzymać transformację, Super Sonic musi zbierać pierścienie. Gracz może aktywować transformację po zebraniu 50 pierścieni, a w innych grach otrzymuje te pierścienie na starcie. Kiedy się skończą, Sonic wraca do normalnej formy.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog 2 Edytuj

Po zgromadzeniu wszystkich siedmiu Szmaragdów Chaosu na specjalnych poziomach, gracz będzie mógł dokonać transformacji na normalnych poziomach. Sonic musi najpierw zebrać minimum 50 pierścieni, a następnie podskoczyć.

Super Sonic porusza się i skacze znacznie szybciej i wyżej niż normalny Sonic. Może niszczyć przeszkody, których normalne zniszczenie wymaga użycia Spin Dasha. Jest również odporny na ataki przeciwników, a także niektórych przeszkód. Wciąż może jednak zginąć spadając w przepaść, lub będąc przygniecionym przez przeszkodę. Gracz musi uzupełniać zapas pierścieni, ponieważ Super Sonic zużywa je z każdą sekundą. Sonic wraca do swojej normalnej formy, kiedy skończą mu się pierścienie.

Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles Edytuj

Super Sonic odgrywa tutaj ważną rolę w fabule gry, a jednocześnie uczestniczy w normalnej rozgrywce. Podobnie jak w poprzedniej grze, gracz musi zebrać siedem Szmaragdów Chaosu na specjalnych poziomach.

Następnie należy zebrać 50 pierścieni i wykonać Insta-shield podczas skoku (czyli ponownie wcisnąć przycisk skoku w trakcie skoku). Super Sonic funkcjonuje tak jak w poprzedniej grze. Dodatkowo, Super Sonic pozwala odblokować dobre zakończenie gry. Gracz może w swojej super transformacji rozegrać poziom The Doomsday Zone. Jednak aby odblokować najlepsze zakończenie, gracz musi zebrać Super Szmaragdy, zmieniając zwykłe Szmaragdy Chaosu. Super Sonic zostanie wtedy zastąpiony Hyper Soniciem.

Sonic the Hedgehog 4 Edytuj

Super Sonic the Hedgehog 4.png

Super Sonic w Sonic the Hedgehog 4: Episode I

Super Sonic pojawia się obu epizodach Sonic the Hedgehog 4. Gracz musi zebrać Szmaragdy Chaosu na specjalnych poziomach.

W Sonic the Hedgehog 4: Episode I, Super Sonic jest grywalny na normalnych poziomach, po ukończeniu wszystkich specjalnych poziomów i zebraniu Szmaragdów Chaosu. Gracz musi następnie zebrać 50 pierścieni na normalnym poziomie i wcisnąć przycisk ataku podczas skoku. Super Sonic posiada wszystkie swoje zdolności z Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles, a także kilka dodatkowych. Może teraz oddychać pod wodą, zawsze wygrywać jackpoty w maszynach losujących w kasynie, a także oświetlać ciemne obszary. Za niszczenie badników gracz jest nagradzany 400 punktami.

W Sonic the Hedgehog 4: Episode II, gracz również musi zebrać Szmaragdy Chaosu na specjalnych poziomach. Transformacja jest dokonywana w taki sam sposób jak w pierwszym epizodzie. Można ją jednak przerwać, wykonując Tag Action z Tailsem. Super Sonic może teraz uczestniczyć w walkach z bossami, ale do transformacji może dochodzić rzadko, ponieważ pierścieni na poziomach z bossami jest niewiele. Finałowy boss w grze nie może być również pokonany tylko przez Super Sonica, bowiem wymaga od gracza wykonania Rolling Combo z Tailsem, co przerywa transfomację.

