Fandom

Sonic Wiki

Szmaragdy Chaosu (Sonic Underground)

2650stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Szmaragdy Chaosu (ang. Chaos Emerald) - są to przedmioty, które pojawiają się w serialu animowanym Sonic Underground. Jest to rzadka i potężna odmiana Szmaragdu nieznanego pochodzenia, który znajduje się na Mobiusie. Dotychczas tylko dwa takie szmaragdy zostały odkryte.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Pierwszy znany Szmaragd Chaosu na Mobiusie kończy się na Latającej Wyspie, gdzie jego moc jest wykorzystywana do utrzymania wyspy wysoko na niebie. W obecnych czasach, jest on chroniony przez jego strażnika, Knucklesa. Większość mieszkańców Mobiusa uważa jednak, że Chaos Emerald był jedynym szmaragdem, jaki istniał.

Przyjaciel czy wróg? Edytuj

Dążąc do kradzieży tego szmaragdu dla doktora Robotnika, Sleet i Dingo oszukali Knucklesa, mówiąc mu, że to Sonic, Sonia i Manic ukradli Szmaragd Chaosu. Zanim złodzieje zdążyli uciec ze szmaragdem, Knuckles, Sonic i jego rodzeństwo odzyskali z powrotem klejnot, zapobiegając opadania Latającej Wyspy na Mobiusa

Chaos Emerald Crisis Edytuj

Doktor Robotnik w końcu odkrył drugi Szmaragd Chaosu, którego użył do zasilenia jego Twierdzy Wysokości. Kiedy Sonic i jego rodzeństwo próbowali zniszczyć fortecę, moc Szmaragdu była używana do utrzymywania całej trójki. Obawiając się robotyzacji, gdyż Fortress of Altitude przedstawiła swoje usługi usunięcia niepotrzebnych intruzów, Sleet i Dingo ukradli Szmaragd Chaosu, by przejąć władzę. Jednak, gdy obaj zaczęli walczyć o to, kto powinien rządzić Mobiusem, Szmaragd Chaosu został uszkodzony, uwalniając swoją niszczycielską energią na Mobiusie.

Plik:Emerald FlyFort Underground.png

Starając się zabezpieczyć kawałki Szmaragdu Chaosu, Sleet próbował zawierają je wewnątrz Dingo - przekształcić się w sejf. Jednak władza okazała się zbyt wielka. W reakcji ze zdolnościami mutacji Dingo, ten zamienił się w olbrzyma, zmieniając kształt potwora. Gdy Dingo teraz groził zniszczeniem Mobiusa, bohaterowie i doktor Robotnik musieli współpracować, aby Dingo wypluł fragmenty szmaragdu, które Knuckles następnie zawarte w kanistrze od Athaira, przywracając Mobius do normy. Następnie Knuckles przyniósł fragmenty szmaragdu z powrotem do Latającej Wyspy..

Moce i cechy Edytuj

Plik:Chaos unleashed.png

Szmaragdy Chaosu posiadają właściwości mistyczne i zawierają pozornie nieograniczoną ilość energii Chaosu, w niestabilnej i wysoce lotnej postaci zielonej energii, co czyni je silnym źródłem energii. Nawet pojedynczy Szmaragd Chaosu posiada wystarczającą moc, aby zniszczyć Mobius. Jeśli Szmaragd Chaosu jest uszkodzony, jego nieszczelna energia może być apokaliptyczna do Mobiusa, powodując dzikie sztormy energii, które można zobaczyć z kosmosu i sejsmicznych trzęsień ziemi.

Gdy kontrolowana energia Szmaragdu Chaosu może być wykorzystana do zasilania urządzeń lub też utrzymać powierzchnię lądową. Jego moc może być również używana do wzmocnienia istoty, chociaż dana osoba będzie mutować i powstanie jako efekt uboczny.

Ciekawostki Edytuj

  • Fabuła Doktora Robotnika, by ukraść Szmaragd Chaosu z Latającej Wyspy, nastąpiła w podobny sposób do historii Archie Comics o tej samej podstawowej idei.
  • Mimo że Szmaragdy Chaosu występują w serialu Sonic Underground, są bardziej podobne do Głównego Szmaragdu. Oba szmaragdy są zielone i dość duże, a ich podstawowym zadaniem jest utrzymywanie dużych powierzchni w powietrzu.

Galeria Edytuj

Plik:Secrets of the Chaos Emerald.png
Plik:Emerald FoF Underground.png
Plik:Pool.png

Więcej w Fandom

Losowa wiki