Sonic Pocket Adventure Edytuj

Super Sonic Pocket Adventure.png

Super Sonic w Sonic Pocket Adventure

W Sonic Pocket Adventure, Super Sonic nie pojawia się w trakcie normalnej rozgrywki. Jest to spowodowane tym, że na specjalnych poziomach gracz może zdobyć sześć Szmaragdów Chaosu, podczas gdy siódmy jest w rękach Eggmana. Gracz otrzymuje wszystkie szmaragdy po pokonaniu finałowego bossa w Last Utopia Zone. Sonic może wtedy dokonać transformacji w Super Sonica i przejść do dodatkowego poziomu Chaotic Space Zone, aby pokonać prawdziwego finałowego bossa. Po raz pierwszy w serii, Super Sonic może korzystać z ataku Super Sonic Boost, który pozwala mu wykonywać szarże do przodu, w trakcie lotu. Gracz otrzymuje na początku walki z bossem 50 pierścieni, które wyczerpują się i muszą być uzupełniane. Super Sonic może odbijać pociski bossa, aby go pokonać, ale jeśli zostanie przez nie trafiony, to będzie przez chwilę sparaliżowany. Sonic traci super formę po walce i nie może z niej korzystać w trakcie normalnej rozgrywki.

Sonic Adventure Edytuj

Super Sonic Adventure.png

Super Sonic w Sonic Adventure

Super Sonic posiada swoją oddzielną, siódmą historię w Sonic Adventure. Jest epilogiem całej gry. Transformacja w Super Sonica nie jest możliwa na normalnych poziomach (chociaż była wcześniej planowana), a jedynie w trakcie walki z prawdziwym finałowym bossem gry: Perfect Chaosem. Sonic Adventure zapoczątkowała taki model rozgrywki Super Soniciem, który pojawia się dopiero pod koniec gry, w walce z finałowym bossem.

Szmaragdy Chaosu są zdobywane wraz z fabułą gry. W trakcie wydarzeń z Sonic Adventure, Perfect Chaos niszczy miasto Station Square i zagraża zniszczeniu świata. Pochłania również negatywną energię ze Szmaragdów Chaosu, które tracą swoją barwę i moc. Przyjaciele Sonica znajdują rozrzucone szmaragdy i napełniają je pozytywną energią, płynącą z ich wspólnej przyjaźni, co pozwala Sonicowi dokonać transformacji.

Celem Super Sonica jest pokonanie Perfect Chaosa, wnikając w jego ciało i uderzając w głowę od środka. Super jeż porusza się, lecąc lekko nad wodą. Gracz musi się najpierw rozpędzić, tworząc Bolt of lightning, aby z odpowiednią prędkością wniknąć do ciała Perfect Chaosa i przebić się do jego głowy. Super Sonic traci prędkość, jeśli wpadnie na przeszkodę, lub otrzyma cios od Perfect Chaosa. Gracz otrzymuje na początku walki 50 pierścieni, które wyczerpują się wraz z upływem czasu i muszą być regularnie uzupełniane. Jeśli Super Sonicowi wyczerpią się pierścieni, to zmieni się z powrotem w zwykłego Sonica i zginie.

Ostatecznie Super Sonic pokonuje Perfect Chaosa i ratuje świat.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Podobnie jak w Sonic Adventure, gracz nie może dokonać transformacji w Super Sonica w trakcie rozgrywki. Szmaragdy Chaosu są zdobywane wraz z postępem fabuły, głównie przez Doktora Eggmana.

Super Sonic i Super Shadow.png

Super Sonic i Super Shadow

W Last Story, Eggman nieświadomie aktywuje plan zemsty jego dziadka, Profesora Geralda Robotnika, na ludzkości. Kosmiczna Kolonia ARK ma zderzyć się z Ziemią i wysadzić planetę, dzięki mocy siedmiu Szmaragdów Chaosu, umieszczonych w rdzeniu Armaty Zaćmienia. Bohaterowie i złoczyńcy łączą siły i dostają się do rdzenia, gdzie atakuje ich Biolizard. Jeż Shadow odwraca uwagę potwora i pozwala Sonicowi i Knucklesowi na wykorzystanie Głównego Szmaragdu do zatrzymania mocy Szmaragdów Chaosu. Czynią to, ale Biolizard wykorzystuje szmaragdy na własny użytek i transformuje się w Finalhazard, łącząc się z kosmiczną stacją i prowadząc ją dalej do zderzenia z Ziemią. W tej sytuacji, Sonic i Shadow poskramiają energię szmaragdów i dokonują transformacji w swoje super formy.

Super Sonic i Super Shadow SA2.png

Super Sonic i Super Shadow po pokonaniu Finalhazarda

Super Sonic i Super Shadow są kontrolowani przez gracza naprzemiennie, w trakcie walki z Finalhazardem. Toczy się ona w kosmosie, dlatego Super Sonic jest wolniejszy. Gracz może wykonywać Super Sonic Boost, który pozwoli mu wykonywać szarże do przodu, a także przyspieszać stopniowo swój lot. Celem gracza jest uderzenie Finalhazarda w wyrastający z jego skóry bąbel, aby zadać obrażenia. Potwór atakuje Super Sonica pociskami i laserami, które odrzucają gracza do tyłu. Podobnie dzieje się wtedy, kiedy gracz uderzy w ciało potwora. Super Sonic otrzymuje na start 50 pierścieni, a po zadawaniu bossowi ciosów, ich ilość będzie się zmniejszać. Pierścienie nie pojawiają się w pobliżu pola walki. Są zbierane przez postać, której gracz obecnie nie kontroluje. Kiedy skończy się ich zapas, Super Sonic wraca do normalnej formy i ginie, a walka zostaje przegrana. Jeśli graczowi kończą się pierścienie, może spróbować przelecieć na drugą połowę pola walki, aby zmienić postać. Należy także pamiętać o 5 minutowym limicie czasu.

Ostatecznie Super Sonic i Super Shadow pokonują potwora. Kosmiczna Kolonia ARK zdołała jednak wkroczyć już w atmosferę planety. Oba jeże dokonują potężnej Kontroli Chaosu, która teleportuje kosmiczną stację z powrotem w przestrzeń kosmiczną. Sonic wraca na pokład, podczas gdy Super Shadow spada w stronę Ziemi i, jak się wszystkim wydaje, ginie.

Sonic Advance Edytuj

Super Egg Robot 1.png

Super Sonic kontra Super Egg Robot

Super Sonic pojawia się dopiero pod koniec gry, podobnie jak w grach z serii Adventure. Gracz musi zebrać, dowolną postacią, siedem Szmaragdów Chaosu na specjalnych poziomach. Następnie jako Sonic należy ukończyć poziom X-Zone pokonując bossa EGG X. Sonic zmieni się wtedy w Super Sonica, aby móc gonić Eggmana uciekającego na Księżyc.

Super Sonic walczy z prawdziwym finałowym bossem gry: Super Egg Robotem. Gracz sunie po powierzchni Księżyca i może wykonywać skoki. Po skoku, Super Sonic może wykonać Super Sonic Boost, którym może niszczyć wystrzeliwane przez bossa kapsuły, a także zadawać mu ciosy w głowę. Super Sonic może być odpychany przez ataki bossa, a także zamykany w wystrzeliwanych przez niego kapsułach, przez co traci pierścienie i nie może ich zbierać. Gracz rozpoczyna walkę z 50 pierścieniami na starcie. Po ich wyczerpaniu, Sonic wraca do normalnej formy i ginie.

Ostatecznie Super Sonic pokonuje Eggmana i po kilku tygodniach wraca na Ziemię. Odnajduje go Tails w samolocie Tornado.

Sonic Advance 2 Edytuj

Super Sonic pojawia się dopiero pod koniec gry, podobnie jak w poprzedniej grze. Tym razem, gracz musi zebrać siedem Szmaragdów Chaosu na specjalnych poziomach jako Sonic. Gracz odblokuje wtedy dodatkową lokację na mapie: True Area 53.

Super Sonic SAdvance 2.png

Super Sonic w Sonic Advance 2

Matka Cream, Vanilla, zostaje porwana przez niewidzialnego robota Doktora Eggmana. Sonic rusza jej na ratunek, wykorzystując siedem Szmaragdów Chaosu do transformacji w Super Sonica. Walka toczy się w przestrzeni kosmicznej. Gracz rozpoczyna z 50 pierścieniami na starcie i musi uzupełniać ich zapas, aby nie utracić super formy, ponieważ Sonic po jej utracie ginie. Super Sonic może wykonywać Super Sonic Boost, którym może odbijać rakietowe pociski wystrzeliwane przez bossa. Super Sonic jest odpychany przez ataki bossa, a także musi uważać na promień zamrażający, który obezwładnia go na pewien czas. Eggman zazwyczaj wsysa wtedy Super Sonica i pozbawia go części pierścieni, a następnie wyrzuca.

Ostatecznie Super Sonic niszczy robota i łapie spadającą z kosmosu Vanillę.

Sonic Heroes Edytuj

W Sonic Heroes, Super Sonic pojawia się w Last Story. Gracz musi zebrać dowolną drużyną siedem Szmaragdów Chaosu na specjalnych poziomach.

Team Super Sonic intro.png

Team Super Sonic

Neo Metal Sonic kopiuje dane czterech drużyn: Team Sonic, Team Dark, Team Rose i Team Chaotix. Następnie zwabia wszystkich na pokład Final Fortress, gdzie dokonuje transformacji w Metal Madness. Doktor Eggman wyjaśnia drużynom, że robot skopiował dane na ich temat i jest teraz tak silny, że pokonanie go jest niemożliwe, bez użycia Szmaragdów Chaosu. Drużyny mają przy sobie klejnoty, ale doktor mówi że nawet z ich mocą szanse na zwycięstwo graniczą z cudem. Drużyny łączą zatem siły. Team Dark, Team Rose i Team Chaotix odwracają uwagę robota, podczas gdy Sonic, Tails i Knuckles przygotowują Szmaragdy Chaosu.

Mimo ich starań, Metal Madness dokonuje transformacji w Metal Overlorda i leci podbić świat. Sonic dokonuje transformacji w Super Sonica i dzieli się swoją mocą z Tailsem i Knucklesem, otaczając ich super osłonami. Następnie rusza do walki z Metal Overlordem.

Sh09.jpg

Team Super Sonic wykonuje Super Sonic Power

Potyczka toczy się wysoko w powietrzu, nad chmurnym niebem. Gracz steruje trzyosobową drużyną, składającą się z Super Sonica, Super Tailsa i Super Knucklesa. Rozpoczyna z 50 pierścieniami, których zapas może być uzupełniany, poprzez zbieranie latających w powietrzu balonów. Jeśli zapas pierścieni się wyczerpie, postacie stracą super formy i zginą. Super Sonic, oraz jego towarzysze, mają już na starcie trzeci poziom, co pozwala im wykonywać najpotężniejsze wersje podstawowych ataków. Super Sonic korzysta m.in. z Spin Jumpu, oraz Rocket Accela. Jeż może niszczyć wystrzeliwane przez Metal Overlorda kryształy. Razem z Super Tailsem i Super Knucklesem, Super Sonic może wykonać Team Blast: Super Sonic Power. Jest to jedyny atak, który może zadać Metal Overlordowi obrażenia. Przez to, że robot jest odporny na prawie wszystkie ataki, a także do jego pokonania potrzebne są trzy super formy, jest to prawdopodobnie najgroźniejszy przeciwnik, z jakim kiedykolwiek walczył Super Sonic.

Ostatecznie, jeż i jego przyjaciele pokonują Metal Overlorda i sprawiają, że Metal Sonic wraca do swojej pierwotnej formy.

Sonic Advance 3 Edytuj

Super Sonic pojawia się dopiero pod koniec gry, podobnie jak w innych tytułach z serii Advance. Gracz musi zebrać, dowolną postacią, siedem Szmaragdów Chaosu na specjalnych poziomach. Następnie jako Sonic należy ukończyć poziom Altar Emerald i pokonać finałowego bossa: Hyper Eggrobo.

Super Sonic SAdvance 3.png

Super Sonic w Sonic Advance 3

Sonic i przyjaciele podążają za uciekającym Eggmanem i jego robotem, Gemerlem. Gemerl wykrywa jednak energię Szmaragdów Chaosu, które posiada Sonic, i atakuje niebieskiego jeża, zabierając mu klejnoty. Następnie wykorzystuje ich moc do transformacji w Ultimate Gemerla. Zdradza Eggmana i łapie jego Egg Mobile, a następnie rzuca nim w Sonica. Robot leci następnie w kosmos, aby podbić świat. Jednak zostawia za sobą szmaragdy, co wykorzystuje Sonic i dokonuje transformacji w Super Sonica. Następnie razem z Eggmanem łączy siły i wspólnie pokonują Ultimate Gemerla.

Ult Gemerl 4.png

Super Sonic kontra Ultimate Gemerl

Walka toczy się na poziomie Nonaggression. Super Sonicowi towarzyszy Doktor Eggman. Gracz rozpoczyna walkę z 50 pierścieniami, które musi uzupełniać, aby utrzymać swoją super formę i nie zginąć. Super Sonic może wykonać Tag Action z Eggmanem, który polega na tym, że jeż łapie Egg Mobile i nasyca go energią, a następnie może wystrzelić w zamknięte oko Ultimate Gemerla. Super Sonic musi w nie następnie uderzać Super Sonic Boostem. Gracz jest odpychany przez ataki Ultimate Gemerla, a także paraliżowany przez promienie elektryczne robota.

Ostatecznie Super Sonic zwycięża i pokonuje robota. Sonic traci następnie przytomność i budzi się w otoczeniu swoich przyjaciół, zadowolonych z jego powrotu.

Sonic Rush Edytuj

Super Sonic Rush.png

Super Sonic w Sonic Rush

W Sonic Rush, gracz musi zebrać wszystkie Szmaragdy Chaosu na specjalnych poziomach, do których dostęp ma tylko Sonic. Dodatkowo, gracz będzie musiał również zebrać Szmaragdy Sol, jako Blaze.

Egg Salamander koniec.png

Super Sonic i Burning Blaze taranują Egg Salamandera

Sonic i Blaze dokonują transformacji w swoje super formy dopiero w epilogu gry, aby ścigać Egg Salamandera. Gracz steruje naprzemiennie Super Soniciem i Burning Blaze, których celem jest pokonanie robota Eggmana i Eggmana Nega na poziomie Exception. Super Sonic może wykonywać Super Sonic Boost. Celem gracza jest przebicie się przez pole meteorytów, które odrzucają jeża do tyłu, podobnie jak ataki Eggmana, chyba że zostanie na nich zastosowany atak Super Sonica. Następnie celem gracza będzie odbijanie pocisków, które wystrzeliwuje Egg Salamander. W miarę jak boss otrzymuje ciosy, gracz zmienia sterowaną postać. Super Sonic musi również uważać na zapas pierścieni, który jest teraz wspólny dla niego i Burning Blaze, nie jak w Sonic Adventure 2, gdzie Super Shadow miał osobny licznik pierścieni. Gracz ginie, jeśli straci pierścienie.

Super Sonic i Burning Blaze uszkadzają robota, a następnie łączą siły i wspólnie wykonują bardzo potężną szarżę, która demoluje maszynę. Następnie Super Sonic żegna się z Burning Blaze, która musi wracać do swojego wymiaru.

Sonic Rush Adventure Edytuj

W Sonic Rush Adventure, gracz musi zebrać wszystkie Szmaragdy Chaosu na specjalnych poziomach, na których Sonic ściga się z Johnnym o klejnot. Dodatkowo, gracz będzie musiał również zebrać Szmaragdy Sol, jako Blaze.

Egg Wizard destroyed.png

Super Sonic niszczy Egg Wizarda

Eggman i Eggman Nega powracają za sterami robota - Egg Wizarda, którego planują wykorzystać do opanowania Energii Gwiazd przy pomocy Jeweled Sceptera. Bohaterowie docierają do jądra planety w Wymiarze Sol, gdzie z mocą szmaragdów dokonują transformacji w swoje super formy. Gracz kontroluje jednocześnie Super Sonica i Burning Blaze i w dowolnym momencie może zmienić sterowaną postać. Celem gracza jest zadawanie ciosów Egg Wizardowi. Burning Blaze może strzelać w niego ognistymi kulami, podczas gdy Super Sonic może odbijać magiczne pociski robota w jego stronę, zadając mu obrażenia. Gracz musi także uważać na swój zapas pierścieni, wynoszący na początku 50. Kiedy się skończą, postacie utracą swoje super formy i zginą.

Eggman Nega aktywuje w końcu pogromcę planet, który może zniszczyć cały świat Blaze. Z pomocą przybywa Marine the Raccoon, która przerywa atak robota, wystrzeliwując w niego pocisk energii. Następnie Super Sonic dobija robota, przebijając się przez jego głowę.

Sonic Unleashed Edytuj

Super Sonic SU Cutscene.png

Super Sonic w Sonic Unleashed

Super Sonic pojawia się na początku gry Sonic Unleashed w cutscence. Niebieski jeż atakuje kosmiczną flotę Doktora Eggmana i dokonuje transformacji w swoją super formę, dzięki mocy Szmaragdów Chaosu. Następnie niszczy okręt flagowy Eggmana i zmusza doktora do odwrotu na samotną stację. Tam, doktor błaga Super Sonica o litość, odwracając tym samym jego uwagę. Następnie aktywuje pułapkę, która unieruchamia Super Sonica i odbiera mu Szmaragdy Chaosu.

Super Sonic Unleashed 2.png

Druga transformacja w Super Sonica

Super Sonic pojawia się następnie pod koniec gry, w trackie finałowego pojedynku w jądrze Ziemi. Sonic wykorzystuje ponownie Szmaragdy Chaosu do transformacji w Super Sonica. Gracz posiada, podobnie jak w poprzednich grach, 50 pierścieni na starcie i musi je uzupełniać, aby utrzymać super formę. Super Sonic wspiera Gaia Colossusa w walce z Perfect Dark Gaią, niszcząc macki potwora, odpowiadające za generowanie wokół niego osłony. Dzięki temu, Gaia Colossus może przystąpić do bezpośredniej walki z Dark Gaią.

Super Sonic zadaje potworowi ostateczny cios, przelatując około jego licznych rąk, a następnie przebijając jego oko na wylot. Sonic jest jednak wyczerpany walką, traci super transformację i pada nieprzytomny. Gaia Colossus wyrzuca go jednak na powierzchnię ziemi.

Sonic Colors Edytuj

Nega-Mother Wisp Super Sonic.png

Super Sonic w wersji Sonic Colors na Nintendo DS

W wersji na Wii, Super Sonic nie odgrywa żadnej istotnej roli w fabule gry. Gracz może, ale nie musi, go odblokować. Nie wpływa to na zakończenie gry. Aby to zrobić, należy zebrać wszystkie Szmaragdy Chaosu na poziomach Sonic Simulator. Po wykonaniu tego, należy w Options Satellite włączyć Super Sonica. Po zebraniu 50 pierścieni na normalnym poziomie, gracz może dokonać transformacji w Super Sonica. W tej formie, gracz zawsze otrzymuje maksymalną ilość punktów za wykonywanie akrobacji w powietrzu, bonusowe punkty co kilka sekund, a jego Boost jest nieskończony. Super Sonic nie może jednak korzystać z Wispów, poza Białymi Wispami.

W wersji na Nintendo DS, gracz musi zebrać Szmaragdy Chaosu na specjalnych poziomach. Pozwoli to odblokować walkę z bossem: Nega-Mother Wisp. Podobnie jak w wielu poprzednich grach, Super Sonic musi uzupełniać zapas pierścieni, aby utrzymać super formę. Może korzystać tylko z Super Sonic Boosta, aby odbijać pociski wystrzeliwane przez bossa. Ogłuszają one Nega-Mother Wispa i pozwalają zadać mu cios.

Sonic Generations Edytuj

W Sonic Generations, w wersji na konsole/PC, Szmaragdy Chaosu są zdobywane przez gracza wraz z wydarzeniami z gry, oraz przy pokonywaniu bossów. W wersji na Nintendo 3DS muszą być natomiast zdobyte na specjalnych poziomach.

Super Sonic Generations.png

Klasyczny i Nowoczesny Super Sonic

Super Sonic pojawia się pod koniec gry. Nowoczesny i Klasyczny Sonic wykorzystują go do walki z Time Eaterem, pilotowanym przez Nowoczesnego i Klasycznego Eggmana. Jest to pierwszy i jedyny raz w serii, kiedy gracz steruje dwoma Super Sonicami jednocześnie. Walka z bossem toczy się w tunelu czasu. Nowoczesny Super Sonic porusza się w perspektywie 3D, po wewnętrznej stronie tunelu, podczas gdy Klasyczny Super Sonic na zewnątrz tunelu, w perspektywie 2D. Oba jeże posiadają wspólny zapas pierścieni, który mogą uzupełniać. Pierścienie są przez nich automatycznie przyciągane jak przez magnes. Super Sonici mogą wykonywać Super Sonic Missile, który polega na tym, że Nowoczesny Sonic wystrzeliwuje do przodu pocisk w postaci Klasycznego Sonica. Jeże mogą również wykonywać Boost. Celem gracza jest uderzanie w rdzeń Time Eatera, położony na jego brzuchu. Pod koniec walki, Klasyczny i Nowoczesny Super Sonic łączą siły i wspólnie przebijają ognistą osłonę potwora, a następnie niszczą rdzeń. Time Eater zostaje zniszczony i Klasyczny i Nowoczesny Sonic tracą super formy, wracając do normalności.

Po ukończeniu gry, gracz otrzyma zdolność Super Sonic, która jest przeznaczona zarówno dla Nowoczesnego, jak i Klasycznego Sonica. Wyposażenie jej wymaga 100 punktów, czyli maksymalnej ilości. Po zebraniu 50 pierścieni na normalnym poziomie, gracz może wcisnąć przycisk odpowiadający za transformację. Klasyczny Super Sonic może biegać szybciej i skakać wyżej, a także przebijać się przez różne bariery po prostu się z nimi stykając (podobnie jak w Sonic the Hedgehog 2). Nowoczesny może natomiast przelatywać nad całymi poziomami, za pomocą Super Sonic Boosta, ale zużywa wtedy bardzo dużo pierścieni. Transformacja może być w dowolnym momencie włączona i wyłączona.

Sonic Lost World Edytuj

SLW Super Sonic.png

Super Sonic w Sonic Lost World

W Sonic Lost World, Super Sonic odblokowywany jest po zebraniu wszystkich czerwonych pierścieni we wszystkich poziomach w grze (poza Hidden World). Za zebrane czerwone pierścienie w jednej strefie, gracz otrzyma Szmaragd Chaosu. Po zebraniu wszystkich, zostanie odblokowany Super Sonic. Podobnie jak w Sonic Colors w wersji na Wii, nie ma on wpływu na fabułę gry.

Umiejętność Super Sonica aktywowana jest po wciśnięciu ikony Szmaragdów Chaosu w prawym górnym rogu, po zebraniu 50 pierścieni. Gracz jest wtedy odporny na ataki przeciwników i bossów, może poruszać się szybciej, oraz skakać wyżej, a także przyciągać do siebie pierścienie. Spin Dash zostaje zastąpiony Super Sonic Boostem. Nie może jednak korzystać z Wispów. W niektórych sekcjach, jak na przykład skakanie po chmurach, Super Sonic zachowuje się jak normalny Sonic i nie otrzymuje żadnych bonusów. Gracz musi uważać, aby nie zostać przygniecionym przez pułapkę, lub zrzuconym w przepaść, ponieważ wciąż może zginąć.

Muzyka Edytuj

W grach, w których Super Sonic jest grywalny na normalnych poziomach, często jego transformacji towarzyszy inna muzyka, która zastępuje utwór grany zwykle na poziomie. Zazwyczaj jest to remiks głównego tematu muzycznego z gry.

Nazwa Muzyka
Super Sonic - Sonic 2
Super Sonic - Sonic 3
Super Sonic - Sonic & Knuckles
Super Sonic - Sonic 4
Super Sonic - Sonic Colors
Super Sonic - Sonic Lost World (Wonder World Version)

W innych mediach Edytuj

Sonic the Comic Edytuj

Osobny artykuł: Super Sonic (Sonic the Comic)

W serii komiksów o niebieskim jeżu, publikowanych przez wydawnictwo Fleetway Editions, Super Sonic jest transformacją jeża Sonica. Został także przedstawiony jako jego złe wcielenie, pragnące destrukcji. Niebieski jeż może dokonać transformacji w tę formę dzięki mocy Szmaragdów Chaosu, lub poprzez własny gniew.

W trakcie wydarzeń z komiksów, Super Sonic zdołał oddzielić się od Sonica, ale stracił przy tym swoje wspomnienia i był nieświadomy swojej prawdziwej natury. Kiedy je odzyskał, Sonic musiał się z nim ponownie połączyć, aby móc okiełznać demona.

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Super Sonic (Sonic X)
Super Sonic X Odcinek 32.png

Super Sonic w Sonic X

W serialu anime Sonic X, Super Sonic pojawia się kilka razy, przez trzy sezony. Sonic może dokonywać transformacji za pomocą Szmaragdów Chaosu.

W pierwszym sezonie, Super Sonic pojawia się pod koniec. Niebieski jeż wykorzystuje formę do zniszczenie Eggsterminatora, ostatecznego robota Eggmana. W drugim sezonie pojawia się dwukrotnie: pod koniec Sagi Chaosa, w której Super Sonic pokonuje Perfect Chaosa, a także w Sagi Shadowa, gdzie razem z Super Shadowem niszczy Final Lizard i zatrzymuje Kosmiczną Kolonię ARK. Potężna Kontrola Chaosu przenosi kosmiczną stację z powrotem w kosmos, a także łączy część świata Sonica z wymiarem ludzi. Jest to również jedyny sezon, w którym Super Sonic nie odgrywa kluczowej roli w ostatnich odcinkach.

W trzecim sezonie, Super Sonic toczy walkę z kosmicznymi najeźdźcami, Metarexami, ale nie może ich pokonać i rozrzuca Szmaragdy Chaosu po całej galaktyce, tracąc tym samym swoją super formę. Później walczy z Super Shadowem, na kosmicznej stacji Metarexów, a pod koniec Sagi Metarexów, łączy z nim siły i obaj niszczą Final Mova.

Ciekawostki Edytuj

  • Super Sonic jest często postrzegany jako hołd dla serii Dragon Ball Z., gdzie występuje transformacja Super Saiyanin. Postać, która ją osiąga, również ma zagięte do góry włosy. Kiedy Yuji Naka otrzymał pytanie, czy twórca serii Dragon Ball skomentował pomysł na Super Sonica, odpowiedział nie i uśmiechnął się.
  • We wczesnych wersjach gry Sonic Adventure pojawia się plik głosowy Tikal, mówiący Zbierz 50 pierścieni i wciśnij przycisk akcji podczas skoku. Zmienisz się w Super Sonica! Uważaj tylko na swoje zużycie pierścieni. Może to oznaczać, że w pierwotnych zamierzeniach twórców, Super Sonic miał się pojawić także na normalnych poziomach.
  • Super Sonic i Super Shadow mieli szansę pojawić się w trybie wieloosobowym w Sonic Adventure 2, jako grywalne postacie. Sugeruje to niewykorzystany komunikat, informujący gracza o odblokowaniu potężniejszych postaci do trybu wieloosobowego. Mieli mieć oni jednak wadę, polegającą na ciągłej potrzebie uzupełniania pierścieni.
  • W Sonic Adventure i Sonic Adventure 2, kiedy Sonic dokonuje transformacji w Super Sonica, wszystkie jego przedmioty-ulepszenia, poza Light Speed Shoes, znikają.
  • Sonic Colors jest pierwszą trójwymiarową grą w serii, w której Super Sonic nie ma wpływu na fabułę, ale można go wykorzystać na normalnych poziomach.
  • Sonic the Hedgehog 4: Episode I jest pierwszą grą 2D, od czasów Sonic & Knuckles, w której Super Sonic jest grywalną postacią.
  • Sonic Generations jest pierwszą grą 3D w serii, w której Super Sonic jest zarówno istotny dla fabuły, jak i może być wykorzystany na normalnych poziomach.
  • W Sonic Generations znajduje się niewykorzystany tekst dla profilu Super Sonica w Collection Room. Nie wiadomo dlaczego został usunięty. Można to zaobserwować również po tym, że po profilu opisującym Metal Sonica znajduje się pusta przestrzeń, w której prawdopodobnie miał się pojawić Super Sonic.
  • Super Sonic miał się początkowo pojawić w Hidden Palace Zone w Sonic the Hedgehog 2. Jednak z powodu ograniczeń czasowych, zarówno poziom jak i pomysł zostały porzucone.
Sonic Advance 2
ved
Sonic Advance 3
ved
Sonic Rush